K1: Luleå HF - Djurgårdens IF, 8/3 2011
Re: K1: Luleå HF - Djurgårdens IF, 8/3 2011
Jag är för fattig för att åka dit. Men ni som inte tar er dit, ta er till hovet på lördag!
We can be Heroes http://www.youtube.com/watch?v=PTEj-uuLUw0
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Nu lägger vi fokus på K1 och inget annat. Så ruskigt viktigt att få en bra start, håller Owuya? Kan våra backar spela så pass resolut när man möter hårt stressande forwards? Kan våra egna forwards köra med samma melodi mot Luleås decimerade backupssättning? Kan våra forwards göra mål?
Kommer bli ett krig.
Kommer bli ett krig.
För att verkligen kunna förlägga trycket mot Luleås backar istället för tvärtom skulle jag förorda 5 forwardspar där alla har till uppgift att ligga på som bålgetingar på skoterraggarnas backar. Bättre att vi ligger på deras backar än tvärtom den saken är säker.
Sedan kan man ju undra hur Luleås spelare reagerar på slutspel. Deras lag har väl inget tokmycket rutin av denna vara.
Avslutningsvis inbillar jag mig att våra backar, tänker då främst på spelare som Bombom, Printz och Kronwall kan gynnas av att det blir slutspel. Domarnas nivåer brukar höjas lite och det kommer nog att gynna dessa tre herrar en hel del. Lite naivt kanske, men jag räknar också med att dessa tre backars sätt att spela passar bättre in i ett tätt sluspel med lite mer gruffande, tjuvsmällar osv. Det som oroar är hur det blir med farten.
Sedan kan man ju undra hur Luleås spelare reagerar på slutspel. Deras lag har väl inget tokmycket rutin av denna vara.
Avslutningsvis inbillar jag mig att våra backar, tänker då främst på spelare som Bombom, Printz och Kronwall kan gynnas av att det blir slutspel. Domarnas nivåer brukar höjas lite och det kommer nog att gynna dessa tre herrar en hel del. Lite naivt kanske, men jag räknar också med att dessa tre backars sätt att spela passar bättre in i ett tätt sluspel med lite mer gruffande, tjuvsmällar osv. Det som oroar är hur det blir med farten.
- Ja-ke den andre
Är alla spelare friska nu? Vi saknade ju en hel del spelare sist. Widing är tillbaka från avstängningen va?
För övrigt så avgör Gallret om han är frisk.
För övrigt så avgör Gallret om han är frisk.
Fan, detta kommer bli jobbigt. Varför måste man vara så förbannat nervös hela tiden.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
-
Sportbladet har följt samtliga lagens träningar.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8673910.ab
Tydligen är alla förutom Ridderwall och Ölvestad tillgängliga för närvarande och följande formationer tränas in:
Owuya (Sandberg)
Holmqvist - Falk
Kronwall - Printz
Eklund - Boumedienne
Claesson - Lassen
Widing - Ottosson - Tjärnqvist
Nilson - Norman - Brodin
Hannula - Zibanejad - Krüger
Kempe - Fimpen - Eriksson
Ex: Cehlin
Vore sjukt om Kempe går före Cehlin om man frågar mig?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8673910.ab
Tydligen är alla förutom Ridderwall och Ölvestad tillgängliga för närvarande och följande formationer tränas in:
Owuya (Sandberg)
Holmqvist - Falk
Kronwall - Printz
Eklund - Boumedienne
Claesson - Lassen
Widing - Ottosson - Tjärnqvist
Nilson - Norman - Brodin
Hannula - Zibanejad - Krüger
Kempe - Fimpen - Eriksson
Ex: Cehlin
Vore sjukt om Kempe går före Cehlin om man frågar mig?
100% DJURGÅRDSJ***L
Är faktiskt svårt det där. Sillen har ju haft en dipp efter JVM och Kempe varit bänkad till och från ett tag. Båda har ju en snarlik spelstil så tror det avgörs för dagen vem av dom som får mest istid, dock säkerligen i samma kedja. Kanske ett lyxproblem dom har framför sig?
Taggar bara alla till sådär mycket som man ska i ett slutspel har vi rätt hårda kedjor
Taggar bara alla till sådär mycket som man ska i ett slutspel har vi rätt hårda kedjor

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Säsongskort: Ja
Man ska väl inte lita på allt som Sportbladet skriver heller. Känns som att de har fel oftare än de har rätt.Jockmaniac skrev: Vore sjukt om Kempe går före Cehlin om man frågar mig?
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Rätt så komiskt med den där skylten egentligen, den säger ju allt.Enbom skrev:Ja, två JK-bussar med skogstokiga Djurgårdare + ett stort antal sneresare lyckas säkert inte överrösta detta.
-
Blir det någon liknande "kampanj" som det var förra året? Fullt med röda tröjor på matcherna, eller har man skippat detta i år eftersom alla tog efter det?
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
Ja det kommer att komma något.SebastianK skrev:Blir det någon liknande "kampanj" som det var förra året? Fullt med röda tröjor på matcherna, eller har man skippat detta i år eftersom alla tog efter det?
Men än så länge har jag hört att det är lite hysch hysch på det
"Whatever you want"
Går ju rykten om att det blir halsdukar nu.. Dock endast rykten och personligen tycker jag att man borde köra på 1000 flaggor temat, hade lätt blivit bäst!SebastianK skrev:Blir det någon liknande "kampanj" som det var förra året? Fullt med röda tröjor på matcherna, eller har man skippat detta i år eftersom alla tog efter det?
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Nån som vet var man kan se matchen imorgon? Brukar kolla o´learys liljehpolmen som dessutom är någon samarbetspartner(sponsrar oss) men de ska visa barca-arsenal i hela restaurangen. Så mycket brydde de sig om laget de sponsrar! Nåt ställe som visar? Verkar svårt med o´learys överhuvudtaget om jag ska tro deras hemsidor. Nån som har nåt bra ställe? Gärna med mycket Djurgårdare!
Köp plats i min TV soffa. 250 kronor kostar spektaklet, och då ingår det valfri dryck ur vårat sortiment och en påse chips! Hemkörning från högklassiska resturanger så som Grekiska Kolgrillen, Felino's Pizzeria och Robbans Bistro utlovas mot yttligare 100 kronor!mb81 skrev:Nån som vet var man kan se matchen imorgon? Brukar kolla o´learys liljehpolmen som dessutom är någon samarbetspartner(sponsrar oss) men de ska visa barca-arsenal i hela restaurangen. Så mycket brydde de sig om laget de sponsrar! Nåt ställe som visar? Verkar svårt med o´learys överhuvudtaget om jag ska tro deras hemsidor. Nån som har nåt bra ställe? Gärna med mycket Djurgårdare!
Begränsat antal platser och det garanteras att det enbart är Djurgårdare i "TV-Soffan".
Nej men skämt åsido så borde du kunna ringa i förväg till nååågon O'learys och kolla om dem kan sätta på matchen på någon liten TV vid något bord.
O'learys kan man nog glömma, det är ju Champions League imorgon...Heaty skrev:Köp plats i min TV soffa. 250 kronor kostar spektaklet, och då ingår det valfri dryck ur vårat sortiment och en påse chips! Hemkörning från högklassiska resturanger så som Grekiska Kolgrillen, Felino's Pizzeria och Robbans Bistro utlovas mot yttligare 100 kronor!mb81 skrev:Nån som vet var man kan se matchen imorgon? Brukar kolla o´learys liljehpolmen som dessutom är någon samarbetspartner(sponsrar oss) men de ska visa barca-arsenal i hela restaurangen. Så mycket brydde de sig om laget de sponsrar! Nåt ställe som visar? Verkar svårt med o´learys överhuvudtaget om jag ska tro deras hemsidor. Nån som har nåt bra ställe? Gärna med mycket Djurgårdare!
Begränsat antal platser och det garanteras att det enbart är Djurgårdare i "TV-Soffan".
Nej men skämt åsido så borde du kunna ringa i förväg till nååågon O'learys och kolla om dem kan sätta på matchen på någon liten TV vid något bord.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.