Djurgårdens IF - Skellefteå, 5/1 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå, 5/1 2010

Inlägg av Crashmash »

OSCAR EKLUND!
I sin 105:e match i Elitserien så kom då målet. Underbart!
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

En riktigt bra match för D.I.F, dock så var spelet i 3:e inte helt hundra. Men riktigt härligt med 3 poäng ikväll!
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Bra målsnitt på den killen.. Nej fyfan en säkerhets i egen zon, kan väl dock unna honom ett mål måste jag säga!

Fasen vad stabil seger, mini gnaget hade ju ingenting att sätta emot alltså! Helstabil seger, jobba nu på att behålla Hannula!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm_dif »

Skulle vara kul att se hur stora oddsen var på att Oscar Eklund skulle komma och förstöra för mig i min tippning... Man skulle förmodligen ha blivit miljardär på det. :wink:
Men det var riktigt kul att han fick göra mål. Ett vackert sådant också.
Jag sammanfattar matchen med två ord: Stabil seger.
sthlm_dif skrev:Jag tror att vi vinner hur som helst, och jag känner på mig att Wesslau håller nollan idag. Normalt sett brukar det bli torsk med honom, men idag känns det annorlunda. Man får hoppas på att detta nu stämmer.
:D
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

sthlm_dif skrev:
........och jag känner på mig att Wesslau håller nollan idag. Normalt sett brukar det bli torsk med honom, men idag känns det annorlunda. Man får hoppas på att detta nu stämmer.

Tips: 3-0
Bra tippat. Att just Eklund av alla "förstörde" var verkligen inte väntat. Jag har kritiserat honom hårt men är väldigt glad för hans skull. Lite mer självförtroende skadar honom inte.

Dessutom var det ett stabilt spel av Wesslau som idag skickade returerna ner mot sarghörnen och inte rakt fram, kul.

Det var ett tag sedan vi hade avstånd ner till 4:e platsen. Man börjar nästan få hybris.

Btw, krya på dig "sthlm_dif"
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Förstår inte hur folk kan stå i klacken och inte sjunga, jag klarar inte av det tyvärr. Nu är min hals förstörd igen, hostar blod. Får se om jag kan äta imorgon. ;D

Men nu till saken, OSCAR "MÅLGÖRAREN" EKLUND!

När det kom upp på skärmen att det var Oscar som gjorde målet kollade jag och polaren på varann och jag antar att jag såg lika förvånad ut som honom, riktigt komiskt måste jag säga. Får se om det släpper för honom nu, antar att en stor press försvann nu. :D
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
sthlm_dif skrev:
........och jag känner på mig att Wesslau håller nollan idag. Normalt sett brukar det bli torsk med honom, men idag känns det annorlunda. Man får hoppas på att detta nu stämmer.

Tips: 3-0
Bra tippat. Att just Eklund av alla "förstörde" var verkligen inte väntat. Jag har kritiserat honom hårt men är väldigt glad för hans skull. Lite mer självförtroende skadar honom inte.

Dessutom var det ett stabilt spel av Wesslau som idag skickade returerna ner mot sarghörnen och inte rakt fram, kul.

Det var ett tag sedan vi hade avstånd ner till 4:e platsen. Man börjar nästan få hybris.

Btw, krya på dig "sthlm_dif"
Tackar tackar.
Börjar redan nu må bättre, kanske var dagens seger en liten hjälpande hand på vägen. :)
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
1891

Inlägg av 1891 »

1891 skrev:Blir en rätt så simpel match idag Riddarn får dessutom hålla nollan, 4-0

1-0 Otto (A.Honken)
2-0 Otto (Mackan)
3-0 T.Eriksson (Zigomanis)
4-0 Deilert/O. Eklund

Tro det eller ej med Deilert eller Oscar gör sin första Elitseriebalja idag!
Vet inte om jag behöver säga så mycket mer!
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Nyss hemkommen från hovet, den relativt lilla publiksiffran tyckte jag inte alls märktes, det kändes som det var kanonstämning. Bra insats av DIF, har ingen att klaga på alls -- känns ovant :)

Mina 3 stjärnor ikväll blir Wesslau, M. Holmqvist och Kyle
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Härlig vinst! :) bra spel av wesslan, grymt med nollan! kul med mål för Oscar!

har ändå några saker jag tänker på efter matchen:
när man har 3-0 och får pp i andra perioden känns det inte som att spelarna verkligen kör på för att sätta fyran.... tycker det är dumt att klantar bort pp:t helt....

sedan tycker jag ragge är för seg i pp, samt att han inte har något bra skott...

fimpen känns dålig nu... han försöker så gott han kan men det blir väldigt sällan något bra av det han åstadkommer offensivt ... kommer han i skottläge sitter skottet i magen på målvakten... passar han blir det ofta en halvbra pass... tycker han borde bli extraspelare när JVM spelarna kommer tillbaka.

och hur blir det med Mika när JVM spelarna kommer?
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Wesslan gjorde en mycket bra insats i målet..Det lilla han hade att göra skötte han utmärkt..

Jättekul för Oscar Eklund att göra sitt första mål med..Och snacka om rejält avslut..

Micke Holmqvist såg också bra ut. Underbar passning till Timmy vid 2-0 målet.

VI VILL HA MIKA KVAR
Användarvisningsbild
Kevl

Inlägg av Kevl »

Får gratulera er till segern!
Djurgården är en klubb som jag har mycket respekt för.
Älskar att se er spela hockey, och jag hoppas innerligt att ni tar guldet om inte laget i mitt hjärta (FBK) tar det!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Bäst idag: "Vi vill ha Mika kvar!".
Sämst idag: "Vi vill ha Mika kvar!". (insåg vid den "ramsan" att det bara är 2 matcher kvar på hans kontrakt. Snyft. Jag hoppas & tror att detta skall vara löst de närmsta dagarna. Killen måste ju fan vilja lira kvar...).

Känns så löjligt enkel match, förövrigt. SAIK var ju inte ens med i matchen. Kändes som det med lite mer utdelning kunde slutat 7-0. Och det utan att vi förtar oss på något vis. Härliga Djurgår'n.
Användarvisningsbild
1891

Inlägg av 1891 »

-daniel- skrev:Kändes som det med lite mer utdelning kunde slutat 7-0. Och det utan att vi förtar oss på något vis.
Då ska vi vara rättvisa och säga 7-1 :)
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

Viktigt seger, nu blir glappet ner större och större. Kändes som vi både kunde gjort 5, 6 och 7-0. Men över det hela en helt klart rättvis seger och dessutom kul för Wesslan att få hålla nolla och Oskar Eklund som får göra sitt första mål. Nu väntar en svår bortamatch ska bli intressant att se om vi orkar övertyga uppe i Ö-vik.
Skriv svar