Djurgårdens IF - Modo Hockey, 20/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 20/11 2010

Inlägg av Magnutz »

Magnutz säger: Om killarna ställer upp med samma inställning (oavsett vad orsaken/orsakerna må vara) som de använt de senaste 20 matcherna blir detta ännu en trist och ledsam historia för oss fans. Det som kan rädda oss - och detta är lite sensationellt - är Stefan Ridderwall som om gårdagens debackel var någon värdemätare att tala om är den som kan ge oss ett par eller kanske till och med tre poäng imorgon. Riddar'n och naturligtvis minst ett mål framåt. Bevisligen kan vi göra mål. Det står ju ställt bortom varje tvivel eftersom gårdagens enda gulrödblå målskytt heter Oscar Eklund!!!

Så, receptet för lördagens drabbning lyder:
94kg Ridderwall
102kg Kronwall
samt
89kg Marcus Nilson.

Blanda samman Kronwall med Ridderwall och strö över lite Printz och Holmqvist. Sålla bort all eventuell rest av Boumedienne/Eklund, för denna ingrediens får magen att vända sig ut och in.
När ovan blandning är satt på jäsning kan man med fördel förbereda M Nilson. Garnera med lite effektiv Widing och några stänk nyvaken och nytänd Ekman. Nu är det snart klart! Smaka av med ett stänk Brodin/Cehlin/Krüger/Norman.

Ställ på is och invänta resultat.
Temperatur: Glödhett
Tid på is: 60 minuter
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Det är dags att bänka Krüger, alternativt minska hans speltid drastiskt. Om Mackan och Norman kan spela vill jag se dessa formationer:

Nilson-Ottosson-Widing
Ekman-Eklund-Ölvestad
Tjärnqvist-Norman-Cehlin
Brodin-Krüger-Eriksson

Printz-Kronwall
Boumedienne-Eklund
Falk-Holmqvist
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Mäklaren skrev:Det är dags att bänka Krüger, alternativt minska hans speltid drastiskt. Om Mackan och Norman kan spela vill jag se dessa formationer:

Nilson-Ottosson-Widing
Ekman-Eklund-Ölvestad
Tjärnqvist-Norman-Cehlin
Brodin-Krüger-Eriksson

Printz-Kronwall
Boumedienne-Eklund
Falk-Holmqvist
Du vill alltså se Boumedienne och Eklund bilda backpar. Alltså, på riktigt.. Eklund som är farlig lite varsom och gör det mesta bakvänt tillsammans med lagets slappaste snubbe som inte tar två extra-skär i onödan. Ajajaj. :)

Dina övriga formationer tycker jag om.
Mash

Inlägg av Mash »

Mäklaren skrev:Det är dags att bänka Krüger, alternativt minska hans speltid drastiskt. Om Mackan och Norman kan spela vill jag se dessa formationer:

Nilson-Ottosson-Widing
Ekman-Eklund-Ölvestad
Tjärnqvist-Norman-Cehlin
Brodin-Krüger-Eriksson

Printz-Kronwall
Boumedienne-Eklund
Falk-Holmqvist
Håller med Magnutz, att sätta Boumedienne och Eklund som backpar blir en skräckupplevelse så fort dom kommer inte på isen.

Widing ska inte vara i 1:a kedjan, en kille som inte kan träffa mål i 1 mot 1 situation, en kille som passar istället för att skjuta i bra lägen (han är inte ensam om det) ska inte vara i första kedjan. Hade velat sett Tjärnan upp i första i utbyte mot Widing.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Mash skrev:

Nilson-Ottosson-Widing
Ekman-Eklund-Ölvestad
Tjärnqvist-Norman-Cehlin
Brodin-Krüger-Eriksson

Printz-Kronwall
Boumedienne-Eklund
Falk-Holmqvist
Håller med Magnutz, att sätta Boumedienne och Eklund som backpar blir en skräckupplevelse så fort dom kommer inte på isen.

Widing ska inte vara i 1:a kedjan, en kille som inte kan träffa mål i 1 mot 1 situation, en kille som passar istället för att skjuta i bra lägen (han är inte ensam om det) ska inte vara i första kedjan. Hade velat sett Tjärnan upp i första i utbyte mot Widing.
Tjärnqvist om nån var enormt jävla praktusel i senaste matchen... totalt viljelös, såg ut som en blekare kopia av sig själv från förra säsongen.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Nilson-Ottosson-Tjärnqvist
Ekman-Eklund-Ölvestad
Sidney Crosby-Norman-Cehlin
Brodin-Krüger-Eriksson

Mike Green-Kronwall
S. Niedermayer-Dan Boyle
N. Lidström-Johnny Oduya

Så. Hosta upp slantarna nu.
Mash

Inlägg av Mash »

-daniel- skrev:
Mash skrev:

Nilson-Ottosson-Widing
Ekman-Eklund-Ölvestad
Tjärnqvist-Norman-Cehlin
Brodin-Krüger-Eriksson

Printz-Kronwall
Boumedienne-Eklund
Falk-Holmqvist

Tjärnqvist om nån var enormt jävla praktusel i senaste matchen... totalt viljelös, såg ut som en blekare kopia av sig själv från förra säsongen.
Jag tyckte Tjärnqvist inte stack ut ifrån mängden igår, alla var lika värdelösa. Ändå så vill jag se Tjärnan upp i första kedjan tillsammans med Nilson och Otto, tror dom kan bli rätt bra tillsammans.

Blir trött på att Hardy inte rör om i kedjorna, dags för en förändring för som läget ser ut just nu så funkar knappat någon kedja i alla byten.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mash skrev:
Blir trött på att Hardy inte rör om i kedjorna, dags för en förändring för som läget ser ut just nu så funkar knappat någon kedja i alla byten.
Det jag är mest trött på - förutom spelarna och deras brist på engagemang - är på tröttmössorna som vi har i båset. Förstår inte att inget görs när matcherna håller på att glida oss ur händerna... AGERA FÖR I HELVETE. Vråla, skrik, lev er in i matchen lite. Nej då, under powerbreak i 3:e perioden när vi ligger under med 2 mål strosar Hardy runt och noterar saker i sitt jävla block och inte en käft pratar med varandra. Hardy måste för fan rycka upp sig lite. Hans filosofi är väl för visso att "spelarna vet va det skall göra" (uttalad med tjurig norrlännings-stämma) men man kanske måste inse att det kan krävas lite aktiv coaching när det går emot laget.

Tänker bua konstant och högljutt hela jävla matchen imorgon om inte laget visar lite vilja. Jag börjar faktiskt tröttna. På allvar.
Mash

Inlägg av Mash »

-daniel- skrev:
Mash skrev:
Det jag är mest trött på - förutom spelarna och deras brist på engagemang - är på tröttmössorna som vi har i båset. Förstår inte att inget görs när matcherna håller på att glida oss ur händerna... AGERA FÖR I HELVETE. Vråla, skrik, lev er in i matchen lite. Nej då, under powerbreak i 3:e perioden när vi ligger under med 2 mål strosar Hardy runt och noterar saker i sitt jävla block och inte en käft pratar med varandra. Hardy måste för fan rycka upp sig lite. Hans filosofi är väl för visso att "spelarna vet va det skall göra" (uttalad med tjurig norrlännings-stämma) men man kanske måste inse att det kan krävas lite aktiv coaching när det går emot laget.

Tänker bua konstant och högljutt hela jävla matchen imorgon om inte laget visar lite vilja. Jag börjar faktiskt tröttna. På allvar.
Håller med dig, han skriver en jävla massa men han pratar inte. Kan han försöka lösa sudoku tro?

Jag vet att spelarna vet vad dom ska göra när dom kommer in på isen, alla vet sin uppgift det är jag 100% säker på men ändå så gör ingen ett skit, det är ungefär som ''Ölvestad står uppe vid blå och vill ha puck, kan jag sätta den på klubban tro? Jag testar!'' istället för att lira enkelt, eller ''Det står ingen framför mål och skymmer men jag vill göra mål så jag skjuter''. Lira runt pucken och låt någon ställa sig och skymma, det är så våra mål görs. Jag skiter i om det är skott från blå jag vill se målvakten skymd, pucken i nätet och en jävla massa vilja från både bänken och från isen.

Edit: Apropå Tjärnan
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jävligt störigt att länkar som man delar med sig av i forumet öppnas i samma fönster...

Hur som helst.. Tror Hardly och de andra borde fatta att det som gäller för barn gäller för människor i stort: " Vi gör inte som du säger, vi gör som DU gör..." och då TränarTrojkan är en påse nötter som tyst och stillsamt glider omkring inne i båset så sprider det sig i laget.

Om Hardly hetsar påoch ser till att våra killar går på isen heltaggade i varje byte... ja då ska det kunna bli lite fler pinnar ändå.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Låt laget släpa runt på 50 kg:s vikter i ryggsäckar på träningarna så kanske dom blir lätta som fjädrar på matcherna och kan skrinna ifrån elaka motståndare på isen.

Börjar liksom många av er andra tröttna på den slappa inställning laget har. Fan, dom har Sveriges bästa fans på läktaren och laget har de senaste åren kravlat upp från grottmongon till nått riktigt bra med hjälp av en vilja av stål.

Den viljan måste nu laget snabbt som attan hitta tillbaka till. Det är viktiga poäng nu som står på spel de närmaste matcherna.

I morgon skall varje spelare, målvakt, backar, forwards vissa upp blodvite efter 60 minuters kamp...

Vill inte se en ren tröja kliva av isen i morgon.

VISA HJÄRTA DIF.....
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Vi får väl ta tillbaka Wikegård så det blir lite fart i båset :)
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

SkönaDjurgårn skrev:Vi får väl ta tillbaka Wikegård så det blir lite fart i båset :)
Hehe, vi kanske inte vinner fler matcher men det blir fart i båset :D
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Fy fan vad jag hoppas på ett ruskigt taggat lag, publik, materialer, tvättfirma, städare, publikvärdar etc.etc imorgon. Nu jävlar gäller det att visa att vi skall till slutspel. Inget jävla duttande, nu jävlar går vi in i varje situation till 110%!

KRIGA!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:Fy fan vad jag hoppas på ett ruskigt taggat lag, publik, materialer, tvättfirma, städare, publikvärdar etc.etc imorgon. Nu jävlar gäller det att visa att vi skall till slutspel. Inget jävla duttande, nu jävlar går vi in i varje situation till 110%!

KRIGA!
Antar att du hoppas på bänkning av: Boumedienne och O. Eklund då. ;)
Skriv svar