Färjestads BK - Djurgårdens IF, 9/10 2010
Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 9/10 2010
Samma virriga skitspel som vanligt. Lassen är ingen succé direkt han heller.
Blir råtorsk, om inget mirakel sker.
Blir råtorsk, om inget mirakel sker.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Norman är "något". Fan vad bra han kan vara ibland.
Räddade Mark i Parken ett friläge?
Nej det såg ju fan ut som att Dicken sköt utanför. Konstigt om det var på annat sätt.Janzoo skrev:Räddade Mark i Parken ett friläge?
Alltså allvarligt talat, Owuya är en ren katastrof. Herregud vilka returer karln släpper. Hade kunnat stå 4-0 till FBK.
Mackan ser het ut åtminstone.
Ja Mackan e het när han väl trampar. Har nästan bara sett han glida runt och kolla.. Usch.Mäklaren skrev:Alltså allvarligt talat, Owuya är en ren katastrof. Herregud vilka returer karln släpper. Hade kunnat stå 4-0 till FBK.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Härliga Norman!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
NORMAN MIN GUD! FAN VAD UNDERBAR HAN E!
Det målet tillskriver vi Krüger. Fantastiskt bra byte av honom!
Var lite osäker på om det var vi som hade gjort mål, om jag ska vara helt ärlig.Kentta skrev:NORMAN MIN GUD! FAN VAD UNDERBAR HAN E!

Kung Krüger - vilket pass
Tycker förövrigt det ser ganska bra ut idag, förstår inte hur vissa kan vara så negativa. Mark släpper alldeles för mycket farliga returer som tidigare nämnts. Lite rejälare i försvarsspelet så blir det vinst idag.
Tycker förövrigt det ser ganska bra ut idag, förstår inte hur vissa kan vara så negativa. Mark släpper alldeles för mycket farliga returer som tidigare nämnts. Lite rejälare i försvarsspelet så blir det vinst idag.
Visst, brukar vara lite ironisk iblandJanzoo skrev:Var lite osäker på om det var vi som hade gjort mål, om jag ska vara helt ärlig.Kentta skrev:NORMAN MIN GUD! FAN VAD UNDERBAR HAN E!

Edit: difchat.tk
!!!
Skönt att se djurgårn spela en hyffsad period igen. Riktigt kul! Kul att ungdomarna får prestera ordentligt, inte minst Norman och Owuya, riktigt bra för självförtroendet!
Vet någon vem som står i båset nu när Riddarn är borta och Owuya står
Vet någon vem som står i båset nu när Riddarn är borta och Owuya står

Förutom det lite småvirriga försvarsspelet så tycker jag det varit en riktigt bra första period. Bra tempo och rörelse i anfallszon, något vi inte direkt varit bortskämda med i år. Se till att plocka de här 3 poängen idag, please.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
En underhållande första period. Bra fart där spelet svänger väldigt ofta, kul att se!
Jag är ruggigt imponerad av våra yngre spelare hittills. Norman tar för sig ordentligt och visar klass samtidigt som Kempe gör sin bästa period för säsongen. Härligt med lite kämpaglöd när man kliver in framför mål som han gjorde, sånt behövs!
Krügers passning till Norman bakom ryggen saknar jag ord för att beskriva. Så jävla vackert!
Canal + kommentatorn sa att Owuya har gjort en bra första period, men jag håller inte med på långa vägar. Nöp han ett enda skott i första perioden? Han såg ut som en studsmatta. Så jävla mycket returer så att man blir mörkrädd, men som tur är så har inte Färjestad varit med dom gångerna då returerna blev farliga. Men viktigt i alla fall att han fick hålla nollan i första, det behöver hans självförtroende.
Marcus Nilson var även han mycket bra i första. Han leker i offensiv zon! Det kan då inte finnas någon elitseriespelare som kan vända och vrida bort motståndare lika snabbt som honom i offensiv zon. Han är fruktansvärt viktig i vårt lag med tanke på det spelet som vi spelar.
Första periodens feta minus går till Stefan Lassen som slår dagens indianare. Så jävla bedrövligt dåligt!
Jag är ruggigt imponerad av våra yngre spelare hittills. Norman tar för sig ordentligt och visar klass samtidigt som Kempe gör sin bästa period för säsongen. Härligt med lite kämpaglöd när man kliver in framför mål som han gjorde, sånt behövs!
Krügers passning till Norman bakom ryggen saknar jag ord för att beskriva. Så jävla vackert!
Canal + kommentatorn sa att Owuya har gjort en bra första period, men jag håller inte med på långa vägar. Nöp han ett enda skott i första perioden? Han såg ut som en studsmatta. Så jävla mycket returer så att man blir mörkrädd, men som tur är så har inte Färjestad varit med dom gångerna då returerna blev farliga. Men viktigt i alla fall att han fick hålla nollan i första, det behöver hans självförtroende.
Marcus Nilson var även han mycket bra i första. Han leker i offensiv zon! Det kan då inte finnas någon elitseriespelare som kan vända och vrida bort motståndare lika snabbt som honom i offensiv zon. Han är fruktansvärt viktig i vårt lag med tanke på det spelet som vi spelar.
Första periodens feta minus går till Stefan Lassen som slår dagens indianare. Så jävla bedrövligt dåligt!