Djurgårdens IF - Rögle BK, 30/1 2009 - #16, 700 matcher!
Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 30/1 2009 - #16, 700 matcher!
Liverapporteringen..
"Marcus Ragnarsson står bra placerad till höger om kassen och det ser mörkt ut för Djurgården."
"Retur rakt ut av Gustaf Wesslau och då finns Andreas Engqvist på returen som ger Djurgården ledningen."
Härlig andra halvlek! Snyggt 3-1 mål.
"Marcus Ragnarsson står bra placerad till höger om kassen och det ser mörkt ut för Djurgården."
"Retur rakt ut av Gustaf Wesslau och då finns Andreas Engqvist på returen som ger Djurgården ledningen."
Herregud vad Ragge är bra. Så här bra har han inte varit sen förra säsongen. Placeringssäker som få, stenhårt och snabbt förstapass, härliga tacklingar och ett jävla skott. Underbart!
Vilken fruktansvärd överlägsenhet vi visar i andra. Synd bara att inte Engqvist med flera kan utnyttja sina chanser bättre... hade kunnat vara 6-1 då.
Vilken fruktansvärd överlägsenhet vi visar i andra. Synd bara att inte Engqvist med flera kan utnyttja sina chanser bättre... hade kunnat vara 6-1 då.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Komiskt då att du skriver felnarren skrev:Liverapporteringen..

Skönt att vi leder. Bra spel av oss i andra. Mackans mål var viktigt.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Hmm dags att utnyttja ett av våra pp nu?
Edit: haha i sekunden jag klickade 'skicka' så sköt Kyle i mål
Edit: haha i sekunden jag klickade 'skicka' så sköt Kyle i mål

Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Surt att jag inte fick se matchen. Har snackat med en snubbe på kundtjänst som inte kunde förklara felet. Han utlovade kompensation och en sur Djurgårdssupporter berättade för honom att detta är ett måste för att jag inte totlat ska överge detta slapphänta företag. Riktigt irriterande att jag inte fick se Falkens jubileumsmatch
Men skönt att DIF för en gångs skull vinner när man förväntar sig det. Känns skönt. Kul att Tim får göra en del mål nu, det behöver han efter sitt slit. Wesslau släpper bara in två mål och det kan man nästan förvänta sig att man kommer få två mål i baken varje match. Så klaga på honom känns onödigt.
Nu blir det spännande på torsdag och då förväntar jag mig att PPV ger deras bästa sändning någonsin

Men skönt att DIF för en gångs skull vinner när man förväntar sig det. Känns skönt. Kul att Tim får göra en del mål nu, det behöver han efter sitt slit. Wesslau släpper bara in två mål och det kan man nästan förvänta sig att man kommer få två mål i baken varje match. Så klaga på honom känns onödigt.
Nu blir det spännande på torsdag och då förväntar jag mig att PPV ger deras bästa sändning någonsin

100% DJURGÅRDSJ***L
- Remy Lebeau
Väntad seger mot ett uselt bottenlag. Tror till och med vi hade vunnit med Lamberg, Mattson och Nordfelt i laget.
Viktigt och skönt att Zigomanis får göra mål igen. Det känns som att han om någon behöver få lite självförtroende. Missat många lägen i tidigare matcher. Tycket även att 6500 i publik är helt ok mot ett lag som Rögle. Förra året kom det bara lite drygt 4600 till en av matcherna.
Kul att Falk fick fira sin 700:e match med seger.
Viktigt och skönt att Zigomanis får göra mål igen. Det känns som att han om någon behöver få lite självförtroende. Missat många lägen i tidigare matcher. Tycket även att 6500 i publik är helt ok mot ett lag som Rögle. Förra året kom det bara lite drygt 4600 till en av matcherna.
Kul att Falk fick fira sin 700:e match med seger.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- DIF_Soldier
Ja, det brukar vara snålt med segrar när spelare har jubileumsmatch om jag inte minns fel. Ottos #500 torskade vi iallafall, minns dock inte hur det var med Linkan och Ronnie.Remy Lebeau skrev: Kul att Falk fick fira sin 700:e match med seger.
Nu håller vi tummarna för FBK-torsk.
Säg den glädje som varar
Fruktansvärt bra match där bara PP och Wesslaus målvaktsspel lämnade saker att önska. Framförallt första femman har oerhörda problem att etablera spel i power play. Vidhåller min åsikt att Andreas Holmqvist förstör PP för tillfället. Wesslaus ingripande på 0-1-målet är undermåligt och så där får man inte agera, oavsett match. Tyvärr så gör han det allt för ofta.
Tim Eriksson har växt ut till en personlig favorit hos mig den här säsongen. En av våra nyttigaste forwards, helt klart!
I övrigt så visade Ragge återigen sin enorma kapacitet. Vilken skillnad på försvarsspelet när han är med och inte.
Sexiga Djurgår'n!
Tim Eriksson har växt ut till en personlig favorit hos mig den här säsongen. En av våra nyttigaste forwards, helt klart!
I övrigt så visade Ragge återigen sin enorma kapacitet. Vilken skillnad på försvarsspelet när han är med och inte.
Sexiga Djurgår'n!
- Lee Harvey Oswald
DIF gör en dag på jobbet, känns både skönt & en smula märkligt att kunna slänga sig med såna kommentarer.
Känns som hela laget bidrar, ser otroligt harmoniskt ut på isen.
Att sedan Wesslau gör "en Wesslau" på 0-1 målet spelar mindre roll idag.
(att göra en wesslau = överarbeta nåt enormt mot första skottet för att sedan komma helt ur position vid returen, inte sista gången vi ser den i år är jag rädd)
Sedan får vi inte heller glömma att rögle är uruselt sämst i denna serie.
T.o.m. ljusår sämre än DIFs "sparpakets-lag" 2005/2006, ni som har bra närminne förstår hur illa det är då
Går inte leksand eller aik upp i år går dom aldrig upp...
Känns som hela laget bidrar, ser otroligt harmoniskt ut på isen.
Att sedan Wesslau gör "en Wesslau" på 0-1 målet spelar mindre roll idag.
(att göra en wesslau = överarbeta nåt enormt mot första skottet för att sedan komma helt ur position vid returen, inte sista gången vi ser den i år är jag rädd)
Sedan får vi inte heller glömma att rögle är uruselt sämst i denna serie.
T.o.m. ljusår sämre än DIFs "sparpakets-lag" 2005/2006, ni som har bra närminne förstår hur illa det är då

Går inte leksand eller aik upp i år går dom aldrig upp...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Omgångens skräll..Ssk vann mot hv71 borta med 4-2
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Säsongskort: Ja
Bortspelade pengar, yay.warrant skrev:Omgångens skräll..Ssk vann mot hv71 borta med 4-2
Skönt att serielunken snart är slut, så det blir stämning igen.

Rögle kommer åka ut i år, Leksand kommer upp.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
- JJohansson
- Säsongskort: Ja
Zigomanis var riktigt bra idag. Tack!
Tycker han gör ett jävla jobb varje match. Klart en spelare att ha i tankarna inför nästa säsong, om han inte är för dyr.JJohansson skrev:Zigomanis var riktigt bra idag. Tack!