Tror Pickard vinner målvaktskampen, för han är mycket snyggare är råttan! Se på bilden, han måste liksom ha hjälm på huvet för att dölja hans fula nylle O.oRix skrev:Allt för dig Daniel!Rocky3000 skrev:
Chet Pickard Vs. Alexander Hamberg, upp till bevis! Tvåla dit råttan! Vill ha torsdag nu! Ge mig!
Förövrigt tycker jag bilderna är helt okej, målvaktskampen är ju faktiskt det som ofta avgör matcherna. Keep it up Rocky, gå mot strömmen ;D
Djurgårdens IF - Almtuna 13/9 2012
- Klaudius21
Re: Djurgårdens IF - Almtuna 13/9 2012
Kommer alltid finnas skit på forumet, den här skiten känns ändå rätt lindrig! Tycker målet ska vara att få med denna bild på varje inlägg i den här matchtråden. Challenge acceptedDaniel942 skrev:Jo, skadar forumet som blir fyllt med skit likt bjurres inlägg.Manijock skrev:Vad spelar det för roll, låt honom bara om han tycker det är tillfredställande, skadar knappast någon!Daniel942 skrev:Lägg ner med bilderna, helt betydelselösa precis som dina inlägg.Rocky3000 skrev:
Chet Pickard Vs. Alexander Hamberg, upp till bevis! Tvåla dit råttan! Vill ha torsdag nu! Ge mig!

Tuff vecka nu. Först vänta på hockeypremiären och sedan vänta på derbyt.
Kollade lite på Almtuna. Dom har ju fått behålla väldigt mycket från förra året och har gått bra på försäsongen. Dock så ser deras trupp rätt trist ut. Jag hoppas att vi tar kommandot direkt och sätter hög press på deras backar.
Almtuna har slagit Brynäs (3-1), Västerås (3-1), Bofors (5-0), SSK (3-1), Västerås (3-0). Man har även förlorat mot Örebro (6-1), Bofors (4-1).
Ska bli kul att se vad Guter kan göra. Såg väldigt bra ut i början av förra säsongen när dom visade Almtuna på 10an. Sedan så mattades han en del har jag förstått.
Man har lite elitserierutin i Gråhns, Gellerstedt, Eriksson och Hermansson (plus ett par som gjort ett par matcher).
Många tippar Almtuna i botten, jag är inte helt säker på det. Dom kommer inte vika ner sig i alla fall. En bra första match för oss. Ett lag som kommer kämpa livet ur sig och har en del kvalitet, samtidigt som det inte är i närheten av seriens bästa lag.
Tips. 5-3
06:46 1-0 Åberg (Johner, Bremberg) PP1
14:10 2-0 Blomstrand
18:59 2-1 Guter
32:23 3-1 Lidström (Johner, T.Eriksson) PP1
33:02 3-2 Guter
33:20 3-3 Guter
38:01 4-3 Eklund (H.Eriksson, Sörensen)
52:08 5-3 Sörensen (Eklund)
Skott 41-28
Publik 6564
Kollade lite på Almtuna. Dom har ju fått behålla väldigt mycket från förra året och har gått bra på försäsongen. Dock så ser deras trupp rätt trist ut. Jag hoppas att vi tar kommandot direkt och sätter hög press på deras backar.
Almtuna har slagit Brynäs (3-1), Västerås (3-1), Bofors (5-0), SSK (3-1), Västerås (3-0). Man har även förlorat mot Örebro (6-1), Bofors (4-1).
Ska bli kul att se vad Guter kan göra. Såg väldigt bra ut i början av förra säsongen när dom visade Almtuna på 10an. Sedan så mattades han en del har jag förstått.
Man har lite elitserierutin i Gråhns, Gellerstedt, Eriksson och Hermansson (plus ett par som gjort ett par matcher).
Många tippar Almtuna i botten, jag är inte helt säker på det. Dom kommer inte vika ner sig i alla fall. En bra första match för oss. Ett lag som kommer kämpa livet ur sig och har en del kvalitet, samtidigt som det inte är i närheten av seriens bästa lag.
Tips. 5-3
06:46 1-0 Åberg (Johner, Bremberg) PP1
14:10 2-0 Blomstrand
18:59 2-1 Guter
32:23 3-1 Lidström (Johner, T.Eriksson) PP1
33:02 3-2 Guter
33:20 3-3 Guter
38:01 4-3 Eklund (H.Eriksson, Sörensen)
52:08 5-3 Sörensen (Eklund)
Skott 41-28
Publik 6564
Född till sportchef.
Krossa almtuna! Krossa gnaget!
Ses två gånger i veckan djurgårdsfamiljen. Premiär och derby, vilken vecka!
Ses två gånger i veckan djurgårdsfamiljen. Premiär och derby, vilken vecka!
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Djurgårdens IF - Almtuna 13/9 2012
Haha Staten <3
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Svårt att nöta in ett eget spel när man enbart spelat ET matcher mot bättre lag. Helt plötsligt förväntas vi föra matcherna. Detta blir en tuff uppgift.
Kan ta ett par omgångar innan vi får det att stämma.
Slänger i några slantar på 3-3.
Slänger i några slantar på 3-3.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Har tänkt precis samma sak. Det är stor skillnad på Allsvensk nivå och den vi spelat på nu. Så kommer det även att vara i kvalserien.BOMBOM BOUCHARD skrev:Svårt att nöta in ett eget spel när man enbart spelat ET matcher mot bättre lag. Helt plötsligt förväntas vi föra matcherna. Detta blir en tuff uppgift.
Hoppas vi lyckas hyfsat nu i början så att inte krisstämpeln kommer..
Avgå Jocke.
Inte en chans att vi tappar poäng mot Almtuna i premiären. Almtuna ska inte vara ett lag för övre skiftet på tabellen, och hemma ska vi bara slå dom. Kan inte tänka mig annat.
Tips: 4-1
Målskyttar: Johner x2, Åberg, Gustafsson
Tips: 4-1
Målskyttar: Johner x2, Åberg, Gustafsson
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Ok då får väl jag tippa också. Det blir 6-2 till oss.
Avskaffa tre mot tre.
Då tippar väl jag också...
Chet står.
3-0.
Johner, Åberg och Fimpen!
Chet står.
3-0.
Johner, Åberg och Fimpen!
-
sen biljetträknaren kom upp på hemsidan har den inte rört sig en millimeter... hemskt att det inte säljs bättre, eller har den fastnat? kan dem göra det?
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
- Daniel942
Det är helg.Pogue Mahone skrev:sen biljetträknaren kom upp på hemsidan har den inte rört sig en millimeter... hemskt att det inte säljs bättre, eller har den fastnat? kan dem göra det?
DIF!
- SirDIFalot
Tror helt enkelt att den inte uppdateras.Pogue Mahone skrev:sen biljetträknaren kom upp på hemsidan har den inte rört sig en millimeter... hemskt att det inte säljs bättre, eller har den fastnat? kan dem göra det?
Hade gärna fått se den exakta siffran sålde och sedan ett datum och tidpunkt där de stod när den senast var uppdaterad. Nu får den knappt någon verkan.
Expert.
Vi startar med jimmie - fimpen - hank, slänger sedan in bremberg - johner - åberg. Då borde vi ha ett mål inom en minut. Släng in det jävligaste vi har att erbjuda från allra första början. Tillsammans med trycket på läktaren ska vi knäcka dom. Vi är Djurgårn.