Djurgårdens IF - Linköpings HC 13/10 2011
-
Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC 13/10 2011
Jag tycker att Jimpa och Mackan funkade bra i inledningen av förra matchen. Det som sabbade var i ärlighetens namn Ottosson med sitt j-a slarv. Nåja, hoppas att Åberg gör sig bättre i den omgivningen och att Otto lyfter sig ett snäpp ikväll.
Nu är det dags att kliva in på vinnarspåret igen. Kämpa!
Nu är det dags att kliva in på vinnarspåret igen. Kämpa!
Tänk om vi hade haft en coach som Hamre'n då hade vi kunnat lita på att det hade funnits en god tanke bakom detta men nu...vette fan vad som är hans fel men att han anser Tim vara en andrasorteringens spelare det är på det klara. Han anser säkert att vi (supportrar) inte har med det att göra men jag hade gärna velat höra en motivering till varför Tim inte skulle starta den här matchen.Jockmaniac skrev:Jag ringer Mäklaren så pucklar vi tillsammans sönder alla gråhåriga gubbar istället... Seriöst hur tänker Hardy-gubben? Tim måste ha våldtagit gubbskrällets hundvalp eller någonting, helt oförklarligt detta. Nilson, Ottosson, Tjärnqvist, Carlsson är bara några som borde bänkats före Eriksson.
Ungefär som om Pär Mårts skulle säga; "Jag är ledsen Zäta, vi har här otroligt talangfulla spelare i Nordin Harfaoui, Jörgen Rickmo och Christopher Thörn som ska feta ner landslaget i det här VM:et... Sorry kanske nästa om Daniel Rafner, Finn-Olsson och Marcus Nilson får förhinder"
Djurgårdens IF - Linköpings HC 13/10 2011
Skönt att Tim bänkas. Maken till vekare spelare är svår att finna. Händer aldrig någonting.
Kroppsfint-snurr-Kroppsfint-tappa puck.
Fy fan.
Fy fan.
Född till sportchef.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det här vill jag ha ett Mäklar-reply på!android skrev:Skönt att Tim bänkas. Maken till vekare spelare är svår att finna. Händer aldrig någonting.
Fy fan.

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det behövs inte, tror ingen tar ett sånt inlägg på allvar när man väljer att spela killar som Cehlin, Kempe och Nilson som verkligen har sådana problem som ovanstående tar upp. Kvalificerat bs helt enkelt! Eriksson är en av få som kan skapa målchanser i dagens DIF...SkönaDjurgårn skrev:Det här vill jag ha ett Mäklar-reply på!android skrev:Skönt att Tim bänkas. Maken till vekare spelare är svår att finna. Händer aldrig någonting.
Fy fan.
100% DJURGÅRDSJ***L
-
Hamrén äger. Jag gillar honom, inte för att han har uppnått något speciellt, utan för den inställning han ger uttryck för i hela sin coachning. När han motiverade petningen av Safari och Wendt sa han ungefär att han var nöjd med dem, att de hade gjort det bra, men att han inte fick ut det han ville se och därför önskade ge plats åt någon annan. Så gör en tränare som hela tiden strävar uppåt.crike skrev:Tänk om vi hade haft en coach som Hamre'n då hade vi kunnat lita på att det hade funnits en god tanke bakom detta men nu...vette fan vad som är hans fel men att han anser Tim vara en andrasorteringens spelare det är på det klara. Han anser säkert att vi (supportrar) inte har med det att göra men jag hade gärna velat höra en motivering till varför Tim inte skulle starta den här matchen.Jockmaniac skrev:Jag ringer Mäklaren så pucklar vi tillsammans sönder alla gråhåriga gubbar istället... Seriöst hur tänker Hardy-gubben? Tim måste ha våldtagit gubbskrällets hundvalp eller någonting, helt oförklarligt detta. Nilson, Ottosson, Tjärnqvist, Carlsson är bara några som borde bänkats före Eriksson.
Ungefär som om Pär Mårts skulle säga; "Jag är ledsen Zäta, vi har här otroligt talangfulla spelare i Nordin Harfaoui, Jörgen Rickmo och Christopher Thörn som ska feta ner landslaget i det här VM:et... Sorry kanske nästa om Daniel Rafner, Finn-Olsson och Marcus Nilson får förhinder"
PP direkt, ska bli kul o se om de har skärpt upp detta!
Edit: Nehe, fortfarande svårt att komma in i zon och få spel/press att funka!
Edit: Nehe, fortfarande svårt att komma in i zon och få spel/press att funka!

Jag måste ha drömt för jag tyckte att dom sa att dom hade tränat en hel del PP i veckorna. Struntar i om det blir mål men intentionen måste för fan finnas där.
Vårat andra PP överraskade mig lite - även fast vi inte hade världens bästa tryck så höll vi ändå puckfan i offensiv zon!
Har bra vibbar just nu, vet inte varför.
Har bra vibbar just nu, vet inte varför.
- Jim Morrison
Vi är duktiga på att snurra i hörnorna men tycker vi ser otroligt tama ut när det kommer till själva avsluten.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Avd. Hjärnsläpp. Va fan gör Jämtin?
Japp, vi lyckades iaf befinna oss i rätt zon för en gångs skull i PP... nu ska vi bara lära oss flytta pucken snabbare och ta bra skott!
Kanske nu då... 3:e chansen redan!
Kanske nu då... 3:e chansen redan!
- Jim Morrison
Tre pp på 8 min, det SKA bli mål. Allt annat är värdelöst.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Tycker samtidigt att vi avslutar mer än normalt och tillslut kommer pucken att trilla in. Problemet tidigare var ju enligt mig att dom försökte hitta det perfekta läget vilket gjorde att avsluten uteblev.
Jag är inte arg, och inte besviken.