Challe Berglund
Re: Välkommen Challe Berglund
Logiskt, rätt, finns inget mer att säga. Ingjuta lite jävlaranamma i grabbarna, fan ta den som inte ger 100% i varje byte nu.
Jepp så rätt så fan den som inte ger 100% nu i varje byte.Logiskt, rätt, finns inget mer att säga. Ingjuta lite jävlaranamma i grabbarna, fan ta den som inte ger 100% i varje byte nu
Ja vi såg ju hur det gick med den trion förra säsongens derbyn! Det enda kloka valet Hardy gjorde under sin tid. Trion är manglarkedja, enda uppgiften är att trycka till motståndarna så hårt att dom inte vågar ut sig på isen igen, vore underbart.warrant skrev:Hoppas Challe sätter ihop en kedja som bara har till uppgift stt trasa sönder motståndarnas första kedja. Jimmie, Fimpen och Brodin skulle vara perfekta för det ändamålet..
Challe är redan klar för nästa säsong, ja, men jag tycker det fortfarande är fel att dra in honom nu. Sparkad för att vara jäv, dra mig baklänges. Varför sparkar inte också Canal+ Petter Rönnqvist för att vara jäv också? Det är pengar det handlar om..
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jimmie är en av få spelare vi har som är tillräckligt bra för att gå i en producerande kedja och ska därför också spela i en sådan. Även om det lockar att ha Jimmie i en checkingline.Mash skrev:Ja vi såg ju hur det gick med den trion förra säsongens derbyn! Det enda kloka valet Hardy gjorde under sin tid. Trion är manglarkedja, enda uppgiften är att trycka till motståndarna så hårt att dom inte vågar ut sig på isen igen, vore underbart.warrant skrev:Hoppas Challe sätter ihop en kedja som bara har till uppgift stt trasa sönder motståndarnas första kedja. Jimmie, Fimpen och Brodin skulle vara perfekta för det ändamålet..
Challe är redan klar för nästa säsong, ja, men jag tycker det fortfarande är fel att dra in honom nu. Sparkad för att vara jäv, dra mig baklänges. Varför sparkar inte också Canal+ Petter Rönnqvist för att vara jäv också? Det är pengar det handlar om..
Expert.
Canal+ har ju löst det på ett fint sätt med jäv i sådana fall. Hälften av deras experter är ju Djurgårdare som häver jäven med att vara nästan Djurgårdshatare i TV. Tomas Johansson är Djurgårdare, Arto likaså och jag har fått uppfattningen av att Petter är det med.Mash skrev:Ja vi såg ju hur det gick med den trion förra säsongens derbyn! Det enda kloka valet Hardy gjorde under sin tid. Trion är manglarkedja, enda uppgiften är att trycka till motståndarna så hårt att dom inte vågar ut sig på isen igen, vore underbart.warrant skrev:Hoppas Challe sätter ihop en kedja som bara har till uppgift stt trasa sönder motståndarnas första kedja. Jimmie, Fimpen och Brodin skulle vara perfekta för det ändamålet..
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Den stora skillnaden är väl att ingen av C+ experter har skrivit kontrakt med någon klubb, för om så va fallet skulle dom förmodligen inte heller få fortsätta kommentera.seppuko skrev:Canal+ har ju löst det på ett fint sätt med jäv i sådana fall. Hälften av deras experter är ju Djurgårdare som häver jäven med att vara nästan Djurgårdshatare i TV. Tomas Johansson är Djurgårdare, Arto likaså och jag har fått uppfattningen av att Petter är det med.Mash skrev:Ja vi såg ju hur det gick med den trion förra säsongens derbyn! Det enda kloka valet Hardy gjorde under sin tid. Trion är manglarkedja, enda uppgiften är att trycka till motståndarna så hårt att dom inte vågar ut sig på isen igen, vore underbart.warrant skrev:Hoppas Challe sätter ihop en kedja som bara har till uppgift stt trasa sönder motståndarnas första kedja. Jimmie, Fimpen och Brodin skulle vara perfekta för det ändamålet..
Jag är inte arg, och inte besviken.
Drar väl upp denna tråden då och hoppas diskussionen får fortsätta.
Allvarligt talat. Sen ryktet om att Challe kanske skulle träna oss säsongen 12/13 har jag tvivlat. Nu har han fått kvalserien och inledningen av allsvenskan på sig att motbevisa mig. Resultatet: Uselt.
Challes tidigare facit som tränare imponerar väl inte heller direkt. Så varför måste vi vara så inavlade i den här föreningen att vi inte kan ta in en presterande, ambitiös tränare med nytänk? Enda anledningen till att Challe fick jobbet är ju att han är Djurgårdare (och antagligen är han ganska billig för oss med), men frågan är hur det ens kan vara möjligt att prioritera detta över sportslig framgång!?
Jag vet att vi är tidigt in på säsongen. Men precis samma oroande mönster kunde man se för ett år sedan och vi borde väl ha lärt av det misstaget.
Två frågor:
- Finns det någon som på allvar tror att vi kommer att komma tillbaka till ES under Challes ledning?
- Hur länge vågar vår styrelse vänta innan man inser att vi behöver en förändring?
Allvarligt talat. Sen ryktet om att Challe kanske skulle träna oss säsongen 12/13 har jag tvivlat. Nu har han fått kvalserien och inledningen av allsvenskan på sig att motbevisa mig. Resultatet: Uselt.
Challes tidigare facit som tränare imponerar väl inte heller direkt. Så varför måste vi vara så inavlade i den här föreningen att vi inte kan ta in en presterande, ambitiös tränare med nytänk? Enda anledningen till att Challe fick jobbet är ju att han är Djurgårdare (och antagligen är han ganska billig för oss med), men frågan är hur det ens kan vara möjligt att prioritera detta över sportslig framgång!?
Jag vet att vi är tidigt in på säsongen. Men precis samma oroande mönster kunde man se för ett år sedan och vi borde väl ha lärt av det misstaget.
Två frågor:
- Finns det någon som på allvar tror att vi kommer att komma tillbaka till ES under Challes ledning?
- Hur länge vågar vår styrelse vänta innan man inser att vi behöver en förändring?
Avgå Jocke.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
DIF Hockey går inte upp så länge intresset och trycket utifrån är såhär stort, oavsett ledare.B.I.B.A skrev: Två frågor:
Säg den glädje som varar
Kan man inte ingjuta lugn i de egna leden, ja då är man inte rätt man att leda. Trycket och kraven hör till vardagen.DIF_Soldier skrev:
DIF Hockey går inte upp så länge intresset och trycket utifrån är såhär stort, oavsett ledare.
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
- SirDIFalot
Även om vi hade torskat de fem första matcherna är det för tidigt att skrika efter en tränares avgång.
Expert.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Agree. Även om jag själv kan skriva "AVGÅ" så är det självklart i ironisk mening.SirDIFalot skrev:Även om vi hade torskat de fem första matcherna är det för tidigt att skrika efter en tränares avgång.
Skulle vi ligga sist efter typ 20 omgångar kan vi börja snacka.
DIF!
Med facit i hand från förra säsongen så vill jag minnas lite.....Daniel942 skrev:Agree. Även om jag själv kan skriva "AVGÅ" så är det självklart i ironisk mening.
Skulle vi ligga sist efter typ 20 omgångar kan vi börja snacka.
Det är bara 10 matcher spelade, massor återstår...
I mitten på säsongen.... de e lugnt sluta klaga, hälften återstår
Vaddå kvalserien, än är vi inte där det är fortfarande Linköpings-matchen och den tar vi så...
Och när vi väl var i kvalserien så hette det ju, lugn i stormen det är fortfarande 10 poäng kvar att spela om. Och hur det hela slutade vet vi ju alla.
Nu behöver man inte vara så drastisk att man kanske skulle kräva en tränares avgång efter fem matcher. Men jag ser än så länge ingen skillnad i hur vi agerar, vi kan inte behålla en ledning, vi kan inte ens få till bytena rätt, vi har svårt att göra mål, vi faller som ett korthus sista fem osv...
Jag får lite känslan av att "shit denna rulle hade jag ju hyrt innan så jag vet hur den slutar"
Att behöva 20 matcher på sig för att få det att fungera, nja....
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Avgå Charles
- SirDIFalot
Diskutera gärna. Men skippa helst såna där meningslösa inlägg.Donkels skrev:Avgå Charles
Expert.
Välkommen Challe Berglund
Alldeles för tidigt att kräva någons avgång. Vi är i en ny serie där de enda som har erfarenhet ifrån är våra unga (pratar nutid). Kan ta en tid med omställningen, vilket gör att jag kan tycka det synd att vi inte hade en enda träningsmatch mot allsvenskt motstånd innan säsongen. Visst är ET bra motstånd men det spelas en hel annan hockey där än i AS.
Vill ni precis som Wennerholm skrika kris redan nu så gör det. Men att börja diskutera avgång hit och avgång dit är bara lönlöst. Vi har spelat 5 matcher hittills, 2 vinster 1 oavgjord och 2 förluster (full tid). Spelet på plan har varit under all kritik och tyvärr så har inte killarna kunnat spela ihop sig under match. I ET fick vi mest jaga puck här när man kanske får mer tid så blir spelet paralyserat. Viktigt att Challe, Zabel och Bäcklin hittar ett grundspel som laget känner sig tryggt i.
Vill ni precis som Wennerholm skrika kris redan nu så gör det. Men att börja diskutera avgång hit och avgång dit är bara lönlöst. Vi har spelat 5 matcher hittills, 2 vinster 1 oavgjord och 2 förluster (full tid). Spelet på plan har varit under all kritik och tyvärr så har inte killarna kunnat spela ihop sig under match. I ET fick vi mest jaga puck här när man kanske får mer tid så blir spelet paralyserat. Viktigt att Challe, Zabel och Bäcklin hittar ett grundspel som laget känner sig tryggt i.
2014-04-07, vad hände?