Djurgårdens IF - Linköpings HC, 28/10 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Glory

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 28/10 2010

Inlägg av Glory »

Hoppas krüger lägger många mackor till Widing idag då :)
Kempe upp i tredje också med Norman och Ekman, gillar jag :D
Användarvisningsbild
Elajtaren

Inlägg av Elajtaren »

Ragge saknas på hockeyligan.se? vafan?.. om han fortsätter va så här får han nog för lagets bästa slänga in handduken så vi kan värva en klassback!
Användarvisningsbild
crike
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av crike »

Jag säger bara att jag inte förstår hur dom tänker och som hockeyälskare och framförallt Djurgårdare så känner jag en fruktansvärd frustration.

1:a
55David Printz (LD)
24Staffan Kronwall (RD)
19Jimmie Ölvestad (LW)
9Kristofer Ottosson (CE)
29Patrick Cehlin (RW)

4:e
26Tim Eriksson (LD)
8Alexander Deilert (RD)
20Christian Eklund (LW)
16Nichlas Falk (CE)
34Daniel Brodin (RW)
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Att Ekman får spela före Tim Eriksson är ett skämt!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Jockmaniac skrev:Att Ekman får spela före Tim Eriksson är ett skämt!
Det jag blir frustrerad över är att jag tycker helt ärligt att Tim har försökt men nu har han i 8 matcher i rad (med något undantag i mitten) fått börja som extraforward. När han väl fått chansen att komma in i en match i tredje perioden så kan jag erkänna att han inte gjort en revolutionerande ändring av matchbilden men vad kan man kräva av en spelare som får 4min speltid?! När han väl har fått börja matcherna så har han inte varit sämre än någon annan i laget men det är ändå han som fått ge vika för den som varit reserv. Det finns ett flertal spelare som svikit sig själva och laget match efter match och jag fattar inte varför man från ledningens håll inte kan visa att det inte är ok.

Men det är ju bara min ödmjuka åsikt.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Den här laguttagningen känns som ett skämt. Förstakedjan ser bedrövlig ut, rakt igenom. Hur många chanser ska Ölvestad få? Det känns dessutom bättre att sätta Cehlin i en tredjekedja, där han kan spela utan press. Tredjekedjan i uppställningen doftar katastrof lång väg. Ekman ihop med Kempe? Hur fan tänker de? Det lär bli minst två mål i baken på den formationen. Tim Eriksson hade kännts som en tryggare lösning här. Sedan förstår jag inte hur Printz får spela i första formationen. Han är på tok för långsam. Det känns som att Hardy har tappat greppet tyvärr och agerar i ren desperation. Gissar 1-4. Vi får ett tröstmål på slutet.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

crike skrev:
Det jag blir frustrerad över är att jag tycker helt ärligt att Tim har försökt men nu har han i 8 matcher i rad (med något undantag i mitten) fått börja som extraforward. När han väl fått chansen att komma in i en match i tredje perioden så kan jag erkänna att han inte gjort en revolutionerande ändring av matchbilden men vad kan man kräva av en spelare som får 4min speltid?! När han väl har fått börja matcherna så har han inte varit sämre än någon annan i laget men det är ändå han som fått ge vika för den som varit reserv. Det finns ett flertal spelare som svikit sig själva och laget match efter match och jag fattar inte varför man från ledningens håll inte kan visa att det inte är ok.

Jag haller helt med dig har. Jag har tidigare sagt att jag vill banka de stjarnor som inte levererar eller ens bidrar med bra installning. Har fatt sjukt mycket mothugg om detta.. Men det skapar liksom en obalans i laget om vissa spelare ar "gjutna" hur daliga de an ar. De som kampar och ger sitt yttersta men anda inte far istid blir saklart frustrerade och moralen sjunker.

Man har ju spelat i manga lag sjalv och aven blivit bankad och vet hur javla jobbigt det kan vara. Och att man inte forstar hur f-n tranaren tanker osv.

Darfor tycker inte jag att man ska forsoka "spela igang" Ekman m.fl. med mer istid utan lat dem fortjana den istallet. Ingen spelare vill sitta pa banken och en attitydsforandring skulle sakert komma som ett brev pa posten. Tyvarr verkar inte tranarna halla med da de varit helt handlingsforlamade hittills.
Användarvisningsbild
Jepe
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

Från en fråga på expressen:

18:29

Mattias Ek:
Jäpp. Skvallras om att han har problem med den där axeln som stoppade honom från spel så länge. Men det är obekräftade uppgifter än så länge.
torsdag 28 oktober, 2010 18:29 Mattias Ek
18:29

[Kommentar från DIF DIF : ]
Är Ragnarsson skadad?
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

SkönaDjurgårn skrev:
crike skrev:

Jag haller helt med dig har. Jag har tidigare sagt att jag vill banka de stjarnor som inte levererar eller ens bidrar med bra installning. Har fatt sjukt mycket mothugg om detta.. Men det skapar liksom en obalans i laget om vissa spelare ar "gjutna" hur daliga de an ar. De som kampar och ger sitt yttersta men anda inte far istid blir saklart frustrerade och moralen sjunker.

Man har ju spelat i manga lag sjalv och aven blivit bankad och vet hur javla jobbigt det kan vara. Och att man inte forstar hur f-n tranaren tanker osv.

Darfor tycker inte jag att man ska forsoka "spela igang" Ekman m.fl. med mer istid utan lat dem fortjana den istallet. Ingen spelare vill sitta pa banken och en attitydsforandring skulle sakert komma som ett brev pa posten. Tyvarr verkar inte tranarna halla med da de varit helt handlingsforlamade hittills.
Håller helt med er i ert tycke. Att "spela igång" spelare är väll okej i början, men snälla nån, vi är mitt uppe i serien nu. Det finns ingen tid att låta spelare komma in i liret genom att låta dem spela mycket när vi har andra hungriga spelare bakom som bänkas istället. Den som är hetast för stunden skall spela (kan ju omöjligt vara spelare som Ekman som alltid är hetast för dagen när de ser totalt ointresserade ut på isen).

Förstår inte riktigt hur Hardy och Co tänker. Ölvestad har väll fått nog med chanser i förstalinan? Nån måtta får det väll ändå vara. Fan ryt till lite nu Hardy, stå inte som en uggla och stirra utan att agera. Få fart på manskapet, visa att det fan inte är okej att ha pissig inställning. Alla ska kriga tills fötterna brinner och maginnehållet är på väg upp. Kriga för den vackraste av sköldar som finns på tröjan. Ge lite tillbaka till oss fans.

Idag vänder det. Det måste det göra.

Ang. Ragge, antagligen axeln som är pajj igen. Tror vi får se honom asta in handduken inom en snart framtid.. :(
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Sjukt att se M.Holmquist i plastcubens förstakedja.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Om Ragge gjort sitt måste en back in, DIREKT.

KOM IGEN NU DJURGÅRDEN FÖR HELVETE - 3 POINTS OR DIE!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Ja vad är det med Ragge nu då?
Användarvisningsbild
Hawk

Inlägg av Hawk »

Där var Ekman borta... Såg jävligt illa ut det där.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Helvete vilken small.

Det som kanns bra ar att vi antligen, ANTLIGEN, visar lite kanslor igen. Det ar val det goda den dar smallen forde med sig, nu tror jag vi vinner. Man maste gloda!! Kampa!!
Användarvisningsbild
Hawk

Inlägg av Hawk »

Så jävla dåligt att inte göra MÅL när man får chansen i 5 min i PP :evil:
Skriv svar