Shitkicker skrev:Då är jag en stolt katalysator. Jodå, en stiliserad bild på en falk tycker jag faller inom det smakfullas gräns. Men det är ack så lätt att hamna utanför densamma, det blir gärna overkill, banalt och lite löjeväckande om man fläskar på alltför mycket. Less is more, säger konstkritiker och smakrådet Shitkicker. Heja Magnutz.
Det blir fokus på Less is more garanterat. Rätt smala siffror och en avteckning av en falk i flykt.. Har ju ett par, tre månader på mig så det blir nog bra till slut. Får köpa lite fler dukar och mer Cobalt Blue och Ivory Black ty det äro dessa två kulörer jag blandar 80/20 för att få den mörkt blå färg som utgör bakgrunden....
Andra lagret oljefärg pålagt. När det torkat blir det en så kallad okulärbesiktning innan motiven målas dit. Skulle tippa på att jag börjar utforma motiven snart. Tror det blir en DIF-sköld och en Falk centrerade med falken liksom lite framför med siffrorna 1995 och 2011 vid sidan om. Lägger på dem i juni nån gång!
Jag tar inga bilder på den andra mörkblå strykningen - det är ju bara blått.
Idag satte jag mig och lekte med leran som jag köpte i slutet på förra veckan och kan konstatera att den var helt värdelös så jag får införskaffa någon annan typ av kvalisort och ge mig på det igen så snart tillfälle ges
Idag satte jag mig och lekte med leran som jag köpte i slutet på förra veckan och kan konstatera att den var helt värdelös så jag får införskaffa någon annan typ av kvalisort och ge mig på det igen så snart tillfälle ges
Hehe, ja, en del lera är bra osv. Hoppas du hittar en bättre nu då! Du har ca 12 veckor på dig!
Alright, jag har köpt en fin och rejäl sketchbook från Moleskine. Tanken var att denna skulle fyllas med text, namn, bilder, klistermärken och tidningsurklipp från alla som vill bidra.
Om någon vill skriva en anekdot eller ett speciellt minne som berör Falken, klistra i en bild eller vad som helst så var tanken att boken skulle finnas tillgänglig innan någon/några matcher match.
Ny bild på när det är fastlimmat, jag fick bränna siffrorna något då min kniv efterlämnade fult ludd vid hörn med mera.
Förslag på vad mer man skulle kunna pryda boken med välkomnas självfalllet.
Om någon vill få hem den och skriva/rita/klistra eller vad som helst är det självklart inga problem heller. Jag kan lämna den till dig om du bor i Stockholmsområdet eller skicka den om du bor annorstädes.
All hjälp för att fylla denna lilla hyllningsbok mottages varmt
I övrigt om vi har någon UCS:are här som vill skicka/överlämna något eller några snygga klistermärken
vore det nice!
Vill bara säga att jag tänker lämna över tavlan till Nichlas (om allt klaffar) under matchen: 17/9 MODO Hockey (h) Hovet, 16:00 Vill Du vara med och hylla med något så hör du av dig till mig på magnutz1@gmail.com. Det kan vara:
* Ett foto du har som du vill ge bort med en hälsning på * En träplackett med en hälsning på * En broderad duk * Vad du vill * En seriestrip i Falks ära * Vad du vill igen...
Om det är något du vill bidra med som kräver många supporter-autografer så kommer jag vara på plats under DIF Hockeys öppna träning den 8e augusti. Då kan vi säkert ställa upp ett bord för det ändamålet. Sen ska jag nog åka på första bortamatchen. Då kan vi också ordna med fler påskrifter, av de hårda fansen.
Jag har två brillianta ideer .
Ide1. Om man skulle rita så att en örn griper fast ett tredimensionellt DIF-emblem och lyfter med det. Också står det det nått i still med det du hade skrivit.
Ide2. En lite lamare ide dock men om man skulle måla ena örnens vinge i gult, den andra vingen i blått och bålen i rött.
HomeOfSvenTumba skrev:Jag har två brillianta ideer .
Ide1. Om man skulle rita så att en örn griper fast ett tredimensionellt DIF-emblem och lyfter med det. Också står det det nått i still med det du hade skrivit.
Ide2. En lite lamare ide dock men om man skulle måla ena örnens vinge i gult, den andra vingen i blått och bålen i rött.
Tycks?
Bättre med en falk i så fall va? Låter som kniviga idéer överlag dock.
bra med idéer men tänk ut något ni kan göra på egen hand. Det finns INGET krav på 1337-ness (du behöver inte vara Salvador Dali eller Roman Polanski). Det är tanken som räknas.
Tavlan jag arbetar med kommer att ha en falk och lite DIF-sköldar i nån slags b6as relief.. Ska jobba på den lite idag tänkte jag.
Vill pejla av intresset lite från folk om min idé som jag skrev om tidigare i denna tråd. Eftersom jag behöver hjälp att fylla min bok med lyckönskningar och annat från en rejäl mängd fans och fått 0 respons hittills vill jag som sagt pejla ifall jag ska gå vidare och göra det.
Vad säger ni?
JohanPez skrev:Vill pejla av intresset lite från folk om min idé som jag skrev om tidigare i denna tråd. Eftersom jag behöver hjälp att fylla min bok med lyckönskningar och annat från en rejäl mängd fans och fått 0 respons hittills vill jag som sagt pejla ifall jag ska gå vidare och göra det.
Vad säger ni?
Det är inte tillräckligt många som läser här inne nu på sommaren för att du ska få en vettig respons här.
Till alla forumiter: Vill ni vara med och signera boken som ska lämnas över till Nichlas Falk?