Djurgårdens IF - Timrå IK, 4/12 2010
Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 4/12 2010
Vinner vi inte på lördag blir jag, för att citera Henrik Dorsin, "orolig, då blir jag jävligt orolig".
Vinner vi på lördag har vi chans att klättra lite i tabellen om....
Skellefteå - AIK --- Vinner SAIK går vi om Gnaget
Färjestad - Modo --- Vinner FBK går vi om Modo
Linköping - Södertälje --- Vinner SSK går vi om LHC ( lch har dålig form, inte omöjligt )
Luleå - Brynäs --- Vinner Luleå går vi om Brynäs
HV71 - Frölunda ---
Vinner vi med fler mål än 4 mot Timrå passerar vi även dom och ligger 5:a
Skulle kännas lite skönt, och inte alls omöjligt. Känns lite töntigt och spekulera så här, men det känns skönt att få hoppas lite.
Sen tar vi Luleå på tisdag!
Linköping - Södertälje --- Vinner SSK går vi om LHC ( lch har dålig form, inte omöjligt )
HV71 - Frölunda ---
Skulle kännas lite skönt, och inte alls omöjligt. Känns lite töntigt och spekulera så här, men det känns skönt att få hoppas lite.
Sen tar vi Luleå på tisdag!
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Vi behöver bara vinna med två mål imorgon för att gå om Timrå. Dom ligger ju på -8 och vi -11. Vinner vi med 2-0 så kommer vi att ha -9 och dom -10.sunne skrev: Vinner vi med fler mål än 4 mot Timrå passerar vi även dom och ligger 5:a
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Så kan man ju se det, men man kan också se det så här...sunne skrev:Vinner vi på lördag har vi chans att klättra lite i tabellen om....
HV71 - Frölunda ---
Vi torskar mot Timrå. Modo kanske vinner mot FBK, Södertälje vinner mot LHC, Brynäs vinner mot Luleå och Frölunda vinner mot HV71 ligger vi en poäng från sista platsen. Nånstans mittimellan de olika scenariosen är nog mest troligt, låt oss bara hoppas att vi tar 3 pinnar. Det enda som är GALET viktigt imorgon.
Stämmer, jag var ute och cykla!Edin skrev:Vi behöver bara vinna med två mål imorgon för att gå om Timrå. Dom ligger ju på -8 och vi -11. Vinner vi med 2-0 så kommer vi att ha -9 och dom -10.sunne skrev: Vinner vi med fler mål än 4 mot Timrå passerar vi även dom och ligger 5:a
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Inget annat än vinst är rimligt. Vi måste börja ta 3 poäng hemma, jag orkar inte mentalt se ännu en suddenförlust eller straffar där hälften av våra straff skyttar drar årets sämsta variant.
Kom igen nu DIF, ha samma fart och fläckt som mot Hv71 och vinn matchen!
Kom igen nu DIF, ha samma fart och fläckt som mot Hv71 och vinn matchen!
- Lee Harvey Oswald
Hmm hmm..-daniel- skrev:
Så kan man ju se det, men man kan också se det så här...
Vi torskar mot Timrå. Modo kanske vinner mot FBK, Södertälje vinner mot LHC, Brynäs vinner mot Luleå och Frölunda vinner mot HV71 ligger vi en poäng från sista platsen. Nånstans mittimellan de olika scenariosen är nog mest troligt, låt oss bara hoppas att vi tar 3 pinnar. Det enda som är GALET viktigt imorgon.
Nu är du allt inne & klampar på nattsvart "LHO-mark", det där var ju min post

Allt annat än 3p imorgon är icke acceptabelt..
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Tror det kan bli jäkligt tufft i morgon, Timrå lär efter storförlusten senast mot Hv71 tajta till försvarsspelet rejält till denna match. Så jag förväntar mig i princip 5 Timråspelare vid egen blå och bara väntar på att få några snabba kontringar, men med lika snabba fötter som senast så ska inte det kunna stoppa oss.
KÄMPA EKMAN!
KÄMPA EKMAN!
Upp till bevis imorgon!
Är det samma fart som i Tisdags så åker vi ifrån Timrå, dock så måste skotten börja sitta på/i mål.
Alltid Oavsett
Är det samma fart som i Tisdags så åker vi ifrån Timrå, dock så måste skotten börja sitta på/i mål.
Alltid Oavsett
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Har en riktigt bra känsla för morgondagens match, STORVINST
Spela fult
Önskvärt vore ju om båda lagen spelade som dom gjorde i sina respektive möten mot HV.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Ett gott råd till DIF:s tappra hockeykrigare, om de nu läser detta forum: välj det första avslutet med stor omsorg. Om Pitkämäki (rätt stavat?) släpper in det första skottet liksom han gjorde mot HV, kommer Timrå att rasa ihop som ett korthus. They´ll be "bouncebackdisabled" for good.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Zibanejad går in som ersättare för Kempe om han inte hinner tillfriskna tills imorgon. Mitman fortsätter i fjärdekedjan.
Expert.
Så jäkla underbart att dom tar upp juniorer, ska bli förbannat roligt att se Zibanejad (jävlar vilka coola efternamn flera av våra junisar harSirDIFalot skrev:Zibanejad går in som ersättare för Kempe om han inte hinner tillfriskna tills imorgon. Mitman fortsätter i fjärdekedjan.

blir förlust. 1-2 till TIK.