Ronnie Pettersson - Mannen, myten, legenden.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Behålla Ronnie P?

Omröstningen slutade 2009-04-01 23:17:33

Ja
49
19%
Nej
192
74%
Vet inte
20
8%

Antal röster: 261

Användarvisningsbild
melker
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Ronnie Pettersson - Mannen, myten, legenden.

Inlägg av melker »

Tack för alla dessa år käre Ronnie!

Lycka till med snickeriet!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Säsongen 04/05 började jag mogna och förstå passionen till hockeyn, tro mig Djurgårn har alltid varit mitt lag. Men det tar tid innan man blir "torr bakom öronen"... Och anledningen till detta var när jag fick se Ronnie i Slutspelet 04/05, tillsammans med Dan Boyle, som allt som oftast var i den offensiva zonen. Och ändå kunde Ronnie skapa trygghet i defensiv zon... Kan fortsätta hur länge som helst, men tack så jävla mycket Ronnie efter alla dessa år och jag kommer aldrig glömma dig!
Användarvisningsbild
viktem
Säsongskort: Ja

Inlägg av viktem »

Bäst-i-stan skrev:Tack för dina trogna år i djurgårdströjan. Hoppas innerligt att du blir kvar i klubben på något sätt, förslagsvis hjälpa juniorerna.

Ronnie Pettersson #2
Han hade ju faktiskt nummer 6 ;)
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

viktem skrev:
Bäst-i-stan skrev:Tack för dina trogna år i djurgårdströjan. Hoppas innerligt att du blir kvar i klubben på något sätt, förslagsvis hjälpa juniorerna.

Ronnie Pettersson #2
Han hade ju faktiskt nummer 6 ;)
Kanske inte var tröjnumret han syftade på :)
kalle99

Inlägg av kalle99 »

Tack Ronnie! Du har varit en krigare längs hela vägen. Ingen spelare i världen håller hur länge som helst. Ditt stora DIF hjärta fick dig att kämpa så länge.

Ett tårögt farväl.

:cry:
Användarvisningsbild
fern

Inlägg av fern »

I den nya artikeln om Janne Ednertz står det "kanske kommer en Djurgårdshjälte få sin tröja upphissad i taket" eller dylikt. Det lär ju vara Ronnie! Så... frågan är om Ronnie är värd det? Eller inte värd det, för det är han efter alla dessa år av bra arbete i skymundan. Jag tycker snarare att ifall man ska göra detta så är det, enligt mig, ganska självklart att man hissar upp Linkans, Ottos etc nummer och då lär nog detta med "tröja i taket" tappa något av sin charm! Kortfattat menar jag alltså att man verkligen bör prioritera vilka spelare man vill höja upp och kanske är Ronnie inte riktigt där...
Inget ont, Ronnie du var fantastiskt under dina år. :D
DIF
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Ja, det får inte bli hur mycket som helst uppe i taket. Linkan, Falk och Otto ska också ha en varsin tröja i taket en vacker dag, så då blir det inte lika speciellt som du säger.

Jag kan helt enkelt inte bestämma mig när det gäller Ronnie, men Falk Otto och Linkan har ju verkligen utmärkt sig framför alla andra (ingen skugga ska falla över Ronnie bara därför)
Säg den glädje som varar
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Tveksam till Ronnies tröja i taket. Det blir i så fall för många tröjor där uppe om några år. Det finns, i min bok, endast tre som är givna att få sin tröja upphissad just nu och det är Challe, Linkan (om han inte avslutar i annan ES-klubb) och Falk.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Säger också nej till Ronnie i taket, tycker inte det räcker att ha spenderat hela sin karriär i klubben i skym undan.
Som sagt klart mer plus för Otto, Falken och Linkan (fast malmö sektionen svider lite där).
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Highwind

Inlägg av Highwind »

Linkan och Challe bör hamna i taket. Däremot är jag tveksam till Falk. Otto bör definitivt inte hissas, så dominant har han inte varit.
Användarvisningsbild
Leijon

Inlägg av Leijon »

De spelare jag vill se uppe i taken är nog de som publiken har tyckt om, samt att de har visat hjärta tillbaka och ett ännu större hjärta för klubben.

Fast såna personer finns de tyvärr inte så gott om :x
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Highwind skrev:Linkan och Challe bör hamna i taket. Däremot är jag tveksam till Falk. Otto bör definitivt inte hissas, så dominant har han inte varit.
Falk med flest matcher i DIF är självklart given. Finns ju ingen som varit lika trofast i dagens lag.
Jo, Otto, som dessutom har många år kvar i karriären. Otto är som Royen en gång sa, den ultimata djurgårdaren.
Säg den glädje som varar
Highwind

Inlägg av Highwind »

Tycker det ska röra sig om dominanta samt lojala spelare.

Mikael Johansson är ett utmärkt exempel.
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Hatten av för Ronnie! Du är värd vartenda gott ord.
nutarvidom

Inlägg av nutarvidom »

Tack för lång och trogen tjänst. Alltid tråkigt när en trotjänare går i pension!
Mina bästa minnen av Ronnie är framförallt från lock-out säsongen, slutspelet, då Ronnie var brutalt bra tillsammans med Boyle.
Ett annat skönt minne var i en grundseriematch på Globen för en tre-fyra år sedan. DIF leder med 2-1 mot Luleå med någon minut kvar. Helt plötsligt får Luleå spela 5-3 samt drar även målvakten, alltså 6-3 och given kvitteringspuck. Ronnie P fäktades med inte mindre än 4 luleåspelare framför mål och lyckades med Guds nåde hålla rent och DIF vann matchen :)
Skriv svar