crike skrev:Förstår inte riktigt förlägningsklausulen faktiskt. Varför ha en automatisk förlängning? Om inte DIF tycker han presterar som vi vill i HA men vi ändå går upp (kanske med hjälp främst av Adam...det kan hända) så ska vi ändå förlänga med Steve...verkar risky tycker jag. Klausulen lär ju säga att han får en rejäl löneökning, vilket han ändå hade fått vid en ren omförhandling om vi då hade velat ha kvar honom. Hade varit kul att få veta tanken med detta.
Jag tycker dock (kontraktet åt sidan) att detta känns väldigt spännande.
Logiskt. Han sitter för närvarande på en hög elitserielön. Sen att det automatiskt förlängs kan kännas dumdristiskt, men det är nog enda chansen för DIF att behålla honom så risken är nog bra. Tror knappast VI har värvat honom utan bra referenser, garanterat har Challe ringt "Lunkan" både en och två gånger. Han lär vara bra. Tror dock det kan ta ett tag innan han kommer i form med rink osv osv så vi får ha tålamod. Han ska trotsallt inte vara bra förräns en kvalserie!
Ingen koll men om man ska se något positivt så kanske det slutar med en billigare målvakt vilket skulle ge pengar till Ottos kontrakt.
Men självklart kan det vara svårt att hitta en billig och bra första målvakt så här års. En stabil förstamålvakt är naturligtvis att föredra och vi får hoppas att det inte ska vara någon större fara.
Det känns oavsett inte särskilt troligt att Vally som snittat 21 matcher per säsong i sex år ska glida in och ta 40 matcher plus en kvalserie. Eller? Om det finns skadeproblem som spökar.
Skiter det sig så får väl Challe försöka rikta in sig på Eddie Läck? Skulle kunna vara en ersättare.
Vet inte om du är seriös men jag har svårt att tro att han skulle vilja komma till allsvenskan och spela när han har producerat bra nummer i AHL. Plus att det är tänkt att Luongo ska tradas bort vilket innebär att han har större chans att slå sig in som en andramålis bakom Schneider.
Någon som vet hur bra den tjeckiska ligan är? Finns ett par målvakter där med bra statistik.
Skiter det sig så får väl Challe försöka rikta in sig på Eddie Läck? Skulle kunna vara en ersättare.
Vet inte om du är seriös men jag har svårt att tro att han skulle vilja komma till allsvenskan och spela när han har producerat bra nummer i AHL. Plus att det är tänkt att Luongo ska tradas bort vilket innebär att han har större chans att slå sig in som en andramålis bakom Schneider.
Någon som vet hur bra den tjeckiska ligan är? Finns ett par målvakter där med bra statistik.
Var lite halvt om halvt seriös. Läck hade varit en grym värvning i mina ögonen. Men tror inte att det är så troligt, skulle vara om Loungo inte går att bytas (har ju ett rätt sjukt kontrakt) bort samt att Läck inte plockas av något annat lag där. Sen finns det ju några ES lag, Frölunda tex, som är i behov av en målvakt. Så nej Läck är inte trolig men vafan, större skrällar har ju skett.
Helvetes jävla skit. Fy fan. Såhär sent och utan en jävla förstamålvakt. Det här är katastrof, för er som inte förstår det. Finns INGEN målvakt kvar på marknaden.
Det här var det absolut sämsta som kunde hända DIF Hockey inför säsongen 12/13
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jim Morrison skrev:Helvetes jävla skit. Fy fan. Såhär sent och utan en jävla förstamålvakt. Det här är katastrof, för er som inte förstår det. Finns INGEN målvakt kvar på marknaden.
Det här var det absolut sämsta som kunde hända DIF Hockey inför säsongen 12/13
Hur går det där med att sluta överdriva saker? Still working on it?