Mäklaren skrev:Sluta! Snälla säg inte så där igen..
Linkan i nåt annat svenskt lags tröja? Fy fan vad äckligt!
Jo, jag vill inte heller se han i något annat lag än DIF, så är det.
Fast det är vad jag hört, som jag sa förut så vet jag inte om det är sant fast jag tror min polare nu faktiskt. Fast det kanske bara gällde något annat allt annat än ett kontrakt eller något sånt
Timrå har 12 forwards under kontrakt, två av dem är juniorer - MPS och Lander. Lägg där till att det är troligt att Starkov får kontrakt (enligt Timråiter själva).
Agenten meddelade för mer än en vecka sedan att "Linkan" nu var nära att signa en utländsk klubb och bara formaliteter återstod. Formaliteterna verka ha varit krångligare än vad man från början räknat med tydligen. Har kollat runt lite men det verkar helt dött kring just Bremberg. Ber om ursäkt om jag missat något som andra upptäckt gällande just Bremberg.
Man kan nog räkna bort Fredrik från Leksand då "Adde" Johansson verkar i det närmaste klar för vit/blå.
Håller med dig Doyle, verkar lite skumt. En spelare som Linkan bör absolut inte ha några problem att hitta en klubb, det som talar emot honom just nu är väl just det att säsongen i alla länder redan har börjat och därför kanske inte många tittar på marknade just nu på samma sätt..
Hoppas DIF inser vikten i att ha Linkan med i truppen och fixar nån sorts finansiär och plockar hem Linkan till sitt riktiga hem, DIF!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Om Linkan inte vill skatta bort mer än hälften av det han fått av ryssarna gör han bäst i att vara verksam i Ryssland i minst 183 dagar - det är en regel som gäller om det finns avtal mellan Sverige och Ryssland.
Det är m.a.o. inte sannolikt att han dyker upp i Sverige inom ett halvår efter det han stack till KHL. Vill han prova lyckan i andra länder också (Schweitz, Tyskland, etc.), får han hålla sig borta i 365 dagar.
OBS. Dessa regler gäller inte enbart idrotten, utan alla andra industrier också.
Om han går till Finland har han verkligen misslyckats.
Han ville till en bra liga, det var hans anledning till att lämna DIF... Och med tanke på att den finska ligan inte är bättre än Elitserien så känns det som om att intresset för Bremberg är mycket, mycket svalt.
Om detta nu stämmer med Finland så är det tragiskt hur denna historia utvecklat sig. Hoppas verkligen Fredrik får ett bättre erbjudande. Men tystnaden kring allt tyder på att intresset för vår räddare de senaste säsongerna är svalt.
Han vill nog inte skatta bort den mille han fick för rysslandsäventyret med att ta ett kontrakt i svedala. Bättre att lira utomlands ett tag tills han kan ta ett Elitserige kontrakt igen.
Det är min gissning.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande. Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
För i helvete vad förbannad man blir alltså, blir jävligt irriterad om DIF inte tar chansen nu när det verkar som Linkan inte har något lukrativt kontrakt på gång. Så jävla illa av DIF om de missar Bremberg här, vore sorgligt att se Fredrik i jävla finland...
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Om han går till Finland har han verkligen misslyckats.
Han ville till en bra liga, det var hans anledning till att lämna DIF... Och med tanke på att den finska ligan inte är bättre än Elitserien så känns det som om att intresset för Bremberg är mycket, mycket svalt.
Sådana rankingsystem säger absolut ingenting.
FIFA använder sig av ett liknande system inom fotbollen, och på deras ranking är det svenska landslaget i fotboll rankat 42a i världen.
Men visst, finska ligan är jämn med den svenska. Men det är mer pengar i den svenska ligan och mer tongivande namn i trupperna.
Ska det vara så svårt att förstå att Bremberg vill spela utomlands och då allra mest i KHL, så ni som klagar på Djurgårn i detta fall kan nu vara tysta.
Som tidigare skribenter, går han tillbaka till DIF/Sverige så förlorar han ett antal kronor. Han kommer tills nästa säsong ska ni se och tar Engqvist plats.