Hockey-VM 2010
Re: Hockey-VM 2010
Han gjorde sin klart bästa match, men tillhörde ändå de sämsta spelarna på isen. Känner mig inte orolig på långa vägar..
Och Nilson sätter sin första balja i VM, 1-0 till Sverige!
Trist att se Sverige spela i Danmarks tempo..
Sån trååååkig match, Zzzzzzzzz...
20:00
Ryssland - Kanada
Äntligen börjar hockey vm på riktigt!
20:00
Ryssland - Kanada
Äntligen börjar hockey vm på riktigt!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Vilken match! Vilket tempo! Vilken hockey! (och nej, jag tänker inte på zzzzzömnpillret Sverige mot Danmark).
Griniga Kanadensare. Kan gå hett till i tredje perioden.
Tyskarna leder visst med 1-0 tror jag.
Och dom vann med 1-0..Tyskland i semi-final mot Ryssarna.
Tyskarna leder visst med 1-0 tror jag.
Och dom vann med 1-0..Tyskland i semi-final mot Ryssarna.
ENGQVIST! Den mannen är fan bäst, 2-1 till Sverige. Äntligen fick han göra sitt första mål i detta VM
- Lee Harvey Oswald
Ha ha ha..
BÅG visar ännu en gång (en sista) vilken usel coach han är.
Först tar han TO med tekning i egen zon 15sek kvar & Tjeckien får en gratischans att snacka ihop sig.
Sedan väljer han Mårtensson som 3:e straffskytt.
Mannen med Sveriges klenaste tävlingspsyke.
Så fort det hettar till viker han ner sig.
Det bokstavligen lyste "den här sätter jag aldrig" om Tony när han åkte fram för att lägga sista straffen.
Klantigt BENG-Åke...
BÅG visar ännu en gång (en sista) vilken usel coach han är.
Först tar han TO med tekning i egen zon 15sek kvar & Tjeckien får en gratischans att snacka ihop sig.
Sedan väljer han Mårtensson som 3:e straffskytt.
Mannen med Sveriges klenaste tävlingspsyke.
Så fort det hettar till viker han ner sig.
Det bokstavligen lyste "den här sätter jag aldrig" om Tony när han åkte fram för att lägga sista straffen.
Klantigt BENG-Åke...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja herregud... vilken komik. Bittert värre, men fortfarande så gläds jag mest med oss Djurgårdare som slipper se Marcus Nilson i en VM-final med all världens scout-ögon på sig.
Men Bengt-Åke alltså...allvarligt. Jag avskyr honom så jävla enormt. Sämre match-coach går knappt att hitta. Ett fullständigt mysterium att han fått vara kvar så länge.
Men Bengt-Åke alltså...allvarligt. Jag avskyr honom så jävla enormt. Sämre match-coach går knappt att hitta. Ett fullständigt mysterium att han fått vara kvar så länge.
Imponerande av BÅG att hitta ett sätt att förlora när det såg omöjligt ut.
Tony Mårtensson ÄR sämst i världen när det gäller, det bevisar han än en gång.
Kul iaf att Magnus Johansson (som för övrigt naturligtvis är sjukt bra) varierar med att missa den högt istället för sin patenterade "försöka skjuta mellan benen 2 sekunder efter att målvakten stängt igen".
Omarks tro på sig själv som en hockeygud är ju självklart vad som behövs i det där läget. Erik Karlsson borde ha fått lägga en straff också, han verkar inte direkt jaga upp sig i onödan. Vinhandlarn hade ju inte varit fel heller.
Blir fruktansvärt roligt med bronsmatch mot Tyskland istället för final mot Ryssland!
Tony Mårtensson ÄR sämst i världen när det gäller, det bevisar han än en gång.
Kul iaf att Magnus Johansson (som för övrigt naturligtvis är sjukt bra) varierar med att missa den högt istället för sin patenterade "försöka skjuta mellan benen 2 sekunder efter att målvakten stängt igen".
Omarks tro på sig själv som en hockeygud är ju självklart vad som behövs i det där läget. Erik Karlsson borde ha fått lägga en straff också, han verkar inte direkt jaga upp sig i onödan. Vinhandlarn hade ju inte varit fel heller.
Blir fruktansvärt roligt med bronsmatch mot Tyskland istället för final mot Ryssland!

Känns sjukt bittert att förlora mot Tjeckien, dels för att vi gör en bättre match än dem, och dels för att BÅG tillät det hända genom århundradets mest korkade timeout.
Synd, kändes som vi hade något på G, eller iofs, vi hade aldrig rått på Ryssland i vilket fall som helst, men...
Synd, kändes som vi hade något på G, eller iofs, vi hade aldrig rått på Ryssland i vilket fall som helst, men...
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Bengt-Åke är ju ishockeyns svar på Lars Lagerbäck.
Noll karisma, kan aldrig säga att det känns förjävligt med att förlora, alltid gör man "en bra match". Och likt Lagerbäck så har Bengt-Åke alltid presterat över förväntning resultatmässigt.
Jag bävar dock inför när Pär Mårts tar över som förbundskapten...
Noll karisma, kan aldrig säga att det känns förjävligt med att förlora, alltid gör man "en bra match". Och likt Lagerbäck så har Bengt-Åke alltid presterat över förväntning resultatmässigt.
Jag bävar dock inför när Pär Mårts tar över som förbundskapten...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Visst va det en korkade timeout, Men den spelade ju ingen roll då Niklas Persson vann tekningen klockrent till Magnus johansson som väljer att hålla pucken tiden ut, trots han borde anat att tjeckerna kommer störta mot honom och ta pucken.
Hade han lagt ut den eller skjutit ut den till en icing eller gjort va fan som helst. Så hade den passen aldrig kommit upp till bakplats. Så är det någon som ska ha skit så är det Johansson som dräller med pucken bak mål. Som gör att tjeckerna lyckas ta den å passa till backen.
Mycket gnäll alltid på just BÅG, märkligt med tanke på hans facit under sin tid.
Enda hans facit suger är väl B turneringarna Lg hockey Games osv..
Hade han lagt ut den eller skjutit ut den till en icing eller gjort va fan som helst. Så hade den passen aldrig kommit upp till bakplats. Så är det någon som ska ha skit så är det Johansson som dräller med pucken bak mål. Som gör att tjeckerna lyckas ta den å passa till backen.
Mycket gnäll alltid på just BÅG, märkligt med tanke på hans facit under sin tid.
Senast redigerad av Bigge den 2010-05-22 20:40:29, redigerad totalt 1 gånger.
There is no I in TEAM!!!!
- Lee Harvey Oswald
Hallå, mammas dödBigge skrev:Visst va det en korkade timeout, Men den spelade ju ingen roll då Nikals Persson va tekningen klockrent till Magnus johansson som väljer att hålla pucken tiden ut, trots han borde anat att tjeckerna kommer störta mot honom och ta pucken.

Hela Karln suger!
Han är ju totalt oförmögen att coacha laget rätt vid besvärliga lägen i matcherna.
Enda gångerna Beng-åke nåt resultat är ju då laget på pappret varit ruggigt starkt, dvs man hade förmodligen vunnit med Leif Strömberg i båset också.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Förmodligen!Lee Harvey Oswald skrev:Hallå, mammas dödBigge skrev:Visst va det en korkade timeout, Men den spelade ju ingen roll då Nikals Persson va tekningen klockrent till Magnus johansson som väljer att hålla pucken tiden ut, trots han borde anat att tjeckerna kommer störta mot honom och ta pucken.
Enda hans facit suger är väl B turneringarna Lg hockey Games osv..![]()
Hela Karln suger!
Han är ju totalt oförmögen att coacha laget rätt vid besvärliga lägen i matcherna.
Enda gångerna Beng-åke nåt resultat är ju då laget på pappret varit ruggigt starkt, dvs man hade förmodligen vunnit med Leif Strömberg i båset också.
Men att påstå att en enda timeout skulle ha avgjort hela semi finalen är ju löjligt. Skulle Sverige gjort 3-1 mål efter den timeouten så skulle de han varit kung för vissa här.
Visst är han inte bra på att coacha. men att påstå som tidningarna att den avgjorde allt är som sagt löjligt.
There is no I in TEAM!!!!