Kvalserien 11/12
Re: Kvalserien 11/12
Känns helt overkligt detta, och självklart förbannat jävla piss.
Nu har vi dock inte tid med att sitta och såga individuella spelare, tränarna osv. Kniven ligger mot strupen och det är nu vi behövs som mest, fan ta den som viker ner sig!
Nu är det dags att resa sig likt matchen mot Assyriska i kvalet till allsvenskan.
För övrigt så snackar Leksand alldeles för mycket atm, dags att täppa till truten på dom inavlade bönderna.
Nu har vi dock inte tid med att sitta och såga individuella spelare, tränarna osv. Kniven ligger mot strupen och det är nu vi behövs som mest, fan ta den som viker ner sig!
Nu är det dags att resa sig likt matchen mot Assyriska i kvalet till allsvenskan.
För övrigt så snackar Leksand alldeles för mycket atm, dags att täppa till truten på dom inavlade bönderna.
I kvalserien vill jag att vi, supportrar, ger allt vi kan. Kör på hårdare än någonsin. Minst lika bra som i slutspelet 09. Bättre än K6 2010. Spelarna har presterat under all kritik. Full fart framåt, bara 10 matcher kvar.
Djurgården
+1 Några bajare ska inte komma och tro att de kan ta över VÅR arena. Detta gäller självklart alla hemmamatcher.Lugnet skrev:Därför är det viktigt att djurgårdsfolk köper biljetter så att lif inte kommer in mot A9.SirDIFalot skrev:Såg detta på facebook och det fick mig att le lite...
"Newsflash för er i Dalarna: DIFs hemmaarena är Hovet och bortasektionen har cirka 160 platser. Välkomna! #verklighet"
Globen är deras våta dröm
Är förvånad över att så många är positiva till att ta in Challe. Jag tror inte det hjälper så mycket. Är orolig för att spelarna ska bli förvirrade bara (mer än de uppenbarligen redan är) men är inte helt emot det. Kommer nog bli en jävla mediapress på DIF nu under KS känns det som.
Se till att dyka upp nu. Alltid oavsett! Efter säsongen kan vi gnälla och låta huvuden rulla.
We can be Heroes http://www.youtube.com/watch?v=PTEj-uuLUw0
- Nummer19
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Skulle det inte vara ödets ironi om vi skulle torska i den sista och avgörande matchen mot, säg Timrå, där Linkan går in och sänker oss med typ 5 ass?
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Någon som vet när hela schemat är klart? Alltså när man vet vilka motståndare man möter varje datum
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag tror kvalet till kvalserien måste spelas klart först. Tror inte det kan bestämma innan det vet vilket lag som kommer upp av lagen 4-7 i Allsvenskan.Glory1 skrev:Någon som vet när hela schemat är klart? Alltså när man vet vilka motståndare man möter varje datum
Expert.
Sant! Men Challe har ju erfarenhet av kvalserien med Modo.. om jag inte minns helt fel? Är Zabel kompetent nog att leda laget genom kvalserien? Har Zabel det som krävs?Skywalker skrev:+1 Några bajare ska inte komma och tro att de kan ta över VÅR arena. Detta gäller självklart alla hemmamatcher.Lugnet skrev:Därför är det viktigt att djurgårdsfolk köper biljetter så att lif inte kommer in mot A9.SirDIFalot skrev:Såg detta på facebook och det fick mig att le lite...
"Newsflash för er i Dalarna: DIFs hemmaarena är Hovet och bortasektionen har cirka 160 platser. Välkomna! #verklighet"
Globen är deras våta dröm
Är förvånad över att så många är positiva till att ta in Challe. Jag tror inte det hjälper så mycket. Är orolig för att spelarna ska bli förvirrade bara (mer än de uppenbarligen redan är) men är inte helt emot det. Kommer nog bli en jävla mediapress på DIF nu under KS känns det som.
Se till att dyka upp nu. Alltid oavsett! Efter säsongen kan vi gnälla och låta huvuden rulla.
På något sätt känns det som att hur man än vrider och vänder, så har man ändå arslet bak.
Jag vet, jag är säker. Jag är Djurgårn tills jag dör.
Ska tydligen dyka upp imorgon runt 14:00.Glory1 skrev:Någon som vet när hela schemat är klart? Alltså när man vet vilka motståndare man möter varje datum
It's a good thing we won, because we were going to thrash the place if we didn't.
Det har bara spelats två omgångar i förkvalet.Durden skrev:Ska tydligen dyka upp imorgon runt 14:00.Glory1 skrev:Någon som vet när hela schemat är klart? Alltså när man vet vilka motståndare man möter varje datum
OT: Det gör mig glad att se hur många som bryr sig när det går dåligt för DIF. Exempelvis gnagarsvin och dalmasar... Bevisar att vi är Sveriges finaste och mest betydelsefulla klubb.
sthlm19 skrev:Det har bara spelats två omgångar i förkvalet.Durden skrev: Ska tydligen dyka upp imorgon runt 14:00.
http://www.dt.se/sport/hockeyfeber/1.44 ... rjar-bortaTimrå, Örebro, Leksand och Karlskoga har varit klara för kvalserien sedan en tid tillbaka. I kväll avgörs om det blir Linköping, eller Djurgården som gör kvartetten sällskap. Trots att det sjättelaget förkvalserielaget inte blir klart, kommer kvalserielottningen att genomföras.
– Det kommer att ske en strikt lottning i kväll. Lag elva och tolv i elitserien kommer att rankas som etta och tvåa. Sedan rankas ettan i hockeyallsvenskan som trea. De lagen börjar hemma, säger Sonny Lundwall.
It's a good thing we won, because we were going to thrash the place if we didn't.
-
Jag vet att Örebros Conny Strömberg är något helt galet begåvad spelare. Oerhört kreativ och kommer vara ett enormt hot offensivt. Örebro har 5 spelare som har 47 poäng eller över.
Lyckas vi blockera dessa 2 första kedjor så kommer vi garanterat gå hem med vinst. Deras försvar tror jag är mer som en stapplande köttmur.
Örebro har även 2 Elitseriemeriterade målvakter i Niklas Dahlberg och Andro Michel, så blir nog inga lösa höstlöv som går in heller. Örebro blir helt klart vassast i Kvalserien.
I Leksand skulle jag nog säga att det värsta hotet skulle vara Prestberg, men som tur väl är så är han skadad. Leksand har bra bredd, men saknar spets i mitt tycke. Sen finns ju The-Leksand-Syndrome där man dominerar i serien för att sedan vara hyfsat bleka i Kvalserien. Tror inte på Leksand.
Timrå känns bara plojigt, inställningen kommer självklart ändras inför Kvalserien. Men det är väl Linkans briljans vi får akta oss för. Spelar Djurgården taggat och koncentrerat så tar vi Timrå alla dagar i veckan.
Blev lite för mycket kvalserietankar för tillfället, så jag lämnar det såhär.
Lyckas vi blockera dessa 2 första kedjor så kommer vi garanterat gå hem med vinst. Deras försvar tror jag är mer som en stapplande köttmur.
Örebro har även 2 Elitseriemeriterade målvakter i Niklas Dahlberg och Andro Michel, så blir nog inga lösa höstlöv som går in heller. Örebro blir helt klart vassast i Kvalserien.
I Leksand skulle jag nog säga att det värsta hotet skulle vara Prestberg, men som tur väl är så är han skadad. Leksand har bra bredd, men saknar spets i mitt tycke. Sen finns ju The-Leksand-Syndrome där man dominerar i serien för att sedan vara hyfsat bleka i Kvalserien. Tror inte på Leksand.
Timrå känns bara plojigt, inställningen kommer självklart ändras inför Kvalserien. Men det är väl Linkans briljans vi får akta oss för. Spelar Djurgården taggat och koncentrerat så tar vi Timrå alla dagar i veckan.
Blev lite för mycket kvalserietankar för tillfället, så jag lämnar det såhär.
Förkvalet är endast inne i sin andra omgång.Durden skrev:Ska tydligen dyka upp imorgon runt 14:00.Glory1 skrev:Någon som vet när hela schemat är klart? Alltså när man vet vilka motståndare man möter varje datum
OT: Tips, här får ni Viaplay konto och se kvalserien:
http://www.spelbloggare.se/2012/speltip ... lt-gratis/
(mod får ta bort mitt inlägg om han anser detta vara reklam).
Djurgården klara för kvalet. vi är 50 stycken från uppsala som skalla till globen! vi siktar på 10 000 leksingar där!
Hahahaha.

Hahahaha.

"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Viasat har kickad Challe nu.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
-
Hrrmm... Undrar varför.Bjurre skrev:Viasat har kickad Challe nu.