Frölunda HC - Djurgårdens IF, 22/1 2009
Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 22/1 2009
Ikväll gäller det!!! Varje match DIF lirar nu känns ju som SM-final. Självklart ska man vara på plats i Scandinavium och ta emot DIF och förhoppningsvis se killarna näta minst en gång mer än Sillarna.
Stockholms Stolthet... gör mig inte besviken ikväll!
Stockholms Stolthet... gör mig inte besviken ikväll!
Dags att lägga in sillen! Nu är det det dags att DIF fixar 3 pinnar och sätter Indianerna i resarvat!!!!! DIF FOREVER!!!!!!! 

- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Lärking dömer ikväll... och vi vet ju hur det brukar gå då...
Sjunger avgå Johnny...
- Doyle
- Säsongskort: Ja

Kom gärna in på #djurgardsjavlar @ quakenet.
För övrigt så känns det som en svår match ikväll, Frölunda vet man aldrig vart man har.
För övrigt så känns det som en svår match ikväll, Frölunda vet man aldrig vart man har.
Känns som det kommer bli en jämn match, Djurgården på gång och frölunda vill fixa några matcher på rad nu, de kommer nog bli svårt men om vi tar det så blir det slutspel, känner det 

Jimmie Ölvestad #19
- -daniel-
Hoppas ni har rätt, men vet inte vad jag skall tro med tanke på den bedrövliga form SSK befunnit sig i senaste, tjae, 42 omgångarna (om man räknar bort de matcher då vi mött dom, såklart)...Lee Harvey Oswald skrev:sthlm_dif skrev:Om Rögle ska ta poäng borta mot Södertälje, kommer det krävas att ALLA spelare i Rögle är på sin absoluta topp. Scania rinken kommer att vara fullsatt, och det kommer att vara ett jävla liv där inne kan jag garantera... Jag tror på en säker seger för Södertälje, för att någon gång måste dom ju vinna, och en hemmamatch mot Rögle känns ganska lämpligt att ta tre poäng i.[/quote]
Precis så är det, Ssk kan omöjligt torska resten av matcherna, man var iaf med sist mot frölunda.
Vet inte heller vad jag skall tro om "vår" match. Inställningen är fortfarande att poäng är godkänt, blir det mer så är jag mer än nöjd. 3 poäng vore så oerhört bajsnödigt skönt.
Mitt tips: 1-3.
En av Holmqvistarna målar, mitt tips säger att det är Andreas.
Sen gör Anger mål i vanlig ordning, får vi se Linkan slå rekordet ikväll kanske?
En av Holmqvistarna målar, mitt tips säger att det är Andreas.
Sen gör Anger mål i vanlig ordning, får vi se Linkan slå rekordet ikväll kanske?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Kämpa på nu Djurgårn
Läskig början, och ett enormt skönt mål av Schneider!!!
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Dålig inledning av Djurgården, alldeles för stillastående.
Dags att dra på sig blåställen nu och visa sillstryparna vilka som är bäst.
Dags att dra på sig blåställen nu och visa sillstryparna vilka som är bäst.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Perfekt 1:a period av DIF, frölunda får vara glada för 1-1. Som jag tidigare skrev, det gäller att vara med resultatmässigt efter 1:a perioden. Nu kör vi....
Perfekt sånär som på en utvisning i anfallszon i Powerplay......
Chans på 2-0 och istället 1-1.. Fast som du säger, helt klart viktigt att vi är med och har 1-1.
Linkan Otto Anger kan ju höja sig ca 300% till 2:a...Övriga kjedjor spelar bra
Chans på 2-0 och istället 1-1.. Fast som du säger, helt klart viktigt att vi är med och har 1-1.
Linkan Otto Anger kan ju höja sig ca 300% till 2:a...Övriga kjedjor spelar bra
- Lee Harvey Oswald
DIF hade behövt 2-0 att gå på inför fortsättningen.Caveman skrev:Perfekt 1:a period av DIF, frölunda får vara glada för 1-1. Som jag tidigare skrev, det gäller att vara med resultatmässigt efter 1:a perioden. Nu kör vi....
DIF:s 2:a perioder denna säsong brukar vara allt annat än bra, kan vi få be om ett undantag ikväll tack...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Det var länge sen jag såg Djurgården så här utspelade... Sitter och skakar varenda gång Frölunda kommer i anfall...
Vi har Wesslau att tacka för att det står 1-1 efter första perioden... Stabilt spel av honom.
Anger får lugna ner sig lite, väldigt onödig utvisning av honom som ledde till kvitteringen... Men sånt händer.
Nu får DIF komma ut som ett annat lag i den tredje perioden, och i alla fall kunna trycka ner Frölunda i deras zoon någon gång.
SSK - Rögle 2-1
Perfekt resultat... Men hur jävla dåligt spelar SSK egentligen? Man blir nedtryckta i egen zoon av Rögle i PP, vilket leder till en reducering... Nu får SSK skärpa sig rejält, för att annars blir det ännu en torsk...
KÄMPA DIF...
Och kämpa tälje tattare.

Vi har Wesslau att tacka för att det står 1-1 efter första perioden... Stabilt spel av honom.
Anger får lugna ner sig lite, väldigt onödig utvisning av honom som ledde till kvitteringen... Men sånt händer.
Nu får DIF komma ut som ett annat lag i den tredje perioden, och i alla fall kunna trycka ner Frölunda i deras zoon någon gång.
SSK - Rögle 2-1
Perfekt resultat... Men hur jävla dåligt spelar SSK egentligen? Man blir nedtryckta i egen zoon av Rögle i PP, vilket leder till en reducering... Nu får SSK skärpa sig rejält, för att annars blir det ännu en torsk...
KÄMPA DIF...
Och kämpa tälje tattare.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården