Spännande!
Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010
Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010
Om våra backar sliter hund som de är betalda att göra så borde Riddar'n kunna hålla tätt. Om Bom-Bom och Eklund med flera andra fisglider omkring utan att ta ansvar blir det farligt.
Att Riddar'n står är helt OK i min bok. Det intressanta är om någon kan få backparen att spela riktig hockey eller inte... Hoppas på det!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Amadeus
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja...Har hela veckan gått och nynnat på just på det stycket "Alla vet att han är, alla vet att han är, alla vet att han är våran kung"SirDIFalot skrev:Alla vet att han é.... borde gå att göra något av.Amadeus skrev:Är det nån som vet vad som ska sjungas av oss fans till Ragnarssons hyllning. "Ragnarssons järnkaminer..." är väl given, men vad mer?
Ragge är våran kung/gud, alla vet att han é våran kung/gud
Den skulle bli jäklgt bra.
Nån mer?
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Fimpen
''Alla vet att han é, alla vet att han é, alla att vet att han é en järnkamiiin, Ragge é en järnkamin, Ragge é en järnkamin!''Amadeus skrev:Ja...Har hela veckan gått och nynnat på just på det stycket "Alla vet att han är, alla vet att han är, alla vet att han är våran kung"SirDIFalot skrev:Alla vet att han é.... borde gå att göra något av.Amadeus skrev:Är det nån som vet vad som ska sjungas av oss fans till Ragnarssons hyllning. "Ragnarssons järnkaminer..." är väl given, men vad mer?
Ragge är våran kung/gud, alla vet att han é våran kung/gud
Den skulle bli jäklgt bra.
Nån mer?
''Oh Ragnarsson, vår järnkamin! Ragnarsson är vår järnkamin, han ger allt i alla slag, för han är en järnkamiin.'' Med melodin till den långsamma versionen av Oh When The Saints. Kanske lite lam men jag har tänkt på den under veckorna, vad tycker ni om den?
- -daniel-
Tror det blir en oerhört press på Riddarn om han släpper någon enkel puck i början...han har inte stått på 5 veckor och en dålig start kan ödelägga hela hans säsong är känslan. Bläh.
Hoppas fortfarande på Ekman - Otto - Nilson men så lär ju inte bli fallet sen Norman är borta utan Ekman lär väl centra 3:e linan är väl mest troligt. Skulle dock kunna tänka mig något liknande också:
Widing - Ekman - Nilson
Jimmie - Otto - Cehlin
Tim - Krüger - Tjärnqvist
Brodin - Falk - Kempe
Kronwall - Printz
Holmqvist - Lassen
Boumedienne - Eklund
EDIT: tänker som en fläskläpp ikväll. Spelare kan inte klona sig själva vad jag vet.
Hoppas fortfarande på Ekman - Otto - Nilson men så lär ju inte bli fallet sen Norman är borta utan Ekman lär väl centra 3:e linan är väl mest troligt. Skulle dock kunna tänka mig något liknande också:
Widing - Ekman - Nilson
Jimmie - Otto - Cehlin
Tim - Krüger - Tjärnqvist
Brodin - Falk - Kempe
Kronwall - Printz
Holmqvist - Lassen
Boumedienne - Eklund
EDIT: tänker som en fläskläpp ikväll. Spelare kan inte klona sig själva vad jag vet.
Senast redigerad av -daniel- den 2010-11-17 23:20:39, redigerad totalt 2 gång.
Hoppas alla ser till att vara i god tid till matchen imorgon så att vi kan hylla Ragge så som han är värd! Riktigt taggat för omstarten, är nästan lite övertänd!
Ses på Hovet imorgon!
Ses på Hovet imorgon!
2014-04-07, vad hände?
- -daniel-
Har förövrigt en känsla av ett GALET resultat imorgon...åt något håll. Endera torskar vi typ med 1-7 eller tvärtom.
- DIF_Soldier
Hörni, jag känner mig som ett barn på julafton idag. Fy fan vad jag har längtat efter DIF Hockey! NHL och Tre Kronor i all ära, men trots att tempot är hälften så högt och domarnivåerna är under all tänkbar kritik, så finns det INGENTING som går upp mot att se Djurgården spela hockey.
Skulle inte förvåna mig om man annonserar ny lagkapten live ikväll. Jag hoppas på Staffan men jag tror att det blir Mackan.
Faaan vad lång tid det är kvar...
Skulle inte förvåna mig om man annonserar ny lagkapten live ikväll. Jag hoppas på Staffan men jag tror att det blir Mackan.
Säg den glädje som varar
Personligen tror jag att det var detta som Nisse och Mackans lilla kramkalas handlade omDIF_Soldier skrev:Hörni, jag känner mig som ett barn på julafton idag. Fy fan vad jag har längtat efter DIF Hockey! NHL och Tre Kronor i all ära, men trots att tempot är hälften så högt och domarnivåerna är under all tänkbar kritik, så finns det INGENTING som går upp mot att se Djurgården spela hockey.

Näe men seriöst, Staffan tycker jag verkar ha samma typ av attityd, framförallt vid sidan av, som Ragnarsson. En riktig jäkla vinnarskalle som inte är nöjd med en vinst i sudden.
Detta är mitt hatlag över alla andra och jag hoppas verkligen att vi nollar kaffebönorna idag.
Denna match känns helt vidöppen på förhand.
Tror det mesta kommer handla om vår inställning och vilja.
Finns den där har vi goda möjligheter att vinna.
Gör den inte det och vi agerar som kärringar i försvarsarbetet ja då blir det duktigt med pisk.
Personligen förstår jag inte alls de personer som envisas med att sätta samman NIlson - Otto - Ekman tillsammans.
Hade vi inte två kedjor som fungerade rätt bra sist det begav sig i:
Ölvestad - Otto - Nilson
Samt
Tjärnqvist - Krüger - Widing
Varför skall vi in och pilla där för?
Om nu inte Norman kan spela ikväll är det väl rätt uppenbart att Ekman får gå in och lira center där tillsammans med Erikson och Kempe. ( Om nu de finns tillgängliga. )
Tror det mesta kommer handla om vår inställning och vilja.
Finns den där har vi goda möjligheter att vinna.
Gör den inte det och vi agerar som kärringar i försvarsarbetet ja då blir det duktigt med pisk.
Personligen förstår jag inte alls de personer som envisas med att sätta samman NIlson - Otto - Ekman tillsammans.
Hade vi inte två kedjor som fungerade rätt bra sist det begav sig i:
Ölvestad - Otto - Nilson
Samt
Tjärnqvist - Krüger - Widing
Varför skall vi in och pilla där för?
Om nu inte Norman kan spela ikväll är det väl rätt uppenbart att Ekman får gå in och lira center där tillsammans med Erikson och Kempe. ( Om nu de finns tillgängliga. )
- -daniel-
Helt enkelt för att Nisse är en, när allt stämmer, otroligt mycket vassare spelare än Jimmie. Därför vill man få igång karln, och tror just miljön runtom spelar stor roll där. Personligen får jag alltid vibbar av att du aldrig sett Ekman spela tidigare säsonger, underförstått kan man tyda alla dina poster som att han är värdelös. Sett till vad han presterat den här säsongen så håller jag väl förvisso delvis med, men när Nisse är på spelhumör och i god form så dominerar han. Tror inte en sekund på att hans hockeykunnande skulle ha försvunnit hux flux.Kall-El skrev:
Inget snack om att när alla är tillbaka (dvs Norman så att 3:e centerplatsen är täckt) att Ekman - Otto - Mackan skall få spela tillsammans.
Nisse är, tillsammans med Mackan, vår bästa offensiva spelare när han kommer igång. Nu måste vi ge honom chansen! Spela Nisse, Mackan och Kronwall så mycket som möjligt ikväll! Vill se Nisse runt 24-25, Mackan likaså och Kronwall runt 30 minuter.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- -daniel-
Instämmer. Ser man inte potentialen i Nisse så har man helt enkelt aldrig sett honom spela tidigare...Mäklaren skrev:Nisse är, tillsammans med Mackan, vår bästa offensiva spelare när han kommer igång. Nu måste vi ge honom chansen! Spela Nisse, Mackan och Kronwall så mycket som möjligt ikväll! Vill se Nisse runt 24-25, Mackan likaså och Kronwall runt 30 minuter.
Äntligen hockeydags!
Ska bli intressant att se främst Widing, Ekman och Herr Nilson ikväll. Hoppas att dom kommer igång ikväll.
Ska bli intressant att se främst Widing, Ekman och Herr Nilson ikväll. Hoppas att dom kommer igång ikväll.
Skönt att det äntligen väntas en hemmamatch igen. Ingen fotboll eller hockey på alltför länge nu... Inför matchen ser man väl mest fram emot att ge Ragge den hyllningen han förtjänar. Men tror ändå det kan bli en riktigt fartfylld match och hoppas givetvis på seger.
You and I are gonna live forever!