Exakt vad jag menar.... Så satans trött på dessa jävla bojkottsmatcher som fjortisgängen tjatar om. I helvete att en halvfull klack(för folk kommer att dyka upp även om kärnan stannar hemma) ger lika stort avtryck som en förbannad 3000mannaklack. Kom in i matchen för helvete och väx upp!DrDyngrak skrev:Man kanske kan dra nytta av att Jk dagen verkar vara huvudmatchen på Canal plus. Varför inte inleda med total tystnad i 5-10 minuter med en fet banderoll och därefter brakar det loss... automatiskt måste ju kommentatorerna förklara syftet med en klack på 3000 personer som är knäpptysta.BOMBOM BOUCHARD skrev:Håller med dig. Sedan fattar jag inte det här med att bojkotta det lag man älskar. DIF behöver varenda krona. Börjar alla bojkotta kan vi snart skrika ut vårt missnöje på ett ödsligt hovet under en hemmamatch mot Almtuna.Heaty skrev:Jag skriker hellre ut mitt missnöje än sitta hemma och känna mig nöjd över att jag minsann gjort mitt yttersta för att få min röst hörd! Så förbannat patetiskt med bojkott så fort man vill få en ändring. Gör banderoller, kom med ramsor, marscher, demonstationer osv innan match!
Har noll respekt för JK och Ni som bojkottar JK-dagen.
Finns som sagt bättre sätt att visa missnöje mot vårt älskade och fattiga lag.
JK-Dagen
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: JK Dagen
100% DJURGÅRDSJ***L
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Inte för att jag vill ha en bojkott, men ledningen bryr sig inte ett smack om det visas missnöje på läktaren via en banderoll eller ramsor mot styret. Är folk fortfarande där så tänker man att missnöjet kommer gå över. Nu handlar ju dessutom sakfrågan om hur trevligt det är att gå på matchen, att bojkotta över dåligt spel är patetiskt i min mening, men en bojkott skulle ju passa rätt bra när det handlar om att folk helt enkelt inte vill gå på matcherna för att man blir dåligt behandlad.Jockmaniac skrev:Exakt vad jag menar.... Så satans trött på dessa jävla bojkottsmatcher som fjortisgängen tjatar om. I helvete att en halvfull klack(för folk kommer att dyka upp även om kärnan stannar hemma) ger lika stort avtryck som en förbannad 3000mannaklack. Kom in i matchen för helvete och väx upp!DrDyngrak skrev:Man kanske kan dra nytta av att Jk dagen verkar vara huvudmatchen på Canal plus. Varför inte inleda med total tystnad i 5-10 minuter med en fet banderoll och därefter brakar det loss... automatiskt måste ju kommentatorerna förklara syftet med en klack på 3000 personer som är knäpptysta.BOMBOM BOUCHARD skrev:Håller med dig. Sedan fattar jag inte det här med att bojkotta det lag man älskar. DIF behöver varenda krona. Börjar alla bojkotta kan vi snart skrika ut vårt missnöje på ett ödsligt hovet under en hemmamatch mot Almtuna.Heaty skrev:Jag skriker hellre ut mitt missnöje än sitta hemma och känna mig nöjd över att jag minsann gjort mitt yttersta för att få min röst hörd! Så förbannat patetiskt med bojkott så fort man vill få en ändring. Gör banderoller, kom med ramsor, marscher, demonstationer osv innan match!
Expert.
- -daniel-
Du kan ju inte mena allvar, klart som fan att en riktig bojkott - om den genomförs fullt ut - får ett otroligt mycket större genomslag än vad en jävla banderoll eller sånger från klacken får.Jockmaniac skrev:Exakt vad jag menar.... Så satans trött på dessa jävla bojkottsmatcher som fjortisgängen tjatar om. I helvete att en halvfull klack(för folk kommer att dyka upp även om kärnan stannar hemma) ger lika stort avtryck som en förbannad 3000mannaklack. Kom in i matchen för helvete och väx upp!DrDyngrak skrev:Man kanske kan dra nytta av att Jk dagen verkar vara huvudmatchen på Canal plus. Varför inte inleda med total tystnad i 5-10 minuter med en fet banderoll och därefter brakar det loss... automatiskt måste ju kommentatorerna förklara syftet med en klack på 3000 personer som är knäpptysta.BOMBOM BOUCHARD skrev:Håller med dig. Sedan fattar jag inte det här med att bojkotta det lag man älskar. DIF behöver varenda krona. Börjar alla bojkotta kan vi snart skrika ut vårt missnöje på ett ödsligt hovet under en hemmamatch mot Almtuna.Heaty skrev:Jag skriker hellre ut mitt missnöje än sitta hemma och känna mig nöjd över att jag minsann gjort mitt yttersta för att få min röst hörd! Så förbannat patetiskt med bojkott så fort man vill få en ändring. Gör banderoller, kom med ramsor, marscher, demonstationer osv innan match!
Sen kan man ha synpunkter på en bojkott, personligen så låter det förbannat tråkigt och jag vill verkligen inte att det skall gå så långt.
Nog du som behöver växa upp en smula.Jockmaniac skrev:Exakt vad jag menar.... Så satans trött på dessa jävla bojkottsmatcher som fjortisgängen tjatar om. I helvete att en halvfull klack(för folk kommer att dyka upp även om kärnan stannar hemma) ger lika stort avtryck som en förbannad 3000mannaklack. Kom in i matchen för helvete och väx upp!DrDyngrak skrev:Man kanske kan dra nytta av att Jk dagen verkar vara huvudmatchen på Canal plus. Varför inte inleda med total tystnad i 5-10 minuter med en fet banderoll och därefter brakar det loss... automatiskt måste ju kommentatorerna förklara syftet med en klack på 3000 personer som är knäpptysta.BOMBOM BOUCHARD skrev:Håller med dig. Sedan fattar jag inte det här med att bojkotta det lag man älskar. DIF behöver varenda krona. Börjar alla bojkotta kan vi snart skrika ut vårt missnöje på ett ödsligt hovet under en hemmamatch mot Almtuna.Heaty skrev:Jag skriker hellre ut mitt missnöje än sitta hemma och känna mig nöjd över att jag minsann gjort mitt yttersta för att få min röst hörd! Så förbannat patetiskt med bojkott så fort man vill få en ändring. Gör banderoller, kom med ramsor, marscher, demonstationer osv innan match!
-
Re: JK-Dagen
Problemet är ju att ni på fullaste allvar tror att kortsidan kommer vara tom bara för att Fabriken och ett gäng i ledningen stannar hemma. Har ni glömt bort alla dem i klacken som ger blanka fan i fjunen och är där för att stödja DIF? Jag är en av dem, och jag känner betydligt fler. Sen har vi alla klackturister, och de är många. Det kommer bara sluta med en något mer glesbefolkad klack än vanligt.
Ska försöka förklara så ni förstår vad jag menar(om det nu skulle vara så att dessa historier som kommit upp är någolunda sanna):
Jag tycker hockey är roligt. Jag tycker Djurgårn är ett kämpatrevligt lag. Jag tycker om att uppleva och skapa stämning med andra oxtokiga hockeysupportrar, och jag utgår från att de känner samma sak som jag. Sen finns det en ordningsmakt. Ordningsmakten tycker inte om hockeysupportrar. Ordningsmakten tycker att vi är drägg. De tycker att stämningen skulle vara mycket trevligare om kortsidan var smockfull med barnfamiljer och pensionärer. Därför försöker de köra bort oss. Visa nolltolerans, skrämma bort klackfolket!
Då är frågan hur man ska svara på detta. Stanna hemma från årets Djurgårdsfest och ge första perioden till ordningsmakten. Eller gå dit, kanske ha första tio minuterna tysta med banderoller istället för tifo. Har ni glömt bort effekten detta medgav:
Är jag då barnslig för att jag inte vill ställa in saker jag gillar, rentav älskar, bara för att spela martyr? Hur som helst så litar jag fullt ut på DIF Hockey, och det kommer att lösa sig bara kommunikationen finns där, vilket den verkar göra. Så för att ta ner mognadsnivån hära på slutet:
Har ni mens eller?
Ska försöka förklara så ni förstår vad jag menar(om det nu skulle vara så att dessa historier som kommit upp är någolunda sanna):
Jag tycker hockey är roligt. Jag tycker Djurgårn är ett kämpatrevligt lag. Jag tycker om att uppleva och skapa stämning med andra oxtokiga hockeysupportrar, och jag utgår från att de känner samma sak som jag. Sen finns det en ordningsmakt. Ordningsmakten tycker inte om hockeysupportrar. Ordningsmakten tycker att vi är drägg. De tycker att stämningen skulle vara mycket trevligare om kortsidan var smockfull med barnfamiljer och pensionärer. Därför försöker de köra bort oss. Visa nolltolerans, skrämma bort klackfolket!
Då är frågan hur man ska svara på detta. Stanna hemma från årets Djurgårdsfest och ge första perioden till ordningsmakten. Eller gå dit, kanske ha första tio minuterna tysta med banderoller istället för tifo. Har ni glömt bort effekten detta medgav:
Är jag då barnslig för att jag inte vill ställa in saker jag gillar, rentav älskar, bara för att spela martyr? Hur som helst så litar jag fullt ut på DIF Hockey, och det kommer att lösa sig bara kommunikationen finns där, vilket den verkar göra. Så för att ta ner mognadsnivån hära på slutet:
Har ni mens eller?
100% DJURGÅRDSJ***L
JK-Dagen
Samtidigt upprepar sig historien Jocke. Det går inte att snacka bort med hur mycket man gillar hockey på individ-nivå.
Om "några i ledningen" sköter en dialog lär inget hända heller. Pengar styr n
Om "några i ledningen" sköter en dialog lär inget hända heller. Pengar styr n
Född till sportchef.
-
Om järnkaminerna och andra grupperingar vill bojkotta Järnkaminernas dag så förstår jag dem men jag hoppas detta löser sig innan.
Men om så inte är fallet och de känner att de inte vill gå på hockey under rådande omständigheter ska de självklart bojkotta.
Och om JK, Fabriken, UCS med flera grupperingar väljer att stanna hemma kommer det definitivt att märkas och benämningen Järnkaminernas dag kan slopas.
Det som möjligtvis kommer ske är att det är ovanligt mycket fågelholkar på stå som undrar varför det inte sjungs, -det är ju JK dagen!.
Det blir dåligt drag på läktaren, fågelholkarna stannar hemma resterande matcher också sen står den där lilla gruppen kvar där som inte bryr sig om JKs bojkott.
Folk som går på hockey för att de gillar DIF med stämning osv kommer också försvinna...
Hoppas verkligen att JK m.m sätter sig ner med DIFhockey och förklarar läget och berättar hur dem vill att det ska vara i fortsättningen och om DIFhockey känner att de inte vill göra förändringarna som JK lägger fram förslag på så kommer DIFhockey stå där med 4000 pers på hemmamatcherna och undra "vart fan tog allt folk vägen"
Men om så inte är fallet och de känner att de inte vill gå på hockey under rådande omständigheter ska de självklart bojkotta.
Och om JK, Fabriken, UCS med flera grupperingar väljer att stanna hemma kommer det definitivt att märkas och benämningen Järnkaminernas dag kan slopas.
Det som möjligtvis kommer ske är att det är ovanligt mycket fågelholkar på stå som undrar varför det inte sjungs, -det är ju JK dagen!.
Det blir dåligt drag på läktaren, fågelholkarna stannar hemma resterande matcher också sen står den där lilla gruppen kvar där som inte bryr sig om JKs bojkott.
Folk som går på hockey för att de gillar DIF med stämning osv kommer också försvinna...
Hoppas verkligen att JK m.m sätter sig ner med DIFhockey och förklarar läget och berättar hur dem vill att det ska vara i fortsättningen och om DIFhockey känner att de inte vill göra förändringarna som JK lägger fram förslag på så kommer DIFhockey stå där med 4000 pers på hemmamatcherna och undra "vart fan tog allt folk vägen"
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
-
Så med andra ord kommer föreningen att läggas ner på grund av den här bojkotten. Så ja, så ja!
De riktiga Djurgårdarna som älskar DIF före JK, kommer att dyka upp ändå! En lojalitet för laget före supportersnubbarna. Det är iallafall DIF som förening jag går för, inte de grupperingarna du nämner. Tänker aldrig ställa mig bakom något så fantasilöst som en bojkott. En demonstration är jag absolut öppen för däremot. Är det som det sägs, så ska gubbaskrället bort!
De riktiga Djurgårdarna som älskar DIF före JK, kommer att dyka upp ändå! En lojalitet för laget före supportersnubbarna. Det är iallafall DIF som förening jag går för, inte de grupperingarna du nämner. Tänker aldrig ställa mig bakom något så fantasilöst som en bojkott. En demonstration är jag absolut öppen för däremot. Är det som det sägs, så ska gubbaskrället bort!
100% DJURGÅRDSJ***L
Någon som orka förklara lite kortfattat vad allt handlar om ?, har inte hängt med, men ganska intressant diskussion 

- -daniel-
Kortfattat:encore skrev:Någon som orka förklara lite kortfattat vad allt handlar om ?, har inte hängt med, men ganska intressant diskussion
Under derbyt så var polis & ordningsvakter ovanligt stöddiga och kastade ut folk (bla JK's ordförande som ifrågasatte polisens agerande), nu pratas det om bojkott av framförallt JK-dagen om inte det här problemet tas på allvar från DIF Hockeys håll. Man vill ha bort Albert Törsleff (stavning?) som är säkerhetsansvarig i DIF Hockey som av många upplevs som en lakej åt polisen.
Diskussionen på forumet handlar i sak om att inkonsekvensens mästare Jockmaniac tycker det är helt befängt att bojkotta "eftersom han älskar klubben så mycket" (men det verkar helt legitimt att bojkotta när ett lag spelar uselt?) och tror istället att en manifestation i form av banderoller och en klack som sjunger "bort med Abbe, buhu buhu" är minst lika effektivt. Många andra håller inte med. Fortsättning följer.
Film från derbyt!
Senast redigerad av Jepe den 2011-12-27 14:08:26, redigerad totalt 1 gånger.
2014-04-07, vad hände?
-
Har jag sagt nått om en bojkott när laget spelar dåligt? Skifta glasögon och kom in i matchen. Har jag uppmanat folk att stanna hemma? Du är verkligen trögt utvecklad när det kommer till läskunnighet. Trodde jag inbillade mig först, och sen kom det tom en period där jag rentav trodde att jag var otydlig men tack för att du bevisar motsatsen.-daniel- skrev:Kortfattat:encore skrev:Någon som orka förklara lite kortfattat vad allt handlar om ?, har inte hängt med, men ganska intressant diskussion
Under derbyt så var polis & ordningsvakter ovanligt stöddiga och kastade ut folk (bla JK's ordförande som ifrågasatte polisens agerande), nu pratas det om bojkott av framförallt JK-dagen om inte det här problemet tas på allvar från DIF Hockeys håll. Man vill ha bort Albert Törsleff (stavning?) som är säkerhetsansvarig i DIF Hockey som av många upplevs som en lakej åt polisen.
Diskussionen på forumet handlar i sak om att inkonsekvensens mästare Jockmaniac tycker det är helt befängt att bojkotta "eftersom han älskar klubben så mycket" (men det verkar helt legitimt att bojkotta när ett lag spelar uselt?) och tror istället att en manifestation i form av banderoller och en klack som sjunger "bort med Abbe, buhu buhu" är minst lika effektivt. Många andra håller inte med. Fortsättning följer.
Det enda jag har sagt är att jag personligen valt att stanna hemma då jag nästintill blivit vedskeplig den senaste tiden. Laget torskar när jag är där punkt slut. Skrämmande statistik på detta faktiskt! Sen skriver jag om du kan läsa färdigt inlägget att jag önskar tio tysta minuter. Alltså inget specifika ramsor om Abbe. Är du med forumets egna lilla Caroline Af Ugglas?
När det gäller den här frågan har jag utvecklat så långt det bara går. Att daniel inte förstår får man jag lära mig att leva med. Man kan inte lära en gammal hund att sitta!
100% DJURGÅRDSJ***L
- -daniel-
Haha du är så söt när du blir överrumplad och inte vet vad du skall skriva.Jockmaniac skrev:Har jag sagt nått om en bojkott när laget spelar dåligt? Skifta glasögon och kom in i matchen. Har jag uppmanat folk att stanna hemma? Du är verkligen trögt utvecklad när det kommer till läskunnighet. Trodde jag inbillade mig först, och sen kom det tom en period där jag rentav trodde att jag var otydlig men tack för att du bevisar motsatsen.-daniel- skrev:Kortfattat:encore skrev:Någon som orka förklara lite kortfattat vad allt handlar om ?, har inte hängt med, men ganska intressant diskussion
Det enda jag har sagt är att jag personligen valt att stanna hemma då jag nästintill blivit vedskeplig den senaste tiden. Laget torskar när jag är där punkt slut. Skrämmande statistik på detta faktiskt! Sen skriver jag om du kan läsa färdigt inlägget att jag önskar tio tysta minuter. Alltså inget specifika ramsor om Abbe. Är du med forumets egna lilla Caroline Af Ugglas?
När det gäller den här frågan har jag utvecklat så långt det bara går. Att daniel inte förstår får man jag lära mig att leva med. Man kan inte lära en gammal hund att sitta!

Som en liten skrämd krake som försöker efterhandskonstruera din egen lilla verklighet. Me like a lot.
-
Njaa överumplad? Ganska väntat faktiskt! Dock ointressant för diskussionen, men det är du ju samtidigt mästare på här på forumet. Tips dock, ta personliga påhopp via PM. Har inget emot att leka sandlåda med dig där istället. Lite som välgörenhet att sysselsätta samhällets överblivna bottenskikt.
Men bojkotta DIF du, så kanske vi slipper ytterligare en martyr som är så ledsen över att livet pissar just dig i ansiktet!
Dags att ringa hemtjänsten snart? The diaper is full
Men bojkotta DIF du, så kanske vi slipper ytterligare en martyr som är så ledsen över att livet pissar just dig i ansiktet!
Dags att ringa hemtjänsten snart? The diaper is full
100% DJURGÅRDSJ***L
- -daniel-
Hur var det nu det där med läsförståelse?Jockmaniac skrev:

Du kan uppenbarligen inte ha förstått ett skit vad jag skrivit om ifall du tror jag skulle bojkotta Djurgården för att vissa i JK upplever att de blir illa behandlade, så jag tror jag tackar för mig i den här "diskussionen" (en död grävling hade förövrigt gett ett bättre motstånd).
Du är nog den mest lättstötte personen jag någonsin i mitt ålderstigna liv (som du förresten gärna påpekar VARJE gång vi tycker olika, börjar bli lite löjligt faktiskt. Jag kan börja fråga dig vart du har snuttefilten efter varje post men jag undviker gärna liknande plattityder) stött på, så fort någon tycker annorlunda så skiter du fullständigt på dig.
Säger bara; VÄX UPP.