Vad betyder ert forumsnick?

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Vad betyder ert forumsnick?

Inlägg av Magnutz »

Shitkicker skrev:Mitt nick är medvetet mångtydigt och komplext. Det fanns en gång i tiden ett punkband som hette The Carolina Shitkickers som jag gillade, det syftade egentligen på bonniga cowboys i USA's sydstater (som inte sällan sparkar undan hästskit) och eftersom jag är en utflyttad Stockholmare som numera bor långt ut på vischan passade det ganska bra. "Shit-kickers" är dessutom ett varumärke, en sorts kängor och eftersom jag är ett f.d. skin som dessvärre ägnade lejonparten av ungdomsåren åt att sparka skiten ur en massa människor så, Shitkicker - det följer.

Jag har använt mitt nick i minst tio år på diverse forum och noterade under fjolårets finalserie att det finns ett rövhål på HV71's medlemsforum som norpat pappas goda namn. Se upp för bedragare. Det finns bara en Shitkicker och han sparkar för det rätta laget.
Haha, nu blev ju alla lite skrajsna! ;) Var du en DIF-kicker då eller bara allmänt oregerlig?! :mrgreen:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Salas
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

Jag har alltid varit dålig på att komma på bra nicknames, så de senaste åren har jag gjort det enkelt för mig och tagit namnet från min barndomsidol, den chilenska matadoren Marcelo Salas. Vilken lirare han var!

Bild
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Hetat seppuko (Seppuku) sedan Quake kom -96. Hade en polare som tog nicket Harakiri (Samma sak?) och hittade då någonstans seppuko. Stavningen är som ni ser fel, men min stavning har använts i olika filmer och böcker, så kanske tvetydig översättning från japanskan.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Skywalker

Inlägg av Skywalker »

Nick
Bild

Min avatar är från TV-serien "Twin Peaks"
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Skywalker skrev:Nick
Bild

Min avatar är från TV-serien "Twin Peaks"
Helt sjukt bra serie. Men jag blir helt idiot på säsongs 1 avslutning.

Skywalker är utan tvekan det mest coolaste efternamn som någonsin kommer existera.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

stolpskott skrev:Helt sjukt bra serie. Men jag blir helt idiot på säsongs 1 avslutning.
Jag mer eller mindre plågade mig igenom 12 avsnitt efter att ha fått en Twin Peak DVD-Box i julklapp, men jag bara kunde inte ta mig igenom hela serien. Så fruktansvärt konstig så att jag inte vet vad, och det hände på tok för lite för att det skulle vara i min smak.
Men alla tycker olika förstås, och jag har flera släktingar som delar din åsikt fullt ut.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Magnutz skrev:
Shitkicker skrev:Mitt nick är medvetet mångtydigt och komplext. Det fanns en gång i tiden ett punkband som hette The Carolina Shitkickers som jag gillade, det syftade egentligen på bonniga cowboys i USA's sydstater (som inte sällan sparkar undan hästskit) och eftersom jag är en utflyttad Stockholmare som numera bor långt ut på vischan passade det ganska bra. "Shit-kickers" är dessutom ett varumärke, en sorts kängor och eftersom jag är ett f.d. skin som dessvärre ägnade lejonparten av ungdomsåren åt att sparka skiten ur en massa människor så, Shitkicker - det följer.

Jag har använt mitt nick i minst tio år på diverse forum och noterade under fjolårets finalserie att det finns ett rövhål på HV71's medlemsforum som norpat pappas goda namn. Se upp för bedragare. Det finns bara en Shitkicker och han sparkar för det rätta laget.
Haha, nu blev ju alla lite skrajsna! ;) Var du en DIF-kicker då eller bara allmänt oregerlig?! :mrgreen:
Som tur är så mognar ju de flesta av oss människor, växer upp och får andra värderingar och ideal i livet när vi blir äldre. Jag tröttnade helt enkelt på att gå omkring och vara stenhård och i varje stund beredd på fight, mer eller mindre 24 timmar om dygnet. Det är enormt självdestruktivt och tro mig, det lämnar verkligen inte mycket energi till övers att göra roliga saker med. Även om jag fortfarande har ett hetsigt temperament så är jag en helt annan, bättre, människa idag. Så, inte finns det någon som helst anledning att frukta mig om man bara uppträder någorlunda rakryggat och korrekt.

Jag slogs en del i samband med matcher och förde lågintensivt, urbant gerillakrig mot ett antal odrägliga gnagare i mina hemkvarter under den perioden, men mer organiserat än så var inte saneringsarbetet. Har alltid funnit alltför välorganiserad slagsmålsverksamhet vara rätt nördigt och ospontant ocharmigt. Dessutom umgicks jag dagligdags med människor med märkliga böjelser för andra Stockholmslag och det vi hade gemensamt blev lite viktigare för oss än de saker vi inte kunde enas om.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Shitkicker skrev:
Magnutz skrev:

:) Ja, det slutar bara på ett sätt för "de hårda" - de möter någon som är hårdare och sen tar det roliga slut. Tur att du tog dig ur det.
Som tur är så mognar ju de flesta av oss människor, växer upp och får andra värderingar och ideal i livet när vi blir äldre. Jag tröttnade helt enkelt på att gå omkring och vara stenhård och i varje stund beredd på fight, mer eller mindre 24 timmar om dygnet. Det är enormt självdestruktivt och tro mig, det lämnar verkligen inte mycket energi till övers att göra roliga saker med. Även om jag fortfarande har ett hetsigt temperament så är jag en helt annan, bättre, människa idag. Så, inte finns det någon som helst anledning att frukta mig om man bara uppträder någorlunda rakryggat och korrekt.

Jag slogs en del i samband med matcher och förde lågintensivt, urbant gerillakrig mot ett antal odrägliga gnagare i mina hemkvarter under den perioden, men mer organiserat än så var inte saneringsarbetet. Har alltid funnit alltför välorganiserad slagsmålsverksamhet vara rätt nördigt och ospontant ocharmigt. Dessutom umgicks jag dagligdags med människor med märkliga böjelser för andra Stockholmslag och det vi hade gemensamt blev lite viktigare för oss än de saker vi inte kunde enas om.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Magnutz skrev: :) Ja, det slutar bara på ett sätt för "de hårda" - de möter någon som är hårdare och sen tar det roliga slut. Tur att du tog dig ur det.
Om du med det syftar på en liten tjej på ~ 50 pannor så, japp. Och nog fan tog det roliga slut. :wink:
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Shitkicker skrev:
Magnutz skrev: :) Ja, det slutar bara på ett sätt för "de hårda" - de möter någon som är hårdare och sen tar det roliga slut. Tur att du tog dig ur det.
Om du med det syftar på en liten tjej på ~ 50 pannor så, japp. Och nog fan tog det roliga slut. :wink:
Ah, så tanten tog dig i örat! ;) Love conquers all, right?!
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Magnutz skrev:
Shitkicker skrev:
Ah, så tanten tog dig i örat! ;) Love conquers all, right?!
Mmm, men tror vi får ta fortsatt diskussion över PM eller kanske över en frostig öl någon gång, käre Magnutz. Våra moderatorer har ett änglalikt tålamod men nu testar vi det till max. :lol:

Jag kastar ut en fråga. AMMC, vad syftar ditt nick på?
Skriv svar