OLÄMPLIGT UPPFÖRANDE PÅ LÄKTAREN

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: OLÄMPLIGT UPPFÖRANDE PÅ LÄKTAREN

Inlägg av Snazzi »

-daniel- skrev:
Snazzi skrev: - Flytta på bortaklacken. (Kanske svårt till nästa match)
Ja, och det var med allra största sannolikhet därför hela klacksektionen istället fick stängas; ingen kan garantera säkerheten med den klackplaceringen som var i lördags.
Det är ju dock ingenting några vaktmästare inte skulle klara av att fixa på 2 dagar.
Men man undrar ju också lite hur DIF tänkte när de "delade" ut biljetterna....
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Snazzi skrev:
-daniel- skrev:
Ja, och det var med allra största sannolikhet därför hela klacksektionen istället fick stängas; ingen kan garantera säkerheten med den klackplaceringen som var i lördags.
Det är ju dock ingenting några vaktmästare inte skulle klara av att fixa på 2 dagar.
Fast vart skulle klacken flyttas? Ja menar folk har ju säsongskort i hela hallen (typ) och lär ju inte uppskatta att flyttas pga en bortalagsklack.

EDIT: ...eller du kanske menar göra en "inburning" av bortaklacken? Sådär lagom bra lösning det med.

De utdelade biljetterna från DIF Hockey vet jag inte alls hur det fungerade eller vilka som fick tillgång till, hörde bara på omvägar att det var lite konstigt upplägg.
Senast redigerad av -daniel- den 2010-04-19 12:41:16, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Snazzi skrev:
-daniel- skrev:
Förmodligen så tänkte dem vad som kunde hänt om dessa personer inte fått biljett men åkt ner och försökt komma in ändå
Användarvisningsbild
alskar_dif
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av alskar_dif »

Typiskt jävla bönder hetsar som fan och sen springer och gömmer sig.

Hv71 är så fucking jävla keffa..min mormor hade slagit sönder hela deras firma förfan.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Först skriver du
alskar_dif skrev:DMG, DBG, DY, DFG är ett gäng mesar med medelvikt 45 kg som får stryk i varje box efter 10 sekunder så inte så konstigt att dom är så komplex fyllda och vill visa att dom är tuffa..
Sen ändrar du till
alskar_dif skrev:Typiskt jävla bönder hetsar som fan och sen springer och gömmer sig.

Hv71 är så fucking jävla keffa..min mormor hade slagit sönder hela deras firma förfan.
Hur ska du ha det?
Stick från forumet, tack.
Vart fan kommer du in i bilden förresten?
Medelvikt på 45kg?
Stryk efter varje box? Nåja, jag ska inte ens kommentera det. Då jag inte försvarar vad de håller på med faktiskt.

Hur som helst så är det ju inte grupperingen i sig som misskött sig. Det handlar ju om personligt ansvar och individen själv. De uppgifterna jag har fått så ska grupperingen i sig inte gjort något speciellt eller skött sig märkvärdigt dåligt, inte sämre än de andra som var där åtminstone. Så att anklaga hela grupperingen för ölkastningen är som att anklaga alla som var på Assyriska machen för misshandel. Förstår du var jag vill komma? Men det känns ändå som att det är ett scenario DIF borde räknat med.

Daniel, jag syftade på någon slags inburning. Även om det inte är perfekt är det dock bättre än att porta.
Senast redigerad av Snazzi den 2010-04-19 13:16:12, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Snazzi skrev: Daniel, jag syftade på någon slags inburning. Även om det inte är perfekt är det dock bättre än att porta.
Mm OK. Fast lite svårt att skydda sig mot alla eventualiteter med en sådan också och det känns väl "sådär" för alla parter också. Halvt förnedrande att behöva sitta inhyst bakom något jävla galler.

Nej fan, nu droppar jag det här och börjar fokusera mig på kvällens drabbning. Nu jävlar Jönköping, håll i bibeln för i kväll blir det åka av!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

-daniel- skrev:
Snazzi skrev: Daniel, jag syftade på någon slags inburning. Även om det inte är perfekt är det dock bättre än att porta.
Mm OK. Fast lite svårt att skydda sig mot alla eventualiteter med en sådan också och det känns väl "sådär" för alla parter också. Halvt förnedrande att behöva sitta inhyst bakom något jävla galler.Nej fan, nu droppar jag det här och börjar fokusera mig på kvällens drabbning. Nu jävlar Jönköping, håll i bibeln för i kväll blir det åka av!
Ännu mer förnedrande att nekas inträde enligt mig.
Men även jag droppar nog ämnet nu. Full fokus på ikväll och jag behöver inga fler negativa känslor inom mig nu. Det är nog med fotbollen.
Mot guldet DIF!
Ragge1

Inlägg av Ragge1 »

En käftsmäll från DIF Hockeys sida. Skulle satsat stenhårt på att få en biljett till bortastå i någon av final 4 och 5 eftersom jag missade det förra gången men nu försvinner möjligheten. Visst är det mitt eget val, men jag lägger ner tid och pengar på det här och har haft säsongskort i flera år nu.

Tyvärr kommer jag ge tillbaka med samma medel nu, för just nu har HV-fittorna fått precis som dem vill. Det står 1-0 till dem och jag ska göra allt för att det blir kvitterat ikväll.

JIHAD
Bäst i stan!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Ragge1 skrev:Tyvärr kommer jag ge tillbaka med samma medel nu, för just nu har HV-fittorna fått precis som dem vill. Det står 1-0 till dem och jag ska göra allt för att det blir kvitterat ikväll.

JIHAD
Hoppas innerligt att du tänker igenom din plan en extra gång, och kollar efter om DIF kan ta skada för det som kommer att inträffa. Om det inte är ren bullshit dvs.
stefaaaan

Inlägg av stefaaaan »

Remy Lebeau skrev:
stefaaaan skrev: Personligt ego?
Varför skulle det vara personligt ego framför föreningen?
Jag skiter fullständigt i om någon djurgårdare slår ner en hv supporter som hetsar och söker bråk!
Eller om våra supportrar kastar saker mot hv supportrar som kastar tillbaka!
Tidningarna får skriva vad dom vill och de förstorar upp saker nått så otroligt!
Väldigt lätt att inte bry sig när man uppenbarligen inte vet om att sådana händelser innebär konsekvenser. Nu har några finniga hormonstinna tonåringar förstört både för föreningen och för laget, och du bryr dig inte?
Såklart jag bryr mig, men det är inte BARA djurgårdarnas fel!!
Och jag bryr mig inte om en hv supporter åker på stryk om han springer runt och söker bråk nej!
Nu har jag iaf en plåt till hv71:s hemmastå!
gojken

Inlägg av gojken »

Ni som är arga över att vi inte får några plåtar till bortastå kan ju istället rikta er ilska mot dessa idioter som utförde detta. Det är fan i mig deras fel att det blivit som det blivit. Oavsett vem som började så behöver man fan i mig inte kasta saker på någon annan. Gapa och skrik gärana men det ska stanna vid det.

Flera gånger under matchen hördes vår kära klack och det värmde varmt i hjärtat. I final 4 och 5 kommer det nu vara knäpptyst när våra ishockeygrabbar gör kanoninsatser.

Om det nu är någon som var med härinne på forumet och kastade saker på hv fans så tycker jag ni ska ta och knalla ner till DIF hockey och förklara er och se om det blir en klapp på axeln och bra jobbat.

Var gärna med och betala fakturan som blir för skadegörelsen också. Det finns en hel del medlemmar som inte vill att deras medlemssavgift ska gå till att betala för detta jävla avskum som förstör så jävla mycket.

mvh gojken
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Blå Helgonet »

Snazzi skrev:
melker skrev:
-daniel- skrev:dels är det förjävla urkorkat att sätta en bortaklack på ett övre etage
Tyvärr gör vi det samma på Globen.
Vilket även märktes ordentligt när Fabriken samlade pengar på etaget nedanför. Snus och spottloskor ska tydligen ha landat rätt friskt i både hinkarna och på junisarnas huvuden/kläder.

Förstår faktiskt beslutet DIF hockey har tagit. Men jag tycker det finns andra saker man skulle kunna ha gjort istället. T.ex
- Inte servera öl.
- Inte tillåta öl på läktaren, utan endast utanför. (Om man nu måste servera)
- Flytta på bortaklacken. (Kanske svårt till nästa match)
- Nogrannare visitering. (Främst sittplats då, eftersom de tydligen hade en glasflaska att kasta)
- Vakter som agerar mot en sittplats som hetsar en ståplats i ett känsligt läge. (Som i Södertälje senast, då en turk på 17 år med 1 ögonbryn stod och hetsa mot oss. Både polis och vakt tog sig ett snack med honom och tillslut slutade han)

Sen kan man ju ha lite folkvett i sig också, jag menar, snusen är väl till för att ha käften och ölen ska man väl dricka?
Visst, folk står nedanför och hetsar som tokar i sina tuffa kläder, tafsar och kladdar på banderollen. Förstår att man lackar, speciellt med alkohol i blodet. Då är det väl bättre om man tar hand om dem utanför(notera bättre, inte bra) istället. Visserligen skedde ju det också, men då var det väl jävligt onödigt att stänka ned dem med öl först.
Ja tyvärr så krävs enorma polisiära medel och mycket profylaktiska åtaganden.
Smålands blåmesfunktionärer saknar tydligt erfarenhet inom ovannämnda områden.
Inget nytt under solen!

Folkvett åker ut ur rutan då bira, masspsykos och adrenalin kommer in i bilden.
Inget nytt under solen!

Storm i vattenglas och b*jsjournalismens högborg Aftonblaskan är i extas, kollektivt r**kande.
Tabloidpekoralet lyder;
Hundratals Djurgårdshuliganer löper amok i Kinnarpsladugården!
Inget nytt under solen!

Världsomvälvande nyhet, stoppa pressarna!
Planetens dominerande däggdjur, självdestruktivitetens mästare, de slåss!?
Inget nytt under solen!

Humanity so f**kin' overrated and so insignificant.
Seemly endless vast space surrounding us and we think we are the center of attention, we are the shit? :lol:

Bild
Blue Saints...
isolerad

Inlägg av isolerad »

Man blir lite mörkrädd av att läsa den här tråden.

Vissa personer bör omedelbart uppsöka nån form av psykologisk hjälp för att bearbeta sina aggressioner.

Om dom hånar är det då så jävla svårt att bara håna tillbaka? Börjar dom kasta skit så ge fan i att kasta tillbaka så att HV får skit för det istället. Dra inte DIF i smutsen ert jävla patrask.
i
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Bästa vore om dom slutade sälja öl i arenorna.
När alkoholen går in så försvinner all vett.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

warrant skrev:Bästa vore om dom slutade sälja öl i arenorna.
När alkoholen går in så försvinner all vett.
Snarare att folk har supit i tre timmar innan matchen. Det på matchen gör ingen skillnad.
Expert.
Låst