FBK - Djurgårdens IF 29/9 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: FBK - Djurgårdens IF 29/9 2011

Inlägg av SirDIFalot »

Minns ni ifjol när vi mötte FBK borta tidigt och väntade oss stortorsk men Owuya spikade igen? Tror på något liknande idag.

FBK - DIF 1-2
Period 1
18:54 0-1 Patrick Cehlin (John Norman, Kyle Klubertanz)

Period 2
-
Period 3
01:12 0-2 Mario Kempe (Tim Eriksson, Christian Eklund)
16:54 1-2 Robin Sterner

Skott 39-21
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Metal Machine skrev:Fast Gustafsson och Claesson känner ju varandra - både privat och på isen. Alltså inte dumt tänkt alls. Det förbryllar mig att Gustafsson var SÅ dålig. Han blev ändå uttagen till juniorlandslaget senast och blev matchens lirare i en av matcherna där.
Att man känner varandra privat har ju inte ett dyft med det här att göra. Det handlar om att spela hockey, inte mingla på ett cocktailparty. Jag skulle vilja hävda att D.Tjärnqvist (exempelvis) är en något bättre mentor och stöttepelare än Fredrik Claesson.
Zioun

Inlägg av Zioun »

Jag vill att Hardy kastar om i kedjorna till matchen mot FBK. I förstakedjan vill jag se Kempe, Almtorp och Nilsson med Tjärnqvist och Holmqvist som backar. Nilsson får med Kempe en spelare runt sig som ger energi och skapar ytor. Han kommer då (förhoppningsvis) till fler lägen att skjuta. I andrakedjan vill jag se Cehlin, Norman och Åberg med Holm och Klubertanz: En ung kedja med mycket energi. Cehlin som powerforwad, Norman som den kloke center och Åberg som snipern. I nästa kedja vill jag se: Tim, Ottosson och Tjärnqvist med backar Holm och Boumdienne. I den sista kedjan vill jag ha Söder, Eklund och Carlsson med Gustavsson och Claesson som backar. Tycker Söder har visat att han har hyfsad med hockey i sig och skall få chansen att spela i fjärdekedjan nu när inte Ölverstad eller Brolin inte kan vara med. Eklund vet vi vad han kan och Carlsson bör vissa mer innan han skall spela i en bättre kedja.
Man lever bara en gång...
Användarvisningsbild
android

FBK - Djurgårdens IF 29/9 2011

Inlägg av android »

Mastigt med dubbla byten för den unge Holm. Heja!
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

android skrev:Mastigt med dubbla byten för den unge Holm. Heja!
:)

Jag skulle ställa upp följande i kväll:

Cehlin - Almtorp - Nilson
Kempe - Norman - Åberg
Carlsson - Otto - Tjärnqvist
Tim - Fimpen - Söder

Alternativen på backen som jag var inne på tidigare var att Tjärna dubblar (vilket han i praktiken redan gör), och att man helt enkelt inte spelar Erik alls. Eller så får han några korta byten för att försöka komma in i det. Kan bli lite knivigt rent praktiskt kanske men Montén måste ju ha något att grubbla på också.

D.Tjärnqvist - Klubertanz
Boumedienne - Holm
D.Tjärnqvist / Gustafsson - Claesson
Användarvisningsbild
Sydor
Kontakt:

Inlägg av Sydor »

Jag som utomstående fattar inte hur så många här inne hela tiden ser allt i svart eller vitt.
Djurgården är just nu inte så kassa som ni tycker och de är inte heller så bra som ni tycker efter en seger ;)

Jag tror stenhårt på att det här bli en bra säsong för DIF. Att ni får stryk av Brynäs är ju inte helt ovanligt. Vissa lag har man svårt för helt enkelt.
Vi har tex alltid haft ap-svårt för FBK men ni brukar klara er bra i "varglyan".
Pluss att det gäller att ha flyt med når man får möta vilka motståndare.
Vi och ni hade ju "turen" att få möta HiV71 mitt i deras stora sorg.
Att möta HV nu är inte alls samma sak.
Hardy behöver bara minska ner på istiden föra era defensivt dåliga backar (läs Bom Bom) i slutet av perioderna så löser sig det mesta av sig självt.
Trösta er med att ni har en bra målis och en hel del potential i laget.
Inte lika kul för FBK tränare som antagligen har noll stöd i LLA förräns laget börjat vinna.
Dessutom har FBK betydligt mera att förlora än er ikväll så det talar också för DIF.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Sydor skrev:Jag som utomstående fattar inte hur så många här inne hela tiden ser allt i svart eller vitt.
Djurgården är just nu inte så kassa som ni tycker och de är inte heller så bra som ni tycker efter en seger ;)

TEXT

Hardy behöver bara minska ner på istiden föra era defensivt dåliga backar (läs Bom Bom) i slutet av perioderna så löser sig det mesta av sig självt.
Inte lika kul för FBK tränare som antagligen har noll stöd i LLA förräns laget börjat vinna.
Dessutom har FBK betydligt mera att förlora än er ikväll så det talar också för DIF.
Det kan lika gärna vara två mål i an.. baken i P1 som fäller en match.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mash

Inlägg av Mash »

Sydor skrev:Jag som utomstående fattar inte hur så många här inne hela tiden ser allt i svart eller vitt.
Att skjuta 17 skott på mål är kasst. Att passa istället för att skjuta i klockrent läge är kasst. Att skrina till båset långsamt för att byta är kasst. Att ''rensa'' en puck rakt upp i slottet är kasst.

Få saker som hände i tisdags.. Just nu har DIF börjat tagit in vatten, så småningom sjunker vi som Titanic. Roligt med synpunkter från utomstående, men följande påstående är makes no sense
Ingen potential visas överhuvudtaget, visas det så kommer det från Wesslau som starkast. Nä, din text håller inte för mig, makes no sense. Roligt att du kikar in här och ger åsikter ;)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
android skrev:Mastigt med dubbla byten för den unge Holm. Heja!
:)

Jag skulle ställa upp följande i kväll:

Cehlin - Almtorp - Nilson
Kempe - Norman - Åberg
Carlsson - Otto - Tjärnqvist
Tim - Fimpen - Söder

Alternativen på backen som jag var inne på tidigare var att Tjärna dubblar (vilket han i praktiken redan gör), och att man helt enkelt inte spelar Erik alls. Eller så får han några korta byten för att försöka komma in i det. Kan bli lite knivigt rent praktiskt kanske men Montén måste ju ha något att grubbla på också.

D.Tjärnqvist - Klubertanz
Boumedienne - Holm
D.Tjärnqvist / Gustafsson - Claesson
Skulle nog hellre snurra på fem backar då än att spela DT extremt mycket. Men tycker samtidigt inte att man ska knäcka Gustafsson helt genom att bänka honom nu när det är backkris.

Ledningen får väl visa varför Gustafsson sitter på kontrakt till och med 13/14 (Bara Åberg, Nilson och Gustafsson som gör det). Man måste ju ha trott på honom rejält, annars hade han inte fått ett så långt kontrakt.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev: Skulle nog hellre snurra på fem backar då än att spela DT extremt mycket. Men tycker samtidigt inte att man ska knäcka Gustafsson helt genom att bänka honom nu när det är backkris.

Ledningen får väl visa varför Gustafsson sitter på kontrakt till och med 13/14 (Bara Åberg, Nilson och Gustafsson som gör det). Man måste ju ha trott på honom rejält, annars hade han inte fått ett så långt kontrakt.
Fast DT spelar ju redan extremt, extremt mycket...mer än halva matchen senast, om jag minns rätt. Delar man upp det så att han spelar i "första" backparet 2/3 av sin speltid och resten i det tillsammans med Gustafsson så borde det fungera.

Är väl helt meningslöst att diskutera då det inte kommer ske, utan istället kommer laget ställa upp precis likadant som tidigare matcher. Både på backsidan men även forwardssidan. Således med Mathias Tjärnqvist i förstalinan. Slår nästan av TVn om jag ser det igen. :|
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mm, har tjatat om det i flera år men vårt forum är så fruktansvärt onyanserat. Men det är nästan lite småcharmigt.

Tack för din åsikt men vi är ganska förbannade & besvikna för stunden för allt ser så jävla nattsvart ut. På 6 matcher har vi i praktiken gjort 3 godkända perioder totalt sett, det är inte godkänt på något plan. Riktigt jävla uruselt faktiskt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev: Skulle nog hellre snurra på fem backar då än att spela DT extremt mycket. Men tycker samtidigt inte att man ska knäcka Gustafsson helt genom att bänka honom nu när det är backkris.

Fast DT spelar ju redan extremt, extremt mycket...mer än halva matchen senast, om jag minns rätt. Delar man upp det så att han spelar i "första" backparet 2/3 av sin speltid och resten i det tillsammans med Gustafsson så borde det fungera.

Är väl helt meningslöst att diskutera då det inte kommer ske, utan istället kommer laget ställa upp precis likadant som tidigare matcher. Både på backsidan men även forwardssidan. Således med Mathias Tjärnqvist i förstalinan. Slår nästan av TVn om jag ser det igen. :|
Åberg är den forwarden som får spela absolut minst. Det är fan Tjärnqvist som ska ligga på 6-7 minuters istid utöver PP, inte Åberg.
Expert.
Wainscotting

Inlägg av Wainscotting »

Just nu känns det som att det som talar mest för DIF ikväll är vår varannan-matchsvit och inte särdeles mycket mer än så.
Med tanke på att de flesta lag brukar bryta sina negativa trender mot just Djurgården kommer antagligen Färjestad att göra detsamma, plocka höstens första trepinnare och peta in hur många mål som helst. Finns inte en suck att DIF möter ett lag som har en usel svit och inte bryter den.

DIF är inte bra just nu. Färjestad är inte bra just nu.
De som är minst genomruttna vinner.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:

Åberg är den forwarden som får spela absolut minst. Det är fan Tjärnqvist som ska ligga på 6-7 minuters istid utöver PP, inte Åberg.

Helt klart. Vem som helst, i mitt tycke, är värd mer speltid i förstalinan än Mathias. Tyvärr måste jag säga, då hans försäsong bådade gott och det såg ut som hans nerbantade kilon skulle ge avtryck med en åtminstone något rappare skridskoåkning. Nu är det tvärtom.

Skärpning för fan.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Åberg har gjort flest mål i laget. Ändå får han spela minst. " :lol: "
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar