KS: Djurgårdens IF - Örebro HK, 29/3 - 2012.
Re: KS: Djurgårdens IF - Örebro HK, 29/3 - 2012.
"Vad krävs för att hålla sig kvar?"
Jag orkar inte läsa artikeln, men en jävligt bra början är ju att spelarna börjar bete sig som hockeylirare och sätter sina chanser och börjar vinna matcher. Svårare än så är det inte. Skit i Järlan om han våldtar er i duschen eller nåt, träng bort det och börja prestera!
Idag är en sån där match som kommer att vinnas för att plåga supportrarna liiite till för att i sista matchen gå bort sig totalt. Det är det Djurgårdens IF går ut på den här säsongen, supporterplågeri.
Jag orkar inte läsa artikeln, men en jävligt bra början är ju att spelarna börjar bete sig som hockeylirare och sätter sina chanser och börjar vinna matcher. Svårare än så är det inte. Skit i Järlan om han våldtar er i duschen eller nåt, träng bort det och börja prestera!
Idag är en sån där match som kommer att vinnas för att plåga supportrarna liiite till för att i sista matchen gå bort sig totalt. Det är det Djurgårdens IF går ut på den här säsongen, supporterplågeri.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Djurgårdsshopen i Globen, Webbredaktionen, Bolaget/Styrelsen, Sportkommittén, Matchvärdarna, Säk, medlemskansliet, Eventgrupp, VD, Scouter (nä det hade vi inga visst), volontärer i entréer, mediagrupp, sportchef, osv, osv. Nu hänger hela hockey-Djurgården på 25 personer i båset. Som vilken divisiontvåklubb som helst. Dramatik!
Har vi lika dålig beredskap att hantera degradering till AS som vi hade förmåga att hantera framgång efter silvret blir det konkurs.
Har vi lika dålig beredskap att hantera degradering till AS som vi hade förmåga att hantera framgång efter silvret blir det konkurs.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Jag citerar det här, inte för att jag har något svar eller har något att tillägga, jag vill bara att så många som möjligt ska få chansen att läsa det som Bombom skriver.BOMBOM BOUCHARD skrev:Nu om någonsin ska vi visa laget vår kärlek. Vi är inga simpla medgångare. Vi är Djurgården och vi älskar vår sköld.
Nu gör vi allt vi kan för att ta 3 poäng imorgon. Sedan kan vi snacka tabellen efteråt. Inget som säger att Rögle orkar med mer än en seger till. Så nu släpper vi läget i tabellen och gör en riktigt bra match imorgon. Det finns en elitserieplats på spel. Inget är över.
Mitt hjärta bultar DIF dygnet runt, extra mycketnu efter alla motgångar. Visst, just nu blöder det, det är djupt sårat. Men det är gult, rött och blått och det kan ingen ta ifrån mig
Vi ska alla, spelare, ledare och inte minst vi supportrar, kämpa och ge 100%. Ingen kan begära mer imorgon. Svetten ska rinna och halsar ska skrikas hesa.
Gör vi det kan ingen begära mera. För mig är DIF att alltid vara stolt. Stolt över prestationen, även om den inte alltid räcker till. Vi är stolta såväl i medgång som motgång och vi gnäller inte och grinar ut när det går emot. Vi knyter näven och gör bättre ifrån oss nästa match.
Vi är mycket finare och mycket bättre än alla andra klubbar.
För alltid oavsett!
Vi ger aldrig upp!
Jag tänker i alla fall inte ha någon jävla betongkeps på mig ikväll, hur det än går så kan jag glädjas åt att jag är Djurgårdare. De dagar då man känner att det går lite tungt så kan man i alla fall vakna upp i sängen och känna glädje över att man inte är aik.
Ur spår!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- minalman
Djurgården och Timrå är säkra hemmasegrare på Oddset i kväll. Låt Svenska Spel avgöra utgången så slipper vi vara nervösa!
Edin skrev: De dagar då man känner att det går lite tungt så kan man i alla fall vakna upp i sängen och känna glädje över att man inte är aik.
Ur spår!

There is no I in TEAM!!!!
- Lidingö DIF
Appråpå Gnaget. Glöm inte sittunderlägg. Var inte många timmar sedan Gnagets kreatur till fans befläckade sätena.
Nu mot Hovet. Fullt fokus! Full aggression!
Nu mot Hovet. Fullt fokus! Full aggression!
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
- SkönaDjurgårn
Kändes som man var på väg till slakt när man gick från Gullmarsplan mot Hovet... 

- minalman
... Mot Slakthusområdet.SkönaDjurgårn skrev:Kändes som man var på väg till slakt när man gick från Gullmarsplan mot Hovet...
Jag funkar precis som många andra, tror inte att det går men innerst inne brinner ett litet ljus som endast brinner pga vad som i teorin är möjligt. Detta ljus fick precis en spann med vatten på sig. Intervjun med Jimmie visade en man som mår sinnessjukt dåligt, han lär inte vara den enda och då kan jag lova att vi har problem. En spelare som ser ut att må så psykiskt och fysiskt dåligt som Jimmie kan inte prestera det som behövs för att vinna hockeymatcher.
Snälla någon motbevisa mig.
Snälla någon motbevisa mig.
Domare:
Thomas Andersson & Wolmer Edqvist
Thomas Andersson & Wolmer Edqvist
Det värsta av allt är att det är endast uppgivenhet i laget, ingen vilja eller revanschlusta. Bara Kyle som visade några slags känslor. Finns inget som tyder på att vi vinner idag.
- minalman
Avdelning kvalificerad mobbing: "Finn fem fel" i matchprogrammet illustreras med två stora bilder på Klubertanz.
Senast redigerad av minalman den 2012-03-29 17:47:42, redigerad totalt 1 gånger.
Hoppas Klacken ger spelarna en rejal omgang stod och sang i DIF anda ikvall om vi forlorar, vi star och faller ihop och inget vore vackrare an om publiken hyllar sina spelare efter slutsignalen ljudit oavsett hur det gar ikvall
Jag kommer precis som utlovat komma till klacken med ett positivt humör och tänker ge 100% i varje ramsa.
MEN! Spelas banjoduellen ifrån Den Sista Färden igen så kommer jag att ge DJ:n en långsam död.
MEN! Spelas banjoduellen ifrån Den Sista Färden igen så kommer jag att ge DJ:n en långsam död.
Senast redigerad av Edin den 2012-03-29 17:53:14, redigerad totalt 1 gånger.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Tittade precis på lagupställningen.
Vår 4:e lina kommer rädda oss ikväll.
Vår 4:e lina kommer rädda oss ikväll.