NHL 10/11

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: NHL 10/11

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Usch vilken jobbig presskonferens. Jag tycker iaf att han gjorde rätt som försökte ännu en gång och det är även rätt att ge upp karriären nu när det var så han kände. Liiiite luddigt dock exakt varför han gav upp. Lät nästan som att det var tjejen som sade stopp, lol.
"Couldnt defend myself on the ice" Eh...jag har sett varje sekund av de här två comebackmatcherna och nog kunde han försvara sig. Fattar faktiskt inte riktigt vad han menar här. Var det för högt tempo? Hmm, ja kanske.

Iaf så var det himla känslosamt när han sade sig vilja bli ihågkommen av Coloradofansen för att han alltid gav allt. Det är så jag också minns honom, helt underbar inställning.
Då slog det mig också: har vi någon som ens är i närheten av hans inställning i DIF? Jag tycker inte det. Ni kommer säkert säga Ölvestad, men allvarligt talat, i x% (50-70%?) av matcherna såsar han ju bara omkring. Brodin kanske? Nä. Ragge var väl det närmaste Foppahård vi haft.

Säg gärna vad ni tycker här och inte bara en massa "hata Foppa-bullshit".
Användarvisningsbild
Salas
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

SkönaDjurgårn skrev:Då slog det mig också: har vi någon som ens är i närheten av hans inställning i DIF?
Nichlas Falk, helt klart. Det skiljer ju ljusår kvalitetsmässigt, men Falks inställning till hockeyn är one of a kind.

Jag själv har varit starkt kritisk mot Foppas alla comebacker, och det är skönt att det är över nu. Han förtjänar att slå sig till ro efter allt slit.
Tack för allt Foppa!
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Tycker nog att det var på tiden, hade han fortsatt försöka hade man kommit ihåg honom för något annat än vad han egentligen är. En av de bästa som dragit på sig grillor inom svensk hockey. Tack för allt foppa! ingen kommer att glömma dig.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Kommer alltid vara den största ishockeyspelaren i mina ögon. Tack för allt!
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

kotten skrev:Kommer alltid vara den största ishockeyspelaren i mina ögon. Tack för allt!
Nja...Foppa var en gudabenådad spelare men jag håller Sudden högre, han var jämnare, inte lika skadebenägen och betydde mer för landslaget.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

När Forsberg var som bäst så var han överlägsen Sundin, men då var det iofs inte många som överglänste Forsberg. Synd bara med alla skador.
Användarvisningsbild
mannge
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av mannge »

Lidas...?
Blue Brigade A11
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Svårt att skilja på de där grabbarna ur den generationen. De har ju så olika egenskaper. För mig är Foppa BÄST. Ingen kunde dominera en match som honom, han hade allt. Han är en Crosby i en krigares stenhårda kropp. Det finns ingen sådan spelare i NHL idag enligt mig.

Sundin var ju en målskytt av rang och framförallt en LEDARE större än någon annan i svensk hockey. Så är man ute efter en lagkapten så säger jag: Sundin.

Lidas är ju däremot den som gjort flest matcher och vunnit flest priser. Överlägset flest. Han är ju dessutom back så är lite svårt att jämföra mot de andra två som var otroligt offensiva. Men visst kan Lidas vara "den bäste", hela Detroits lag är ju typ byggt runt honom. Hans softa och ödmjuka stil genomsyrar hela Red Wings i mina ögon och det är stort. De har ju inte varit direkt dåliga i modern tid...

Både Lidas och Sundin har dessutom gjort dubbelt så många matcher som Foppa så deras NHL-karriärer är ju otroligt mycket längre än Foppas.

Vi kan iaf vara glada åt att vi kunnat bygga Tre Kronor runt dessa tre spelare under många år - vilken era!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Forsberg hade ju också den enorma attraktionskraften som i alla fall för mig motiverade att man offrade en natts sömn för att se honom spela. Så är det knappast för Lidas, även om han är en sjukt bra back givetvis.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Men när Forsbergs spelade på sin högsta nivå så var han bäst i världen.
Senast redigerad av Caveman den 2011-02-16 01:15:18, redigerad totalt 3 gång.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Jag skrev ju att han var bäst :)
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

SkönaDjurgårn skrev:Jag skrev ju att han var bäst :)

Jag ville bara understryka det ännu mer.....
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Caveman skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Jag skrev ju att han var bäst :)

Jag ville bara understryka det ännu mer.....
Helt ok :P
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

DIF!
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Riktigt kul att han får chansen igen. Har varit stabil i AHL, framförallt defensivt.
clowns to the left of me, jokers to the right
Skriv svar