Vill du ha kvar Jimmie Ölvestad?
Re: Vill du ha kvar Jimmie Ölvestad?
Vore ju bättre om han producera lite också istället för att sitta ca 120 min i utvisningsbåset per säsong istället.
Alltid oavsett - Förevigt Djurgården !
Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961
1962 - 1963 - 1983 - 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001
Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961
1962 - 1963 - 1983 - 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001
Självklart ska Ölvestad va kvar.
Jag är kluven...
Har alltid gillat Jimmie, men denna säsong har inte varit särskilt imponerande.
Jag har gärna kvar honom med en lägre lön... Vad jag förstått är han lite överbetald...
Har alltid gillat Jimmie, men denna säsong har inte varit särskilt imponerande.
Jag har gärna kvar honom med en lägre lön... Vad jag förstått är han lite överbetald...
-
Jag är säker på att Ölvestad har kvar samma speed och intensitet. Skador har dock gjort det svårt för honom att få tillbaka den där Glöden han har inom sig, dvs Djurgårdshjärtat - Det brinner i otroligt höga lågor men dom kan bli högre!
Ifall vi tar oss till Slutspel så kommer Jimmie visa att han har samma glöd,speed och intensitet.
Ifall vi tar oss till Slutspel så kommer Jimmie visa att han har samma glöd,speed och intensitet.
Jimmie Ölvestad är kung och ska absolut vara kvar! Jag hoppas verkligen att hans kontrakt förlängs precis som jag hoppas att Linkans och Ottossons kontrakt gör det
Laget behöver verkligen dem här profilerna och det vore en stor förlust om någon av dessa tre spelare inte är med i truppen nästa säsong!

Jimmie Ölvestad - Mannen, myten, legenden!
Ölvestad är en av de som absolut inte har presterat någonting den här säsongen och vad det verkar så tjänar han en ganska bra lön vilket inte går ihop riktigt. Ska han stanna får han sänka lönen rejält för som han spelar just nu är han inte värd mycket.
Ja, han har ett jävla hjärta för klubben och det gillar jag. Ska bara säga att jag gillar Ölvestad skarpt när han spelar som han ska.
Det krävs mer än att bara ha hjärta för klubben. Ska vi ha spelare som brinner för klubben men som inte presterar nånting? Ja men då kan vi också räkna in Allsvenskan framöver.
Jag måste säga att jag är lite kluven men det känns som att Ölvestad har gjort sitt i DIF, Iaf för den här gången. Han kanske skulle må bra av ett klubbyte. Dock vill jag ju självklart inte att han går till en klubb i elitserien utan i något annat land då kanske.
Ja, han har ett jävla hjärta för klubben och det gillar jag. Ska bara säga att jag gillar Ölvestad skarpt när han spelar som han ska.
Det krävs mer än att bara ha hjärta för klubben. Ska vi ha spelare som brinner för klubben men som inte presterar nånting? Ja men då kan vi också räkna in Allsvenskan framöver.
Jag måste säga att jag är lite kluven men det känns som att Ölvestad har gjort sitt i DIF, Iaf för den här gången. Han kanske skulle må bra av ett klubbyte. Dock vill jag ju självklart inte att han går till en klubb i elitserien utan i något annat land då kanske.
Jag har undrat hela denna säsong vad lagkaptenen har haft för uppgift? Nästan varje tillfälle som det har varit någon diskussion med domarna, oklart domslut mm har jag inte sett att Ölvestad har tagit tag i detta utan Falk,Ragnarsson har nästan alltid varit dem som snackat och det förstår jag inte.Ragnarsson som assisterande kapten kan jag förstå men Falk ,varför är han alltid framme och snackar????Han har inget där att göra?Han ska sätta sig i båset, där han hör hemma.
Jag tycker att Ölvestad varit en blek kapten samt visat dåligt omdöme som i matchen mot Linköping.

Jag tycker att Ölvestad varit en blek kapten samt visat dåligt omdöme som i matchen mot Linköping.

Falk har rutin därför så snackar han! Och det tycker jag han gör rätt i. Sen tycker jag att det är dags att lämna över kaptensrollen till Ragge. Han har visat ett stort ledarskap under denna säsongen i jämförelse mot Ölvestad.calpe skrev:Jag har undrat hela denna säsong vad lagkaptenen har haft för uppgift? Nästan varje tillfälle som det har varit någon diskussion med domarna, oklart domslut mm har jag inte sett att Ölvestad har tagit tag i detta utan Falk,Ragnarsson har nästan alltid varit dem som snackat och det förstår jag inte.Ragnarsson som assisterande kapten kan jag förstå men Falk ,varför är han alltid framme och snackar????Han har inget där att göra?Han ska sätta sig i båset, där han hör hemma.
Har alltid gillat Ölvestad men ser hellre att Ragge övertar posten som kapten

- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Håller med om att vi bör behålla Ölvestad, men kanske borde man lämna kaptensrollen till någon annan, Ragnarsson är MITT val.
Låt mig ställa en enkel fråga: vad tillför Ölvestad som inte någon annan skulle kunna göra bättre och billigare? Hur många bra matcher har han gjort i år?
Flera spelare i Djurgården lever på gamla meriter, Ölvestad är en av dom. Kill your darlings...
Flera spelare i Djurgården lever på gamla meriter, Ölvestad är en av dom. Kill your darlings...
i
Folk fortsätter och skriver att Ölvestad lyfter mycket i lön. Men kan någon vara snäll och peka på något konkret som bevisar detta?
Visst ska man inte leva på gamla meriter, det är elitidrott det handlar om. Samtidigt så kan det vara så att Ölvestad haft en dålig säsong och kanske behöver, som många varit inne på, lämna över kaptensrollen till någon annan och på det sättet inte behöva känna och ta samma ansvar som hittills.
Visst ska man inte leva på gamla meriter, det är elitidrott det handlar om. Samtidigt så kan det vara så att Ölvestad haft en dålig säsong och kanske behöver, som många varit inne på, lämna över kaptensrollen till någon annan och på det sättet inte behöva känna och ta samma ansvar som hittills.
Lycka är att vara djurgårdare
-
Matchen igår var jag övertygad om att vi skulle få se den gamla "Jimmie"... Ack så fel jag hade!
Fräls oss nu Jimmie, visa vägen till slutet!
Fräls oss nu Jimmie, visa vägen till slutet!
Instämmer. Finns säkert mycket billigare spelare som klarar av det jobbet som Ölvestad gör. Han är duktig på att tacklas och är snabb. Det tror jag är lättare att ersätta än t. ex Linkans teknik, speluppfattning, känsliga handleder osv.isolerad skrev:Låt mig ställa en enkel fråga: vad tillför Ölvestad som inte någon annan skulle kunna göra bättre och billigare? Hur många bra matcher har han gjort i år?
Inse, han producerar ingenting och ska därmed heller inte vara kvar efter den här säsongen.
Ska tilläggas att jag är ett stort fan av Ölvestad, men vi kan inte behålla en spelare som inte presterar, för att han var bra förr.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Sälj Ölvestad
Vill du ha kvar Jimme Ölvestad? Är solens färg gul? Ja, självklart ska han vara kvar, inte ens idé och diskutera detta. Han är Djurgården, han och Ragge är dom som sliter mest på matcherna och dom ska vara kvar. Han gör mer nytta en vad många här inne tror, tar man bort Ölvestad så har Djurgårdens kämparkapacitet gått ner 40%!grandstoff skrev:Till nästa säsong vill jag se Jimmie kvar, men att han kliver ner från kaptensplatsen och lämnar över äran till Ragge (som jag HOPPAS fortsätter). Då kan han koncentrera sig på sitt, vilket verkar behövas... Hur mycket hjärta man än har så passar inte alla som kapten.
Robinhansen---->
Han har varit väldigt anonym hela den här säsongen, så att han kämpar mest vet jag faktiskt inte om jag kan hålla med om...Han kämpar möjligtvis mycket, men får inte ut något av sitt kämpande och det har han inte fått på 2 år heller. Det är dags för Ölvestad att glida vidare på något annat för han är för dålig. JObba hårt kan de flesta hockeyspelare göra och tror dessutom att vi kan få en likvärdig spelare för en billigare peng dessutom.
Han har varit väldigt anonym hela den här säsongen, så att han kämpar mest vet jag faktiskt inte om jag kan hålla med om...Han kämpar möjligtvis mycket, men får inte ut något av sitt kämpande och det har han inte fått på 2 år heller. Det är dags för Ölvestad att glida vidare på något annat för han är för dålig. JObba hårt kan de flesta hockeyspelare göra och tror dessutom att vi kan få en likvärdig spelare för en billigare peng dessutom.