KS: Örebro HK - Djurgårdens IF, 22/3 - 2012
Re: KS: Örebro HK - Djurgårdens IF, 22/3 - 2012
Ligger ÖSK högt upp i banan och stressar våra backar får vi problem. Spelar ÖSK som leksand och backar hem vinner vi.
Om ÖSK backar hem får vi tid att synka våra byten. Vi får tid att båga och anfalla med fart. Vi får tid att dumpa ner pucken och checka hårt med hela femman och skapa tryck.
Jag är spänd.
Om ÖSK backar hem får vi tid att synka våra byten. Vi får tid att båga och anfalla med fart. Vi får tid att dumpa ner pucken och checka hårt med hela femman och skapa tryck.
Jag är spänd.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Såg inte i matchen mot Timrå att Örebro har den typ av spelare som kan stressa högt. De måste ha levt på några målskyttar som varit i "zonen" tidigare på säsongen som gav dem KS- platsen.pulverapa skrev:Ligger ÖSK högt upp i banan och stressar våra backar får vi problem. Spelar ÖSK som leksand och backar hem vinner vi.
Jag är spänd.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- -daniel-
Örebro var ruskigt grymma i Allsvenskan fram till jul ungefär, de hade två producerande linor som öste in mål. Försvarsspelet har hela tiden varit halvskakigt dock av vad jag förstått.minalman skrev:Såg inte i matchen mot Timrå att Örebro har den typ av spelare som kan stressa högt. De måste ha levt på några målskyttar som varit i "zonen" tidigare på säsongen som gav dem KS- platsen.pulverapa skrev:Ligger ÖSK högt upp i banan och stressar våra backar får vi problem. Spelar ÖSK som leksand och backar hem vinner vi.
Jag är spänd.
När det stämde för de producerande spelarna var de ett riktigt skickligt lag med ett grymt PP, men Örebro har "gjort en Leksand" i år. Dominerat i Hockeyallsvenskan för att gå ner sig efter jul och sen spela bort sig själva i KS.
Med det inte sagt att vi vinner imorgon. Det är helt upp till vilket DIF som kommer ut på banan...
Re: Re: KS: Örebro HK - Djurgårdens IF, 22/3 - 2012
Det låter bra. Man vet dock aldrig riktigt... Kanske de tänder till när stora stygga DIF kommer på besök. Fast å andra sidan, nån jävla gång måste vår första trepoängare på,bortaplan på länge komma. Den är nog jävligt nära förestående. Vore grymt skönt om det är denna match.minalman skrev:Såg inte i matchen mot Timrå att Örebro har den typ av spelare som kan stressa högt. De måste ha levt på några målskyttar som varit i "zonen" tidigare på säsongen som gav dem KS- platsen.pulverapa skrev:Ligger ÖSK högt upp i banan och stressar våra backar får vi problem. Spelar ÖSK som leksand och backar hem vinner vi.
Jag är spänd.
Conny S verkar ju vara Djurgårdare, av Viasats intro till KS att döma. Sen är sponsorn Fahlander galen Djurgårdare också. Tycker allt nu när loppet är kört för Örebro att dom hjälper DIF upp med att sno poäng från våra motståndare 

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Tycker dem kan sätta Fimpen , super mario och tim som första kedja alltid dem som får igång spelet och lite tryck i anfallszonen.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Nu ska vi inte jämföra Kempe med Lemieux här.Morwin skrev:Tycker dem kan sätta Fimpen ,super mario och tim som första kedja alltid dem som får igång spelet och lite tryck i anfallszonen.

"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Två raka vinster? Det kan väl inte hända DIF anno 11/12.. slutresultat 2-1
Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
- minalman
Hur många här på forumet kommer att med glädje äta upp sina kepsar/mössor/hattar om DIF faktiskt lirar gudomligt i kväll och kör över närkingarna?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Det gör jag lätt! Bara jag får några dagar på mig, kan inte vara bra för magen attminalman skrev:Hur många här på forumet kommer att med glädje äta upp sina kepsar/mössor/hattar om DIF faktiskt lirar gudomligt i kväll och kör över närkingarna?
käka upp en mössa

Evigt medlem i DIF, alltid oavsett!
-
Någon som har koll på hur många DIF som har tid att ta sig till Öreeebro?
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Nu fortsätter vi på den inslagna vägen och krigar oss till 3 nya, friska & underbara poäng.
Jag vill inte se att någon släpper på gasen idag, jag vill se att mackan och hans lina går ut o kör på likt mot Leksand.
Dessutom önskar jag mer ifrån Otto, Honken, Classe och Gurra idag.
Jag vill inte se att någon släpper på gasen idag, jag vill se att mackan och hans lina går ut o kör på likt mot Leksand.
Dessutom önskar jag mer ifrån Otto, Honken, Classe och Gurra idag.
- -daniel-
Ska vi tippa på att Örebro får sitt anfallsspel att stämma för första gången i KS och stänker in 4 mål medan vi står och glor, lika passiva som ett gäng ugglor på citodon?
Motbevisa mig, DIF!
Motbevisa mig, DIF!
Inom 13 minuter också. Fy fan. Jag hatar er.-daniel- skrev:Ska vi tippa på att Örebro får sitt anfallsspel att stämma för första gången i KS och stänker in 4 mål medan vi står och glor, lika passiva som ett gäng ugglor på citodon?
Motbevisa mig, DIF!
Född till sportchef.
- -daniel-
Ja...android skrev:Inom 13 minuter också. Fy fan. Jag hatar er.-daniel- skrev:Ska vi tippa på att Örebro får sitt anfallsspel att stämma för första gången i KS och stänker in 4 mål medan vi står och glor, lika passiva som ett gäng ugglor på citodon?
Motbevisa mig, DIF!
Såg du hur Honken gick bort sig på 1-0? Direkt efter teket. Jävla rikssopa.