Elitserien 12/13

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Elitserien 12/13

Inlägg av Edin »

Mackan verkar vara lika grinig som vanligt:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5341463.ab
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Edin skrev:Mackan verkar vara lika grinig som vanligt:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5341463.ab
För en gångs skull verkar han inte bara han skämt ut sig själv med att strippa på isen medan alla garvar åt honom. Äntligen fick han sin brottningsmatch.

Pinsamma Mackan!
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Elitserien 12/13

Inlägg av pulverapa »

4.50 i odds på att MT vinner interna poängligan i Rögle. Haha... Enligt mig är han bokningsbar till 30 ggr pengarna.
Användarvisningsbild
android

Elitserien 12/13

Inlägg av android »

Kan man spela hos dig?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Elitserien 12/13

Inlägg av pulverapa »

android skrev:Kan man spela hos dig?
Är Rögle så dåliga? I så fall är det fullständig katastrof i den klubben.
HomeOfSvenTumba

Elitserien 12/13

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

Hahaha, vad är det med rögles ställ?
Jag ser ett mönster...
Staten

Inlägg av Staten »

Aftonbladet ett par minuter innan nedsläpp mellan AIK - Färjestad;
Man hoppades kunna fylla Hovet i dag efter fotbollsderbyt, men just nu ser det mer än lovligt tomt ut på läktaren. Händer det inget dramatiskt här sista sju åtta minuterna till nedsläpp så är det här på gränsen till ett publikt fiasko. Just nu är det inte i närheten av de 5000 biljettter man sa att man sålt i går. Är det så att alla firar fotbollssegern eller är AIK hocket inte hetare än så här?
Pinsamma Gnaget.
StorStark

Inlägg av StorStark »

5538
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Sitter och slötittar på Linköping - Rögle...registrerar att både Almtorp och Tjärna J:r ser märkligt tekniska och alerta ut, det spär på min åsikt att många spelare användes fel i DIF.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Don66-2 skrev:Sitter och slötittar på Linköping - Rögle...registrerar att både Almtorp och Tjärna J:r ser märkligt tekniska och alerta ut, det spär på min åsikt att många spelare användes fel i DIF.
Tror de flesta användes galet, vilket man på forumet tog upp ett flertal gånger.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Bara jag som tänker "det där kunde (borde) varit vi istället" när jag läser / ser Rögle i årets Elitserie? Ger en jävligt bitter smak i munnen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:Bara jag som tänker "det där kunde (borde) varit vi istället" när jag läser / ser Rögle i årets Elitserie? Ger en jävligt bitter smak i munnen.
Faktiskt inte. Elitserien spelar ingen roll för mig. Det är Djurgårdseuforin jag är ute efter.
ES är så jävla tråkigt och värdelöst. Det är DIF jag är intresserad av. Dessutom har hockeyn i HA ett högt underhållningsvärde. ES är mycket sömnigare stundtals - sedan slipper man den där muppkommentatorn som alltid kommenterar Lulle Hocke.

Maken till mongo har aldrig hörts i etern. Och då har ändå Sten Taxi en egen radiosändning.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

DIF_Soldier skrev:
-daniel- skrev:Bara jag som tänker "det där kunde (borde) varit vi istället" när jag läser / ser Rögle i årets Elitserie? Ger en jävligt bitter smak i munnen.
Faktiskt inte. Elitserien spelar ingen roll för mig. Det är Djurgårdseuforin jag är ute efter.
ES är så jävla tråkigt och värdelöst. Det är DIF jag är intresserad av. Dessutom har hockeyn i HA ett högt underhållningsvärde. ES är mycket sömnigare stundtals - sedan slipper man den där muppkommentatorn som alltid kommenterar Lulle Hocke.

Maken till mongo har aldrig hörts i etern. Och då har ändå Sten Taxi en egen radiosändning.
Kan på något sätt hålla med här. Enda stora nackdelen med att vara i HA är att man inte vinner något, tappar pengar och i långa längden kanske publiken. Men jag tycker mig se en större glädje i laget och runtom föreningen nu och spelet i HA tyckte jag var skitskoj redan förra året då man låg i sängen och kikade på 10:an när det bjöds på HA matcher.

ES kan ibland ha lite för strukturerat spel och då blir det ganska trist att kika på.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

seppuko skrev:
DIF_Soldier skrev:

Kan på något sätt hålla med här. Enda stora nackdelen med att vara i HA är att man inte vinner något, tappar pengar och i långa längden kanske publiken. Men jag tycker mig se en större glädje i laget och runtom föreningen nu och spelet i HA tyckte jag var skitskoj redan förra året då man låg i sängen och kikade på 10:an när det bjöds på HA matcher.

ES kan ibland ha lite för strukturerat spel och då blir det ganska trist att kika på.
T.ex lulähocki är jävligt tråkigt att se på. Jag tycker dessa matcher ÄR underhållande även om de håller en lite lägre klass. Men inte är det mycket längre, skulle nästan tro att HA är nästan lika bra som ES inom 10 år.
Användarvisningsbild
JohanPez

Elitserien 12/13

Inlägg av JohanPez »

Jag såg AIK - FBK och tyvärr kändes skillnaden mellan denna och våra matcher som när man såg våra förut och jämförde med NHL (nästan).. Mycket mer fart, bättre passningsspel osv.
Om de inte droppar rejält lär vi tyvärr inte se dem i kvalserien..
Skriv svar