Djurgårdens IF - Skellefteå, 25/9 2010
Re: Djurgårdens IF - Skellefteå, 25/9 2010
leif boork är förövrigt en stor röv. har det arslet lyckas med något detta millenium. aftonbladets rosa sidor nästa (bland porrannonserna). canalplus är definitivt anti-dif. konstigt, med tanke på att alla varit anställda där (men också fått sparken, visserligen = bitterfittor?) Kom igen DIF! Det är nu det gäller...
- Jim Morrison
Har Nils Ekman klivit av? Har inte sett han på ett tag, what's up?
Och precis när jag skriver detta ser jag honom igen, ha ha. Powerplay, inkassera!
Och precis när jag skriver detta ser jag honom igen, ha ha. Powerplay, inkassera!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Första matchen jag såg med kempe på försäsongen såg han riktigt het ut. Nu ser han mer ut som Robin Figren när han lirar. Dvs försöker lite småfintar ibland men åskakommer inget.. sedan tappar han pucken helatiden, riktigt tråkigt...
Straffskyttar för DIF.
Gissar på
Widing
Ekman
Fimpen
Gissar på
Widing
Ekman
Fimpen
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Fyfan vad värdelösa straffar...
För övrigt hatar jag Martin Thörnberg över allt annat.
Hur kan de sätta kempe som straffskytt. Krüger är dubbelt så bra! en riktigt dålig match. hoppas att de kan lyfta sig när bom-bom är tillbaka. det känns som att det blir streckdramatik i år.
Att de förlorar mot Modo och Brynäs borta, känns surt, men inte helt överraskande. att de däremot förlorar mot SAIK hemma känns som en rejäl missräkning. det ser inte bra ut, den saken är klar. hoppas vändningen kommer mot AIK.
- Ja-ke den andre
Parodin fortsätter. Backsidan... herregud, jag är mållös. När backar som Oscar Eklund, Alexander Deilert, Honken och Printz är våra topp fyra-backar så är det tamigfan katastrof. Jag kan inte förstå varför vi inte värvar en stabil back. Det är så idiotiskt så det finns inte.
Fantastiskt jävla uselt. Nu kommer alla kommentarer om ''det har gått fyra omgångar'' och så vidare. Jag hoppas verkligen inte att laget har samma slappa inställning. Man kan INTE sopa sådana här problem under mattan. Andra lag värvar spelare när deras bästa går sönder, att vi inte gör det straffar oss något oerhört.
Dessutom, var fan är Jimmie?
Fantastiskt jävla uselt. Nu kommer alla kommentarer om ''det har gått fyra omgångar'' och så vidare. Jag hoppas verkligen inte att laget har samma slappa inställning. Man kan INTE sopa sådana här problem under mattan. Andra lag värvar spelare när deras bästa går sönder, att vi inte gör det straffar oss något oerhört.
Dessutom, var fan är Jimmie?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Ölvestad och Ottosson gör det omöjligt för Widing att leverera. Det är nog tyvärr dags att sätta Jimmie i en tredjekedja. Hans insats hitills håller inte. Ekman verkar inte förstå spelidén (att alla kämpar) och våra juniorbackar gör sitt bästa (men det räcker inte). Hoppas på uppryckning (även på publikantalet). Bara att glömma och gå vidare...
Känns inte bra nu... speciellt med tanke på att SAIK har bättre spel och vinner skotten på vår hemmaplan.
Känns som laget inte tror på sig själva. Spelarna åker runt och är lite osäkra... sedan jobbar de inte för varandra i den utsträckningen som behövs.
Känns som laget inte tror på sig själva. Spelarna åker runt och är lite osäkra... sedan jobbar de inte för varandra i den utsträckningen som behövs.
Precis. Det är dårskap att ha en så renodlad sniper och målskytt som Widing i en kedja med två gnuggare. Han får varken isyta eller passningar att arbeta med. Å andra sidan har vi knappt någon speluppläggare i laget utöver Krüger. Låt Widing spela med honom.rikkard skrev:Ölvestad och Ottosson gör det omöjligt för Widing att leverera. Det är nog tyvärr dags att sätta Jimmie i en tredjekedja. Hans insats hitills håller inte. Ekman verkar inte förstå spelidén (att alla kämpar) och våra juniorbackar gör sitt bästa (men det räcker inte). Hoppas på uppryckning (även på publikantalet). Bara att glömma och gå vidare...
Problemet ligger dock i backlinjen som vanligt. De kan varken spela i egen zon eller slå uppspel. Det gör att forwards blir stillastående och aldrig får något riktigt tryck i anfallen.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Det är även dags för lagledningen att ge sin syn på vad som är fel! Just nu känns det som att ingen tar detta på allvar.
Hur kan Järlefeldt och co bara sitta där och mysa när vi har ett backspel som knappt håller korpen nivå just nu?!
Vi spelar utan fart och utan vilja. Ölvestad, Otto, Ekman, Widing och de flesta andra som skall bära det här laget är helt under isen! Det är fan dags att börja prestera nu! Varför skall man betala pengar för att se den här skiten? Vinner vi inte mot AIK i nästa omgång då vetefan hur det här kommer sluta...
Är så jävla upprörd just nu!
Att Ednertz och Järlefeldt dessutom vägrar svara på sakliga trevliga mail är även det under all kritik. När man mailar DIF fotboll får man svar.
Nä nu är det dags för en back, vi kan inte sitta och vänta på Ragge längre.
Hur kan Järlefeldt och co bara sitta där och mysa när vi har ett backspel som knappt håller korpen nivå just nu?!
Vi spelar utan fart och utan vilja. Ölvestad, Otto, Ekman, Widing och de flesta andra som skall bära det här laget är helt under isen! Det är fan dags att börja prestera nu! Varför skall man betala pengar för att se den här skiten? Vinner vi inte mot AIK i nästa omgång då vetefan hur det här kommer sluta...
Är så jävla upprörd just nu!
Att Ednertz och Järlefeldt dessutom vägrar svara på sakliga trevliga mail är även det under all kritik. När man mailar DIF fotboll får man svar.
Nä nu är det dags för en back, vi kan inte sitta och vänta på Ragge längre.
- mannge
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Vad gör Eklund och Deilert? Trodde de åtminstone hade lärt sig att göra max 3 ordentliga fel varje match... men icke...
Kempe? vad har hänt med hans försäsongstempo?
Jaja, bara att hoppas att det reder upp sig till derbyt.
Lite ljus i dimman för mig själv var väl att jag satte tipset ifrån Samsung (Widing, 6.03 i första perioden) och vann en telefon iaf. Undra bara vad man ska med en "fast" telefon?
Kempe? vad har hänt med hans försäsongstempo?
Jaja, bara att hoppas att det reder upp sig till derbyt.
Lite ljus i dimman för mig själv var väl att jag satte tipset ifrån Samsung (Widing, 6.03 i första perioden) och vann en telefon iaf. Undra bara vad man ska med en "fast" telefon?
Blue Brigade A11