Färjestads BK - Djurgårdens IF, 20/1 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 20/1 2011

Inlägg av Edin »

android skrev:Jag har en känsla inför den här matchen. Vet exakt hur det kommet gå. Det är en bild i huvudet på mig. Berättar efter matchen så att jag inte sabbar något.
Haha, du var mig en jävla spådam...

"Det kommer hända något hemskt i ditt liv, men jag berättar efteråt vad det är". :lol:
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Jag tror vi förlorar just för att Kaffe BK har gått dåligt på slutet.
Alla lag vänder sina trender mot oss.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Enbom skrev:Jag tror vi förlorar just för att Kaffe BK har gått dåligt på slutet.
Alla lag vänder sina trender mot oss.

Hehe..
Ja, undrar om det där verkligen är sant eller om det bara känns så.
Har i hela mitt Djurgårdsliv upplevt det som en faktisk sanning.
Lag som går tungt & spelar mediokert, så står DIF förmotståndet åh så
-Äntligen vände det, skönt för vi vet ju att vi kan...

Borde ju bli smisk här för att vi av tradition har svårt i den värmländska skogen, men också för att vi faktiskt redan lyckats vinna där denna säsong.

Bara hoppas att motståndarna fortsätter skjuta Mark i ryggen (utan att han vet om det) parallellt med mållinjen & ut, då kan det bli 3p här med.... :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Tycker även att gamla djurgårdare alltid gör mål mot oss, känns alltid lika surt.

Vi saknar ju ett par tunga pjäser ikväll och vi vinner aldrig med mer än ett eller två mål...ska vi säga 3-2? Kempe, Oscar och Widing.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Förstår inte varför ni är oroliga? Jag har ju redan berättat hur matchen slutar. Vi vinner med 2-1; Printz gör en strumprullare och Fimpen krigar in det avgörande andra målet.

Liksom hallllllllllllå............litar ni inte på mina uppenbarelser?
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Är ni säkra på att Mark spelar ikväll? Jag syftar på hans bandage runt fingret på bilderna, men även "Tim Sandberg: Karlstad välkomnar med blå himmel och SOL, vad annars?
för 42 minuter sedan via iPhone "

Det där är hans statusuppdatering på Facebook, vilket borde betyda att en av SW/MO vilar?
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

Tim är backup, Riddarn eller Mark skadad, förmodligen Mark.
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Fbk får tillbaka folk till kvällens match:

"Tillbaka i truppen är därmed såväl Dick Axelsson som Pelle Prestberg - två tunga pjäser på Karlstadlagets bräde. Vilket får Samuelsson att andas ut.
- Ja, det är klart att det känns bättre när man får tillbaka lite friskt folk, säger Samuelsson."

(Hockeykanalen.se)
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Åsikterna är ju olika från person till person men för mig så är kaffekokarna den förening jag avskyr mest när det kommer till hockey. Detta har byggts upp under hela uppväxten där far har berättat historier om möten mellan DIF och idioterna från Karlstad. Inte så mycket spelarna utan främst publiken som har varit de största asen. Med det sagt så önskar jag en vinst ikväll så innerligt, tyvärr är jag för en gångs skull öppet negativ och tror att det blir tufft. Dom har överlägset sämst formkurva men som vanligt (brukar handla om fiskrenset) så vänder det säkert mot oss.

JAG VILL HA JIMMIE TILLBAKA!
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Det är ju sjukt att man får läsa om det såhär
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8439774.ab

okej nu är det inte klart att han missar men chansen är ju löjligt liten att han står iaf.

edit. Läs kommentaren på samma sida från be98d. Det är sådana som det är skottpeng på.
ViperDIF

Inlägg av ViperDIF »

-daniel- skrev:
android skrev:Jag har en känsla inför den här matchen. Vet exakt hur det kommet gå. Det är en bild i huvudet på mig. Berättar efter matchen så att jag inte sabbar något.
:lol:

Annars är dina känslor inför matchen ungefär som mina; helt osannolikt svårtippat för stunden. Kan gå precis hur som helst. Meeeeeeeeeeen imorrn är det där "hur som helst" på vår sida och vi vinner med 2-1. Printz och Fimpen målar. Japp, var ni läste det först. Jag fick nämligen en bild i huvudet... (Oj, nu jinxade jag ju hela skiten. Va ska lefflan göra nu?)
Har ni spått i kaffesumpen - eller är det så att ni tullat på matchdrickat redan? : :shock:
Jag tror o hoppas på en spänande match som slutar med seger till DIF med 3-1!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

crike skrev:Åsikterna är ju olika från person till person men för mig så är kaffekokarna den förening jag avskyr mest när det kommer till hockey. Detta har byggts upp under hela uppväxten där far har berättat historier om möten mellan DIF och idioterna från Karlstad. Inte så mycket spelarna utan främst publiken som har varit de största asen. Med det sagt så önskar jag en vinst ikväll så innerligt, tyvärr är jag för en gångs skull öppet negativ och tror att det blir tufft. Dom har överlägset sämst formkurva men som vanligt (brukar handla om fiskrenset) så vänder det säkert mot oss.

JAG VILL HA JIMMIE TILLBAKA!
Jag håller faktiskt med dig. Har följt DIF Hockey i trettio år och iom den ständiga kamp som utspelat sig mot just FBK så väcker de sjukt starka känslor (läs: hatkänslor) hos mig. Jag avskyr det laget mer än AIK då vi inte alls haft samma bataljer mot dem. De är lillebror bara.

Måste ändå säga att HV71 har seglat upp vääääldigt nära den här toppen också på väldigt kort tid, anförda av Teemu Laine och Martin Thörnberg. Usch!

:P

Nog om det. Med skräckblandad förtjusning blir det spännande att följa kvällens DIF-målvakt, vem det nu blir. Riddarn I guess. Känns lite som sista chansen för honom, det är hög tid att prestera nu!
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

crike skrev:Det är ju sjukt att man får läsa om det såhär

okej nu är det inte klart att han missar men chansen är ju löjligt liten att han står iaf.

edit. Läs kommentaren på samma sida från be98d. Det är sådana som det är skottpeng på.
"Fredrik med spelarna. Mark Owuya spexade till det lite och provade sjukhusutrustning när han satte ett bandage runt fingret."
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
starvin_marwin

B.I.B.A skrev:

"Fredrik med spelarna. Mark Owuya spexade till det lite och provade sjukhusutrustning när han satte ett bandage runt fingret."
Jag tänkte inte på artikeln utan faktumet att Sandberg är med i Karlstad, kanske är Riddarn som är sjuk/skadad?
Bigge

Inlägg av Bigge »

B.I.B.A skrev:

Som artikel kommentaren säger på AB

Varför går då Janne ut å dementerar det och säger han har problem med en nagel? märkligt...
There is no I in TEAM!!!!
Skriv svar