Aik IF Solna - Djurgårdens IF, 22/12 2010
Re: Aik IF Solna - Djurgårdens IF, 22/12 2010
Vi hade på pappret FYRA tunga namn borta mot Modo, Nilson, Tjärnqvist, "Lill-Honken" och Ekman. Men vetifan om det är fler än Nilson jag vill ha tillbka till denna match. Känns som Honken är alldeles för seg för våran hockey, tjärnqvist levererar bara i PP annars ser han seg ut även han och Ekman har ju potentialen vi får hoppas att hans yxhugg väckt honom. Nilson är kung.
Känns som grabbarna som spelar nu visar fjolårets tendenser, fortsätt så.
Känns som grabbarna som spelar nu visar fjolårets tendenser, fortsätt så.
Jag tror på en bättre match från oss mitt mot AJK.
Jag tror på en stabilare match då vissa riskmoment neutraliseras i laget.. Owuya och 78:an vaktar båsdörrarna.
Jag tror på Widings inneboende kvalitéer.
Jag tror. (fast inte så som de tror i Könjöping då)

Jag tror på en stabilare match då vissa riskmoment neutraliseras i laget.. Owuya och 78:an vaktar båsdörrarna.
Jag tror på Widings inneboende kvalitéer.
Jag tror. (fast inte så som de tror i Könjöping då)
Senast redigerad av Magnutz den 2010-12-12 11:51:45, redigerad totalt 1 gånger.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Va?Magnutz skrev:Jag tror på en bättre match från oss mitt AJK.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Oj. Fan. mot. MOT. MOTEdin skrev:Va?Magnutz skrev:Jag tror på en bättre match från oss mitt AJK.
sorry va inte meningen att skriva "Mitt". *skäms.
jag?! nej för helvete! hahahah. Freudianskt värre? Nej, Gnihet är en finne på livsträdet. En repa i diamanten..henka83 skrev:Tattare?

Men jag har önskat en vinst mot AJK nu så då blir det så. Ölvestad och Fimpen, de leder oss mot en underbar jul!

En önskan i jul, det ska bli råttslakt i Globen den 22/12.
Om Nilson är tillbaka så har vi åtminstone en spelare som vet hur en slipsten ska dras. Stor tillgång och det är endast han och Kempe som skiter i att spela rundeln. Hoppas innerligt att han kommer tillbaka.
Om Tjärnan är tillbaka så har vi en som skymmer Fasth i varje byte, riktigt viktigt att ha en spelare framför Fasth som skymmer/styr annars är det meningslöst att skjuta.
Om Nisse är tillbaka så vet jag inte vad jag ska tro, jag hoppas han har mer fart än förut och att han jobbar i 60minuter.
Om Holmqvist är tillbaka så har vi fått tillbaka våran slöaste back, men ändå han som kan skjuta sönder försvaret och näta i våra PP.
Jag anser att dessa 4 namn kan avgöra hur matchen kommer sluta, dessa 4 namn är stormsteg ifrån lika spelmässigt och de är stor tillgång i olika lägen. Jag vill ha tillbaka samtliga i deras ordinarie kedjor.
Alltid Oavsett
Om Nilson är tillbaka så har vi åtminstone en spelare som vet hur en slipsten ska dras. Stor tillgång och det är endast han och Kempe som skiter i att spela rundeln. Hoppas innerligt att han kommer tillbaka.
Om Tjärnan är tillbaka så har vi en som skymmer Fasth i varje byte, riktigt viktigt att ha en spelare framför Fasth som skymmer/styr annars är det meningslöst att skjuta.
Om Nisse är tillbaka så vet jag inte vad jag ska tro, jag hoppas han har mer fart än förut och att han jobbar i 60minuter.
Om Holmqvist är tillbaka så har vi fått tillbaka våran slöaste back, men ändå han som kan skjuta sönder försvaret och näta i våra PP.
Jag anser att dessa 4 namn kan avgöra hur matchen kommer sluta, dessa 4 namn är stormsteg ifrån lika spelmässigt och de är stor tillgång i olika lägen. Jag vill ha tillbaka samtliga i deras ordinarie kedjor.
Alltid Oavsett
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Är kluven, rent namnmässigt är dessa bra herrar men jag vill verkligen inte vara utan Mittman, Claesson och Zibanejad i derbyt. Tror att dessa friska fläktar varit oerhört viktiga de senaste matcherna. Men är Nisse och gänget beredda att offra lika mycket så är de mer än välkomna. Men visar de den minsta tendens till bekvämlighet så kräver jag en markering direkt. Bänken? Läktaren? Vad fan som helst!Mash skrev:En önskan i jul, det ska bli råttslakt i Globen den 22/12.
Alltid Oavsett
100% DJURGÅRDSJ***L
Med hopp om en match i matchen önskar jag att AJK-klacken dyker upp och sjunger - för att ge oss en match där med.

Visst är juniorerna bra, de har varit en stor tillgång senaste matcherna men hellre vill jag ha spelare som är erfarna. Dock så är jag, som du, tveksam om alla som vilat nu kommer tillbaka som ''nya'' spelare eller om de är samma gamla vanliga spelare.Jockmaniac skrev:Är kluven, rent namnmässigt är dessa bra herrar men jag vill verkligen inte vara utan Mittman, Claesson och Zibanejad i derbyt. Tror att dessa friska fläktar varit oerhört viktiga de senaste matcherna. Men är Nisse och gänget beredda att offra lika mycket så är de mer än välkomna. Men visar de den minsta tendens till bekvämlighet så kräver jag en markering direkt. Bänken? Läktaren? Vad fan som helst!Mash skrev:En önskan i jul, det ska bli råttslakt i Globen den 22/12.
Alltid Oavsett
Det är även nu Hardy måste agera, är det en spelare som inte arbetar 100% i ett byte, sätt han på läktaren oavsett vem det är.
-
- Säsongskort: Ja
Zibanejad blev väl uttagen till stortruppen inför JVM? Så det är mycket möjligt att vi får klara oss utan honom.Jockmaniac skrev:Är kluven, rent namnmässigt är dessa bra herrar men jag vill verkligen inte vara utan Mittman, Claesson och Zibanejad i derbyt. Tror att dessa friska fläktar varit oerhört viktiga de senaste matcherna. Men är Nisse och gänget beredda att offra lika mycket så är de mer än välkomna. Men visar de den minsta tendens till bekvämlighet så kräver jag en markering direkt. Bänken? Läktaren? Vad fan som helst!Mash skrev:En önskan i jul, det ska bli råttslakt i Globen den 22/12.
Alltid Oavsett
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Vill gärna se att man spelar Hitman lite då och då under perioderna. Bara för att han ska smälla på och reta upp gnagarna ordentligt.
Kör Ölvestad-Fimpen-Hitman något byte då och då under matchen och låt dom köra över och mosa gnagets backar.
Det ska göra ont att möta Djurgårn!!
Kör Ölvestad-Fimpen-Hitman något byte då och då under matchen och låt dom köra över och mosa gnagets backar.
Det ska göra ont att möta Djurgårn!!
Djurgårdsfamiljen,
I skrivande stund så återstår det 10 dagar till säsongens såhär långt viktigaste match. Jag kan inte med ord beskriva vikten av denna match för hela Djurgårdsfamiljen. Vi har blivit sönderåkta, våldtagna, krossade, eller använd vilket valfritt vokabulär som helst i två raka derbymatcher nu. Nu är det dags att lägga det åt sidan och visa vad DIF står för, visa att vi aldrig ger upp och visa att vi inte viker oss för något.
Våra motståndare är solna aik, ett lag jag inte kan beskriva mitt hat emot.
Folk frågar ofta mig vad som får mig orka att följa Djurgården så mycket? Svaret blir ofta en motfråga, hur skulle jag kunna låta bli?
Jag är nämligen helt säker på att du, jag och hela Djurgårdsfamiljen drivs av ingenting annat än kärleken till Djurgårdens IF!
Hockey är inte det största som finns i våra liv, men trots det ska vi lyckas sjunga ut allt och alla som står i vår väg. Vi ska alltid göra allt för Djurgår´n. En Djurgårdare är man inte bara det går bra, en Djurgårdare är man alltid, oavsett vad som händer.
Under hot skulle en katolik kanske konvertera till islam eller en hindu till buddismen - men under ytan vore de förstås bärare av samma tro som tidigare.
På samma sätt vet ju jag, och varje Djurgårdssupporter med mig, att vi alltid kommer att vara Djurgårdare.
ör som vi alla vet finns det bara plats för ett hjärta i varje kropp, och det är ingen slump att det hjärtat är rött, fast för mig hade det hjärna varit gult, rött och blått.
Som Djurgårdsfan kan man hålla tummarna för Detroit borta i NHL eller något fotbollslag i italienska ligan, men det kommer ändå bara att handla om ”dem”, Djurgårdens IF!
Kort och gott, vi är DIF
Och svaret på vad som driver varje supporter blir då att leva upp till detta "vi".
Att inte bara prata som om man vore en självklar del av klubben, utan också försöka att faktiskt vara det. Liksom laget spelar för fansen ska fansen finnas till för laget.
"Fråga inte vad ditt lag kan göra för dig, utan fråga vad du kan göra för ditt lag", som JFK skulle ha formulerat det.
Vare sig detta handlar om att skrika sig hes för att sitt lag på ståplats, att köra 28 mil för att se hjärtelaget en måndagskväll eller kanske att rapportera om hjärtelaget för fansens räkning.
Åtminstone vill man ju tro att ens egen insats bidrar, att spelarna på isen orkar ta det där extra skäret, eller göra den där extra tacklingen som gör att man vinner matcher.
Nu är det aik vi möter, och vi ska med samlade trupper ta oss an det vi hatar, och sjunga fram det vi älskar, Djurgårdens IF. Jag kan inte tänka mig en derbyförlust till, vi ska bara vinna detta. Varenda jävel ska ge sitt yttersta, för Djurgårdsfamiljen, för varandra, och för sin egen skull.
Kom igen nu Djurgår´n, nu kör vi!
KROSSA GNAGET!
I skrivande stund så återstår det 10 dagar till säsongens såhär långt viktigaste match. Jag kan inte med ord beskriva vikten av denna match för hela Djurgårdsfamiljen. Vi har blivit sönderåkta, våldtagna, krossade, eller använd vilket valfritt vokabulär som helst i två raka derbymatcher nu. Nu är det dags att lägga det åt sidan och visa vad DIF står för, visa att vi aldrig ger upp och visa att vi inte viker oss för något.
Våra motståndare är solna aik, ett lag jag inte kan beskriva mitt hat emot.
Folk frågar ofta mig vad som får mig orka att följa Djurgården så mycket? Svaret blir ofta en motfråga, hur skulle jag kunna låta bli?
Jag är nämligen helt säker på att du, jag och hela Djurgårdsfamiljen drivs av ingenting annat än kärleken till Djurgårdens IF!
Hockey är inte det största som finns i våra liv, men trots det ska vi lyckas sjunga ut allt och alla som står i vår väg. Vi ska alltid göra allt för Djurgår´n. En Djurgårdare är man inte bara det går bra, en Djurgårdare är man alltid, oavsett vad som händer.
Under hot skulle en katolik kanske konvertera till islam eller en hindu till buddismen - men under ytan vore de förstås bärare av samma tro som tidigare.
På samma sätt vet ju jag, och varje Djurgårdssupporter med mig, att vi alltid kommer att vara Djurgårdare.
ör som vi alla vet finns det bara plats för ett hjärta i varje kropp, och det är ingen slump att det hjärtat är rött, fast för mig hade det hjärna varit gult, rött och blått.
Som Djurgårdsfan kan man hålla tummarna för Detroit borta i NHL eller något fotbollslag i italienska ligan, men det kommer ändå bara att handla om ”dem”, Djurgårdens IF!
Kort och gott, vi är DIF
Och svaret på vad som driver varje supporter blir då att leva upp till detta "vi".
Att inte bara prata som om man vore en självklar del av klubben, utan också försöka att faktiskt vara det. Liksom laget spelar för fansen ska fansen finnas till för laget.
"Fråga inte vad ditt lag kan göra för dig, utan fråga vad du kan göra för ditt lag", som JFK skulle ha formulerat det.
Vare sig detta handlar om att skrika sig hes för att sitt lag på ståplats, att köra 28 mil för att se hjärtelaget en måndagskväll eller kanske att rapportera om hjärtelaget för fansens räkning.
Åtminstone vill man ju tro att ens egen insats bidrar, att spelarna på isen orkar ta det där extra skäret, eller göra den där extra tacklingen som gör att man vinner matcher.
Nu är det aik vi möter, och vi ska med samlade trupper ta oss an det vi hatar, och sjunga fram det vi älskar, Djurgårdens IF. Jag kan inte tänka mig en derbyförlust till, vi ska bara vinna detta. Varenda jävel ska ge sitt yttersta, för Djurgårdsfamiljen, för varandra, och för sin egen skull.
Kom igen nu Djurgår´n, nu kör vi!
KROSSA GNAGET!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
lilleman, varje ord, varje mening och varje stycke du har skrivit är så sant som det kan bli. Jag hoppas innerligt spelarna läser din post, så att de förstår att vi inte tolererar en förlust till.
Alltid Oavsett.
Alltid Oavsett.
Words, Lilleman. Words.lilleman skrev:text