Timrå IK - Djurgårdens IF, 23/11 2009
Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 23/11 2009
Stor-Honken tar chansen direkt!
Bra Michael, jag vet att du kan!
Bra Michael, jag vet att du kan!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
<yess kom igen nu
Kul att just Micke Holmqvist fick göra mål.
Efter att ha varit bänkad en del.
Efter att ha varit bänkad en del.
- Stolt-Djurgårdare
Fan vad irriterande! Nu är det ju bara FULL FART FRAMÅT som gäller annars blir det tredje förlusten i rad vilket gör mig väldigt ledsen och upprörd.
Vi som spelade så jävla bra, jag hoppas att det inte kommer att förändras.
Men som sagt annars är det ju bara att blicka framåt (och inget annat)
Vi är DIF och vi ger aldrig upp
Edit:Skönt med ett mål! nu är det bara 2 stycken till som gäller.
Vi som spelade så jävla bra, jag hoppas att det inte kommer att förändras.
Men som sagt annars är det ju bara att blicka framåt (och inget annat)
Vi är DIF och vi ger aldrig upp
Edit:Skönt med ett mål! nu är det bara 2 stycken till som gäller.
Djurgårdare för livet
- SkönaDjurgårn
Där håller jag inte med riktigt. Visst, Ottosson kanske har en bit kvar till toppform men han är iaf typ bäst i laget. Däremot har jag lessnat på totalt menlösa spelare som O. Eklund, Wesslau och speciellt Danielsson, har sjukt svårt för honom. Exakt vad bidrar han med? Dra ner farten när resten av kedjan försökt få igång lite kvickt, bra lir? Han ska alltid hålla i och snurra och snirkla och alltid helt resultatlöst.
Schysst kasse Honken, kört hårt nu DIF!
Schysst kasse Honken, kört hårt nu DIF!
-
Pinsamt! Jag har problem att titta på eländet. Zigomanis är riktigt pinsam hittils idag, och har Printz tacklat på de senaste omgångarna? Nilson verkar ha väldigt trevligt på isen idag. Glider runt och snart får vi väl sen en picknickkorg och ett glas oboy i mittcirkeln med våran kära nummer 4 sittandes brevid.
Ridderwall ska stå och därmed basta. Jag fattar fan inte hur tränarna tänker. Jag trodde vi skulle få se andra bullar med Hardy men han verkar ha samma filosofi som de andra två: "Sämst står helt enkelt, för han kanske mirakulöst börjar rädda skott!"
Nä, skämmes tamefan, just nu förtjänar vi att ligga i skiten.
Ridderwall ska stå och därmed basta. Jag fattar fan inte hur tränarna tänker. Jag trodde vi skulle få se andra bullar med Hardy men han verkar ha samma filosofi som de andra två: "Sämst står helt enkelt, för han kanske mirakulöst börjar rädda skott!"
100% DJURGÅRDSJ***L
Viktig reducering. Men ärligt talat, om vi tar poäng idag är det en bragd sett till laguppställningen.
För övrigt så kan jag inte bara annat än le när jag läser igenom kommentarerna. Wesslau, Wesslau, Wesslau, Wesslau, Wesslau...
Folk är så insnöade på det här forumet så att det börjar bli löjligt. Komiskt är ordet.
För övrigt så kan jag inte bara annat än le när jag läser igenom kommentarerna. Wesslau, Wesslau, Wesslau, Wesslau, Wesslau...
Folk är så insnöade på det här forumet så att det börjar bli löjligt. Komiskt är ordet.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Haha skönt att du har kvar din humor även fast dom inte spelar bra.Jockmaniac skrev:Pinsamt! Jag har problem att titta på eländet. Zigomanis är riktigt pinsam hittils idag, och har Printz tacklat på de senaste omgångarna? Nilson verkar ha väldigt trevligt på isen idag. Glider runt och snart får vi väl sen en picknickkorg och ett glas oboy i mittcirkeln med våran kära nummer 4 sittandes brevid.
Håller med dig med vissa grejer.
Slarviga uppspel, slarviga passningar i mittzon, slarvigt i offensiv zon, slarvigt målvaktsspel - kom igen nu vafan. Vart är markeringen på Timrås mål? 4 stycken kollar på samma spelare/puck och ingen tar baguetten på andra sidan.
Det kan bara bli bättre.
Det kan bara bli bättre.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
En väldigt tam första period av Djurgården som verkligen måste börja spela betydligt rejälare i egen zon.
Man snurrar hyfsat bra i anfalls-zon, utan att riktigt få till dem där riktigt farliga chanserna.
Hoppas att tränar-trion nu tar tag i det här i pausen och får fart på grabbarna.
Man kanske skall gå ned på folk för att få bättre snurr på femmorna.
Man snurrar hyfsat bra i anfalls-zon, utan att riktigt få till dem där riktigt farliga chanserna.
Hoppas att tränar-trion nu tar tag i det här i pausen och får fart på grabbarna.
Man kanske skall gå ned på folk för att få bättre snurr på femmorna.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Varför är det en bragd? Titta på Timrås laguppställning istället.sthlm_dif skrev:Viktig reducering. Men ärligt talat, om vi tar poäng idag är det en bragd sett till laguppställningen.
Att det blir mycket negativa kommentarer kring Wesslau är ju helt enkelt för att många tycker någonting om han i matchen. Ibland är det obefogat. Och ibland är det helt befogat(som idag tex)
Känns så hopplöst att i match efter match se han släppa mer eller mindre billiga mål.
Våran målvaktstränare måste börja hårdträna sidledsförflyttningar och positionsspel med Gustaf. Men jag är rädd att han knappast lär utvecklas mer iofs...
- DIF_Soldier
Vi öppnar starkt med bra fart men glömmer en ganska viktig detalj - DEFENSIVEN!
Timrå är inget lag som är kända för att hålla tätt - kör på nu förfan!
Förstår inte hur nån här ovanför kritiserar Otto - han är klart piggast på isen tillsammans med Ragge och Tim.
Oscar Eklund har bränt sin sista bro vad gäller ett elitkontrakt för skölden nästa säsong. Han är hur tafflig och klen som helst. In med Deilert, han förtjänar en ärlig chans.
Jag håller med Jockmaniac, förstår FAN inte hur Hardy tänker. Är det nåt groll mellan Riddarn och han eller? Överlag på hans 8 matcher har han varit stabilare än Wesslau, och det är fan inget tjafs på den punkten.
Timrå är inget lag som är kända för att hålla tätt - kör på nu förfan!
Förstår inte hur nån här ovanför kritiserar Otto - han är klart piggast på isen tillsammans med Ragge och Tim.
Oscar Eklund har bränt sin sista bro vad gäller ett elitkontrakt för skölden nästa säsong. Han är hur tafflig och klen som helst. In med Deilert, han förtjänar en ärlig chans.
Jag håller med Jockmaniac, förstår FAN inte hur Hardy tänker. Är det nåt groll mellan Riddarn och han eller? Överlag på hans 8 matcher har han varit stabilare än Wesslau, och det är fan inget tjafs på den punkten.
Säg den glädje som varar
- Lee Harvey Oswald
Inget nytt under solen, DIF fortsätter att blanda & ge denna säsong.
Efter en rad bra matcher lurar man i sig att DIF snart är slutspelsklart, sedan kastas man hårt & hänsynslöst tillbaka till kvällens pinsamt låga nivå.
Så placeringarna 6-12 ligger fortfarande vidöppna för DIF
Efter en rad bra matcher lurar man i sig att DIF snart är slutspelsklart, sedan kastas man hårt & hänsynslöst tillbaka till kvällens pinsamt låga nivå.
Så placeringarna 6-12 ligger fortfarande vidöppna för DIF
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Härligt att se att Wesslans målvaktsskola rulla vidare med briljans. Förhoppningsvis tar alla blivande målvakter i Medelpad till sig hans teknik och anammar den i framtiden.
Patetiskt! var fan är glöden som djurgården hade i början dom verkar ju inte vilja vinna.
Byt ut Wesslau och in med ridderwall och börja träna Wesslau på sidledsförflyttningar så kanske han kan börja prestera lite, för just nu är det katastrof!, vi sitter 20 man framför en storbildsskärm och kollar matchen och fan tack vare wesslau så har 2 vas krukor gått sönder!:/
Byt ut Wesslau och in med ridderwall och börja träna Wesslau på sidledsförflyttningar så kanske han kan börja prestera lite, för just nu är det katastrof!, vi sitter 20 man framför en storbildsskärm och kollar matchen och fan tack vare wesslau så har 2 vas krukor gått sönder!:/