- att HV vinner 99% av sina suddenmatcher är INGEN slump, det har i mitt tycke märkts att HV haft en växel till / större bredd / mer kraft i övertidsperioderna.
- DIFs seger i match 4 fattar jag fortfarande inte hur det gick till, det om nån var en match HV borde vunnit klart under 60m. Otur hit och dit, DIF har haft en hel del tur också.
- att DIF tappade 3-0 i match 5 svider ju, men inse samtidigt att den ledningen kom alldeles för lätt (HV pressade dessutom rejält i första utan utdelning). Surare då att man inte kunde hålla 4-3 ända in, men betänk samtidigt kvitteringen i match 2 i sista minuten.
DIF har kort sagt gjort enmästerlig säsong, en säsong som dessutom förhoppningsvis bara är början på en mer framgångsrik era (som brukar infinna sig varje decennieskifte i DIFs fall), och jag håller för detta framförallt ansvariga:
*Hardy Nilsson, som jag inte finner ord för. Kan en tränare passa bättre för ett lag?
*Gustaf Wesslau, som tystade alla tvivel tidigt och visade att han "tagit klivet" (och, därtill, Stefan Ridderwall som tog vara på de tillfällen han fick stå)
*Jimmie Ölvestad, som bytte katastrof mot succé och borde vara en man för VM; dessutom min Årets Järnkamin, i skarp konkurrens med
*Marcus Nilson, som jag kanske mest unnat ett guld i år; visade fullt ut att han kunde ersätta Linkan (även om det gick trög i början). Hoppas du blir kvar, Marcus!
Dessutom plus både till Zigomanis och Klubertanz som inte gjort mig besviken!
Kan avslutningsvis säga att jag inte varit så stolt över mitt DIF sen slutspelet under lockoutsäsongen. Hoppas det rullar på nästa säsong, att inte alla nyckelspelare försvinner och nya, strategiska nyförvärv görs, men där litar jag fullt på Hardy (också). Plus att Solnaklubben är tillbaka i ES, det är bra både för DIF, Stockholm och hela hockeysverige - i mina ögon kan de få bli överkörda av DIF men lugnt vinna över resten

Stort Tack för i år allihop!