Äh, enligt aiks twitter är deras 1500 pers (jämn o fin siffra. Flax!) den bästa i en träningsmatch på hovet på många många år.Edin skrev:Måste säga att det är lite b att det "bara" är 2000 "sålda" inför imorgon. Vi är ju trots allt 4000 säsongskottsinnehavare som fick ta med oss en polare och gå gratis.
Jag menar, det är ändå Elitseriemostånd och bara några veckor kvar till premiären, hade hoppats på mer tagg än såhär.
ET: Djurgårdens IF - Luleå, 1/9 2011 | EP Trophy
Född till sportchef.
Re: ET: Djurgårdens IF - Luleå, 1/9 2011 | EP Trophy
Jo jo, visst är det så, även om det känns löjligt att jämföra oss mot aik publikmässigt.android skrev:Äh, enligt aiks twitter är deras 1500 pers (jämn o fin siffra. Flax!) den bästa i en träningsmatch på hovet på många många år.Edin skrev:Måste säga att det är lite b att det "bara" är 2000 "sålda" inför imorgon. Vi är ju trots allt 4000 säsongskottsinnehavare som fick ta med oss en polare och gå gratis.
Jag menar, det är ändå Elitseriemostånd och bara några veckor kvar till premiären, hade hoppats på mer tagg än såhär.
Jag undrar bara vilken anledning folk har till att inte gå, det är ju ändå gratis...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tycker också det är lite märkligt. Men sanningen är väl den att folk tycker försäsongen är skittrist, något som jag absolut inte förstår mig på. European Trophy matcher känns egentligen i mitt tycke mer intressant än en sketen torsdagsmatch i november mot Timrå i Elitserien (även fast det naturligtvis blir en annan grej med "riktiga" serien och allt som hör därtill).Edin skrev:Jo jo, visst är det så, även om det känns löjligt att jämföra oss mot aik publikmässigt.android skrev:Äh, enligt aiks twitter är deras 1500 pers (jämn o fin siffra. Flax!) den bästa i en träningsmatch på hovet på många många år.Edin skrev:Måste säga att det är lite b att det "bara" är 2000 "sålda" inför imorgon. Vi är ju trots allt 4000 säsongskottsinnehavare som fick ta med oss en polare och gå gratis.
Jag undrar bara vilken anledning folk har till att inte gå, det är ju ändå gratis...
Den här matchen har ju alla förutsättningarna, en match mot det svenska motstånd som ändade säsongen för oss i våras, en stenhård kamp om slutspelsplats samt att det är gratis. Jag hade hoppats på siffror runt 3500-4000, men där verkade jag ha varit lite för naiv.-daniel- skrev:Tycker också det är lite märkligt. Men sanningen är väl den att folk tycker försäsongen är skittrist, något som jag absolut inte förstår mig på. European Trophy matcher känns egentligen i mitt tycke mer intressant än en sketen torsdagsmatch i november mot Timrå i Elitserien (även fast det naturligtvis blir en annan grej med "riktiga" serien och allt som hör därtill).Edin skrev:Jo jo, visst är det så, även om det känns löjligt att jämföra oss mot aik publikmässigt.android skrev:Äh, enligt aiks twitter är deras 1500 pers (jämn o fin siffra. Flax!) den bästa i en träningsmatch på hovet på många många år.Edin skrev:Måste säga att det är lite b att det "bara" är 2000 "sålda" inför imorgon. Vi är ju trots allt 4000 säsongskottsinnehavare som fick ta med oss en polare och gå gratis.
Kanske känns synd att gnälla också, att folk kommer i vinter är det enda som räknas.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Edin skrev:Jo jo, visst är det så, även om det känns löjligt att jämföra oss mot aik publikmässigt.android skrev:Äh, enligt aiks twitter är deras 1500 pers (jämn o fin siffra. Flax!) den bästa i en träningsmatch på hovet på många många år.Edin skrev:Måste säga att det är lite b att det "bara" är 2000 "sålda" inför imorgon. Vi är ju trots allt 4000 säsongskottsinnehavare som fick ta med oss en polare och gå gratis.
Jobb
"Whatever you want"
Inte jobbar väl folk mer nu än i höst/vinter/vår?inloss skrev:Edin skrev:Jo jo, visst är det så, även om det känns löjligt att jämföra oss mot aik publikmässigt.android skrev:Äh, enligt aiks twitter är deras 1500 pers (jämn o fin siffra. Flax!) den bästa i en träningsmatch på hovet på många många år.Edin skrev:Måste säga att det är lite b att det "bara" är 2000 "sålda" inför imorgon. Vi är ju trots allt 4000 säsongskottsinnehavare som fick ta med oss en polare och gå gratis.
Jobb
Nån på sf som skrev att det var 2000 sålda + säsongarnas gratisplåtar. Dementi på det?
Född till sportchef.
Om det stämmer är det ju bra mycket bättre än vad man tidigare trott!android skrev:Nån på sf som skrev att det var 2000 sålda + säsongarnas gratisplåtar. Dementi på det?
Den som lever får se, tror att det blir en siffra runt 3500 ändå.
Faan vad kul med hockey igen! Snart är det dags, "på riktigt"!
Jo, visst kan det ju vara så. Säsongsstarter på fler områden än bara hockeyn, just nu jobbar jag ungefär 14 timmar om dagen och det kommer jag inte att göra senare i höst (hoppas inte det iafJohanPez skrev:Inte jobbar väl folk mer nu än i höst/vinter/vår?inloss skrev:Edin skrev:Jo jo, visst är det så, även om det känns löjligt att jämföra oss mot aik publikmässigt.android skrev:Äh, enligt aiks twitter är deras 1500 pers (jämn o fin siffra. Flax!) den bästa i en träningsmatch på hovet på många många år.Edin skrev:Måste säga att det är lite b att det "bara" är 2000 "sålda" inför imorgon. Vi är ju trots allt 4000 säsongskottsinnehavare som fick ta med oss en polare och gå gratis.
Jobb

"Whatever you want"
-
Det vet jag inte om jag kan hålla med dig om. AIK är trots allt den förening som vi borde kunna jämföra oss med, i och med att vi båda har väldigt snarlika förutsättningar. Av den anledningen känns det som en rimlig jämförelse.Edin skrev:Jo jo, visst är det så, även om det känns löjligt att jämföra oss mot aik publikmässigt.android skrev:Äh, enligt aiks twitter är deras 1500 pers (jämn o fin siffra. Flax!) den bästa i en träningsmatch på hovet på många många år.Edin skrev:Måste säga att det är lite b att det "bara" är 2000 "sålda" inför imorgon. Vi är ju trots allt 4000 säsongskottsinnehavare som fick ta med oss en polare och gå gratis.
Angående antalet sålda biljetter tycker jag också att siffran känns alldeles för låg. Om Andriods spekulation stämmer är det dock ruskigt bra. 3500+ är fullständigt lysande, medan 3000+ också det är riktigt fint.
Tjaa
börjar jobba senare idag,sovmorgon,ska snart dra. Idag gäller det
Folk fattar inte det här med just denna match och varför inte mer folk går fattar jag inte. Får se om man hittar till biljettstället då,för jag brukar ju beställa över internet xD Hur som helst syns på slagfältet!

Klart att du hittar dit. Gå in i ingången till globen shopping center, ta ingången till vänster om McDonalds, när du kommer in går du rakt fram och till vänster så ser man en rulltrappa till vänster. Ta denna ner och direkt till vänster när du kommit ner för rulltrappan hittar du difbutiken. Mycket vänstersvängarlefflan skrev:Tjaabörjar jobba senare idag,sovmorgon,ska snart dra. Idag gäller det
Folk fattar inte det här med just denna match och varför inte mer folk går fattar jag inte. Får se om man hittar till biljettstället då,för jag brukar ju beställa över internet xD Hur som helst syns på slagfältet!

- Daniel942
@Lefflan: Alltså samma ställe som du hämtar ut biljetterna du köpt via internet.gurra skrev:Klart att du hittar dit. Gå in i ingången till globen shopping center, ta ingången till vänster om McDonalds, när du kommer in går du rakt fram och till vänster så ser man en rulltrappa till vänster. Ta denna ner och direkt till vänster när du kommit ner för rulltrappan hittar du difbutiken. Mycket vänstersvängarlefflan skrev:Tjaabörjar jobba senare idag,sovmorgon,ska snart dra. Idag gäller det
DIF!
Game day! Grymt kul, ska nog dricka en öl på hovet för att fira att min hockeysäsong nu startar!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- -daniel-
KRIGA! KÖTTA! KÄMPA! SLAKTA!
Vill se ett riktigt taggat DIF i kväll. Vill se ett Luleå som blir sönderåkta av aggressiva forwards. Vill se oss sätta hård press på deras starka backar. Vill se våra backar ligga tätt inpå deras leadinglines och helt enkelt göra det jävligt jobbigt för dem. Vill se Wesslau göra en lika stabil match som han gjort alla andra på försäsongen. Vill att alla är friska och kan spela med fullt ös. Vill se #34 visa den pondus som jag vet att han har. Vill se #4 leda laget. Vill se 3 poäng.
Vill se ett riktigt taggat DIF i kväll. Vill se ett Luleå som blir sönderåkta av aggressiva forwards. Vill se oss sätta hård press på deras starka backar. Vill se våra backar ligga tätt inpå deras leadinglines och helt enkelt göra det jävligt jobbigt för dem. Vill se Wesslau göra en lika stabil match som han gjort alla andra på försäsongen. Vill att alla är friska och kan spela med fullt ös. Vill se #34 visa den pondus som jag vet att han har. Vill se #4 leda laget. Vill se 3 poäng.