Det "hjälper" väl ändå visst att vi har med våra bästa spelare? Även fast vi inte tillhör Top 10 i elitserien för det?pulverapa skrev:Det hjälper inte, det finns fortfarande 10 lag som är bättre i Elitserien. Vi vinner tack vare tur, tillfälligheter eller att Wesslau bär hela laget.SirDIFalot skrev:Det är visserligen inte sant.pulverapa skrev:Ingen av de tre spelarna ändrar någonting i vårt katastrofala spel.kaminor skrev:Kan Zibbe, Bombom och Ölvestad tänkas vara tillbaka till matchen tro?Orkar inte mer.
Hela laget har betydligt mer energi när Jimmie är med. Det är så.
Och Zibanejad erbjuder en kreativitet och bryter mönstret på ett sätt som ingen annan i DIF gör just nu.
Djurgårdens IF - Färjestads BK, 24/1 2012 - TRÖJA I TAKET!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 24/1 2012 - TRÖJA I TAKE
Expert.
Djurgårdens IF - Färjestads BK, 24/1 2012 - TRÖJA I TAKET!
Förstår allas frustration över att saker inte går som det tänkt, och jag delar den fullt ut. Är så sjukt besviken på säsongen hittills och att det verkar stå still i bås som i övrig ledning. Jag förstår också att forumet är ett bra ställe att avreagera sig på och få dela sina synpunkter mm med andra djurgårdare. Men för i helvete varenda jävla tråd är ju som en dödsruna för tillfället!
Allt känns som piss och skit men det är i sånna här tillfällen vi i DIF ska sluta samman. Höras mest och synas mest! Sen finns det andra saker runtomkring som spelar in också (lex derbyt polis OV mm).
Den 24e ska vi hylla en av de största djurgårdarna, och vad är inte bättre än att vissa alla, i och kring laget, hur vi fans uppskattar folk som slitit och kämpat för DIF!
Hoppas se så många och högljudda djurgårdare som möjligt på Hovet den 24e! Där vi ska visa vad tradition är!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Allt känns som piss och skit men det är i sånna här tillfällen vi i DIF ska sluta samman. Höras mest och synas mest! Sen finns det andra saker runtomkring som spelar in också (lex derbyt polis OV mm).
Den 24e ska vi hylla en av de största djurgårdarna, och vad är inte bättre än att vissa alla, i och kring laget, hur vi fans uppskattar folk som slitit och kämpat för DIF!
Hoppas se så många och högljudda djurgårdare som möjligt på Hovet den 24e! Där vi ska visa vad tradition är!
Sent from my iPhone using Tapatalk
2014-04-07, vad hände?
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Du har såklart helt rätt Jepe, bra skrivet. Man är så himla besviken bara och skäms över vissa saker man skriver. Hoppas vi kan ta oss samman och stötta laget dock. Nån gång vänder det, hoppas det är i år bara!
Håller med dig helt Jepe, man är så jäkla besviken så man spyr galla över allt och alla i klubben. Men självklart ska man komma taggad för att hylla Challe. Denna match är väl den ända i säsongen som jag rent ut sagt skiter i spelet och om vi så torskar med 25-0 så får det bli så. Så länge Challe får en hyllning som han förtjänar så är jag nöjd 

Grabbarna får lira hur dom vill och jag skiter fullständigt i hur det ser ut / låter på läktaren under matchen. Innan matchen ska Challes hyllas och då ska tamefan hela Hovet eka - Efter det får det gå som Hardy vill.
Challe Berglund håller på Djurgår'n!
- DIF_Soldier
Mash skrev:
NÄHE? TROR DU DET?
"CBs järnkaminer!" är mer passande fan.
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
Den är ju bara aktuell att sjunga när han på Hovet i form av tränare för motståndarlaget.Mash skrev:Grabbarna får lira hur dom vill och jag skiter fullständigt i hur det ser ut / låter på läktaren under matchen. Innan matchen ska Challes hyllas och då ska tamefan hela Hovet eka - Efter det får det gå som Hardy vill.
Expert.
Precis men det verkadr inte folk fatta! Alla sjöng iaf det i timråmatchen!SirDIFalot skrev:Den är ju bara aktuell att sjunga när han på Hovet i form av tränare för motståndarlaget.Mash skrev:Grabbarna får lira hur dom vill och jag skiter fullständigt i hur det ser ut / låter på läktaren under matchen. Innan matchen ska Challes hyllas och då ska tamefan hela Hovet eka - Efter det får det gå som Hardy vill.
-
Usch vilken viktig match det här blev. Skulle vilja hårdra det och säga att det är vinna/försvinna som gäller på tisdag.
100% DJURGÅRDSJ***L
Ja, just nu i och med att LHC vann så ligger vi näst sist, visst det är lag över oss som har spelat mer matcher och det är otroligt jämnt, men tänk att vi ligger på 11e plats i ES och riskerar att åka ut om spelet inte blir bättre..Jockmaniac skrev:Usch vilken viktig match det här blev. Skulle vilja hårdra det och säga att det är vinna/försvinna som gäller på tisdag.
-
Sitter och velar om man ska ta sig upp till Hovet på tisdag eller ej. Åker jag är det bara för Challe som är en personlig favorit som förtjänar att hyllas och det ordentligt. Men nu blev matchen så fruktansvärt viktig, och tror inte laget gynnas om jag är på plats 
Får ta mig ett par dagars fundering och så vad jag och plånboken kommer fram till. Challe är åtminstone värd entrebiljetten!

Får ta mig ett par dagars fundering och så vad jag och plånboken kommer fram till. Challe är åtminstone värd entrebiljetten!
100% DJURGÅRDSJ***L
Självklart ska man gå på alla resterande matcher som är kvar om man kan! Om man inte är på plats och gör allt för att stötta DIF, så kan man heller inte klaga om vi får kvala eller tom åker ur. Spelet ser ut som skit ja! Men som tex Saik-matchen hade vi aldrig vunnit om det inte varit publiken som hetsat. Rätt säker på det. Spelarna höjde sig flera snäpp i den matchen.
Nej det är nu när det börjar bli tungt som det är viktigt att vara på plats och stötta laget!!
Ses på hovet!
Nej det är nu när det börjar bli tungt som det är viktigt att vara på plats och stötta laget!!
Ses på hovet!
JA FAKTISKT!DIF_Soldier skrev:Mash skrev:
NÄHE? TROR DU DET?
Äh, den passar när som helst, hur som helst, var som helst.
Extremt vad nivån i detta forum har sjunkit på sistone, herregud..
Jag sjunger den för jag är stolt över att ha Challe som föredetta Djurgårdsspelare, nu som legend. Om han nu står i båset i kavaj eller på hyllan i tjocktröja bryr mig jag inte om, den kan sjungas oavsett vart han står. Bara han är på plats så.
- -daniel-
Den sjungs ju för tusan för att påvisa att faktiskt en motståndare "håller på Djurgår'n". Smått efterblivet att sjunga den när en spelarlegends tröja skall hissas i taket...Mash skrev:JA FAKTISKT!DIF_Soldier skrev:Mash skrev:
NÄHE? TROR DU DET?
Äh, den passar när som helst, hur som helst, var som helst.
Extremt vad nivån i detta forum har sjunkit på sistone, herregud..
Jag sjunger den för jag är stolt över att ha Challe som föredetta Djurgårdsspelare, nu som legend. Om han nu står i båset i kavaj eller på hyllan i tjocktröja bryr mig jag inte om, den kan sjungas oavsett vart han står. Bara han är på plats så.
Jag kollade på fbk när de mötte cluben igår. Det händer så mycket mer i bägge dessa lag än i vårt just nu.
När anfall genomförs är lagen MED I DEM. Det är två eller TRE man på kassen och pucken går INTE ut i hörnen utan spelas hela tiden IN PÅ MÅL. Två man går rakt på kassen. En tredje hänger lite bakom för ex. distansreturer/försök till spelvändning.. Och sen formerar de om sig och ... gör sånt som vi inte klarar?!
Mot fbk - om vi ska ta tre poäng - måste anfallen gå mot kassen. "Torpet" måste sättas i rörelse i sidled (jaja, jag vet. Obvious.) och när anfallare 1 har skjutit måste anfallare 2 och helst tre vara HETA på retur/styrning.
Ärligt talat. Jag har bruna känslor.
När anfall genomförs är lagen MED I DEM. Det är två eller TRE man på kassen och pucken går INTE ut i hörnen utan spelas hela tiden IN PÅ MÅL. Två man går rakt på kassen. En tredje hänger lite bakom för ex. distansreturer/försök till spelvändning.. Och sen formerar de om sig och ... gör sånt som vi inte klarar?!
Mot fbk - om vi ska ta tre poäng - måste anfallen gå mot kassen. "Torpet" måste sättas i rörelse i sidled (jaja, jag vet. Obvious.) och när anfallare 1 har skjutit måste anfallare 2 och helst tre vara HETA på retur/styrning.
Ärligt talat. Jag har bruna känslor.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.