Slutspelet 2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Rufus
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Slutspelet 2011

Inlägg av Rufus »

Med 1000 man i klacken (om det inte blir fler) som är totalt övertaggade kommer spelarna på planen att få betydligt mer energi och glöd än förut + att det är slutspel. På Hovet tror jag vi kommer vara svårslagna i det här slutspelet!
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Daniel942 skrev:
Magnutz skrev:
Caveman skrev:I programmet Late Night Elitserien, så trodde dom att alla lag (lag 1,2,3,4) skulle passa sig för att välja DIF, dom trodde att Hardy har något på gång, bl.a så skrattar/ler han när han blir intervjuad, dom trodde att både HArdy & laget varvar upp nu när slutspelet närmar sig, och sluspel det är någonting som Hardy kan.

Men det är bara deras uppfattningar.
Tror kanske gamle Hardy har mörkat... det där jävla blocket kanske innehåller lösningen på allt? eller så innehåller det sjukt många streckgubbar...

Jag får sätta min tro till Hardy nu. Något annat finns inte.
Jag tror att han smider en plan på hur han ska råna en bank så han kan gå i pension sen.
Allt finns i blocket - Tajmat och klart in i den minsta detalj!
Det var ett jävla tjat om det där blocket, alla coacher står med sina block. Råna en bank?? Ska jag skratta åt det?

Självklart så vet Hardy vad som gäller när det börjar att dra i hop sig till slutspel, det är nu hans "game" börjar, det är det här han kan, nu ska han bara få spelarna att förstå vad som gäller, klart Hardy har en plan. Det är nu det börjar.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Caveman skrev: Det var ett jävla tjat om det där blocket, alla coacher står med sina block. Råna en bank?? Ska jag skratta åt det?

Självklart så vet Hardy vad som gäller när det börjar att dra i hop sig till slutspel, det är nu hans "game" börjar, det är det här han kan, nu ska han bara få spelarna att förstå vad som gäller, klart Hardy har en plan. Det är nu det börjar.
Du får ta det med en liten nypa salt.

Antar att du inte har varit med / sett diskussionerna om det tidigare, och därför inte kan se humorn i det hela.
DIF!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Daniel942 skrev:
Caveman skrev: Det var ett jävla tjat om det där blocket, alla coacher står med sina block. Råna en bank?? Ska jag skratta åt det?

Antar att du inte har varit med / sett diskussionerna om det tidigare, och därför inte kan se humorn i det hela.
Det har han säkert. Men han som jag är säkert jävligt trött på att så fort någonting anses som "roligt" av majoriteten måste alla överutnyttja det för att få pluspoäng. Tyvärr mjölkas det ut jävligt fort, men det skiter de flesta i eftersom dom inte förstår när något är urvridet och totaldött. "Papegojpakten" fortskrider därför fortfarande i olika former.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

DIF_Soldier skrev:
Daniel942 skrev:

Det har han säkert. Men han som jag är säkert jävligt trött på att så fort någonting anses som "roligt" av majoriteten måste alla överutnyttja det för att få pluspoäng. Tyvärr mjölkas det ut jävligt fort, men det skiter de flesta i eftersom dom inte förstår när något är urvridet och totaldött. "Papegojpakten" fortskrider därför fortfarande i olika former.
Det är det som kallas "vuxenhumor".
DIF!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Daniel942 skrev:
DIF_Soldier skrev: Det har han säkert. Men han som jag är säkert jävligt trött på att så fort någonting anses som "roligt" av majoriteten måste alla överutnyttja det för att få pluspoäng. Tyvärr mjölkas det ut jävligt fort, men det skiter de flesta i eftersom dom inte förstår när något är urvridet och totaldött. "Papegojpakten" fortskrider därför fortfarande i olika former.
Det är det som kallas "vuxenhumor".
Nej, det kallas "fantasilöst, taktlöst och jävligt irriterande"
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

DIF_Soldier skrev:
Daniel942 skrev:

Precis så är det, jag följer vad som skrivs här, men ibland blir det bara för mycket av allt. det blir tröttsamt i längden.
Särskilt nu när det börjar att dra i hop sig till allvar och slutspel.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Visst fan känns det att det alldeles snart är dags för slutspel? Solen skiner ute, vårvärme, står mars i kalendern.. Nu fan kör vi! :D
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jävligt OT...

@ Caveman och FinnspångsRambo. (dif_soldier)

För helvete, var inte så jävla skitnödiga. Visst har "Blocket" använts men inte till den grad att det ska bryta ut PMS-attacker?!

Om någon här är fantasilös är det soldaten. Dissar religion och allt som inte kan starkt styrkas med hjälp av logik och.. allt är sjukt rakt utan svaj på linan. Vi ska vilja möta aik, vi ska inte rygga undan för konflikter utan stå raka i ryggen etc etc. Fan skärp dig..

Att du, Caveman, bryter in och grinar är lite förvånande. Har du dåliga dagar?! Det har, lite till och från skämtats om Hardy och hans block, men som jag skriver ovan, inte speciellt ofta. Mitt inlägg om hans block som du "gick loss på" var inte ens menat som ett skämt eller nedvärderande. Jag menade det jag skrev, att Hardy kanske har skissat upp en bra taktik i sitt block. Men för all del.. Grina.

/.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
android

Slutspelet 2011

Inlägg av android »

Block-skämten är klart överdrivna. Kanske är en tråkig jävel men skrattar inte åt dom längre. Samma sak som med öknamnen på spelarna kul en- två ggr.

Skitsamma. Stör mig inte så gravt på det.

Har aldrig tvivlat på Hardy. Dock är jag inte heller jättepositiv.

Det mest positiva är att det är attityden och inte kunnandet som falerat tidigare. I ett slutspel bör attityd och inställning vara på topp.

Vi har även gått runt på mycket folk hela säsongen. Bara. Kronwall som spelat mer än vad han klarar.

Vi har även sparkapital i mackan, Hannula, bombom, Kronwall, Oscar, Cehlin, Kruger, Otto, Widing och Kempe( alla enligt mig och sett till deras snittnivå denna säsong jämfört med hur dom kan prestera)

Det känns okej.

Skrivet från luren om något ser skumt ut.
Född till sportchef.
Mash

Inlägg av Mash »

Det finns faktiskt en ytterst liiiten chans att det blir en fjärdeplats.

4 Luleå 86p
5 Linköping 84p
6 Djurgården 81p

Kommande matcher

Djurgården-Skellefteå = 1
Linköping-aih = 1 (efter sudden)
Modo-Luleå = 1

Luleå-Frölunda = 2
Skellefteå-Linköping = 1
Timrå-Djurgården = 2

Blir det såhär för dessa tre lag dom två sista omgångarna så blir det en fjärdeplats för Djurgården. Men nu ska jag sluta drömma :roll:

Edit: Dock så hjälper vi råttpacket att stanna i Elitserien, så jag vette fan
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Såg att pajas tv skall sända slutspelet... där dog hockeyn.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Frasse skrev:Såg att pajas tv skall sända slutspelet... där dog hockeyn.
Deras sportprogram är ju totalt värdelösa. Då blir det till att sitta och störa sig varje match.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Frasse skrev:Såg att pajas tv skall sända slutspelet... där dog hockeyn.
Framförallt en kanal som färre människor har. Kasst.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Magnutz skrev:Jävligt OT...

@ Caveman och FinnspångsRambo. (dif_soldier)

För helvete, var inte så jävla skitnödiga. Visst har "Blocket" använts men inte till den grad att det ska bryta ut PMS-attacker?!

Om någon här är fantasilös är det soldaten. Dissar religion och allt som inte kan starkt styrkas med hjälp av logik och.. allt är sjukt rakt utan svaj på linan. Vi ska vilja möta aik, vi ska inte rygga undan för konflikter utan stå raka i ryggen etc etc. Fan skärp dig..

Att du, Caveman, bryter in och grinar är lite förvånande. Har du dåliga dagar?! Det har, lite till och från skämtats om Hardy och hans block, men som jag skriver ovan, inte speciellt ofta. Mitt inlägg om hans block som du "gick loss på" var inte ens menat som ett skämt eller nedvärderande. Jag menade det jag skrev, att Hardy kanske har skissat upp en bra taktik i sitt block. Men för all del.. Grina.

/.
Oh, jävlar. Det där tog visst märkte jag. :D Aja, du verkar ju tillhöra skalan som gillar gubbhumor så det är väl inte så konstigt. Dessutom att svara en "PMS-attack" med en egen PMS-attack är bara rogivande.
Säg den glädje som varar
Skriv svar