Djurgårdens IF - Modo Hockey, 17/1 2009
Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 17/1 2009
Och vi tog in poäng på rögle, modo, skellefteå och frölunda
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Fyfan vad jag älskar Djurgården!
...men att tappa 3-0 till 3-2 är inte bra. Mina nerver tål det inte! Allt löste sig till slut och det är så jävla skönt. Ruggigt viktig match IGEN mot VF nästa!
...men att tappa 3-0 till 3-2 är inte bra. Mina nerver tål det inte! Allt löste sig till slut och det är så jävla skönt. Ruggigt viktig match IGEN mot VF nästa!
Säg den glädje som varar
- Jack Daniel
Detta var en skum match. DIF var alldeles för defensiva från början, väntade på rätt möjligheter till spelvändningar och ytor för svepande passningar. Dock var ju MoDo direkt dåliga och passiva.
Att det löste sig till slut var bara alltför väl.
Wesslau är ingen bra målvakt, alldeles för osäker i sina ageranden.
Men jäkligt skön seger detta!
Att det löste sig till slut var bara alltför väl.
Wesslau är ingen bra målvakt, alldeles för osäker i sina ageranden.
Men jäkligt skön seger detta!
Otroligt skönt! Men vad hände sista halvan av andra? Vi tappar allt och jag höll på att få hjärtinfarkt varje gång Modo hade pucken i våran zon.
Gnagarsvin, gnagarsvin! Hör ni att vi stannar kvar?
Årets tippare 2009.android skrev:I den här matchen blir det fan dyngstryk, 6-0, samtliga mål är tabbar av en fladdrande Wesslau... Vidskeplig, tills vi förlorar får det stå kvar.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Ja verkligen, och vi har vunnit sen han skrev det. Eller??Edin skrev:Otroligt skönt! Men vad hände sista halvan av andra? Vi tappar allt och jag höll på att få hjärtinfarkt varje gång Modo hade pucken i våran zon.
Årets tippare 2009.android skrev:I den här matchen blir det fan dyngstryk, 6-0, samtliga mål är tabbar av en fladdrande Wesslau... Vidskeplig, tills vi förlorar får det stå kvar.
Så fortsätta tippa så bra

There is no I in TEAM!!!!
- DIF_Soldier
Med sina två mål passerade Niklas Anger sitt personliga poängrekord i Elitserien för en säsong.
Angers rekord låg på 32p (gnaget 01/02, Brynäs 02/03). Inför matchen mot Modo hade han 31p, vilket innebär 33p nu.
Fredrik Bremberg förlorade kampen om att slå Jan Larssons poängrekord på 527p. Jörgen Jönssons assist ikväll innebar att han gick om, trots samma poäng som Larsson (JJ har gjort fler mål, vilket gör att han är etta).
Linkan gjorde 3p idag och ligger nu på 526. Trots att Jönsson hann före råder det inget tvivel om vem som kommer stå som ledare när säsongen är slut. Jönsson har bara gjort 11 poäng denna säsong medan Linkan gjort 37.
Var glad så länge det varar, rödtott!
Angers rekord låg på 32p (gnaget 01/02, Brynäs 02/03). Inför matchen mot Modo hade han 31p, vilket innebär 33p nu.
Fredrik Bremberg förlorade kampen om att slå Jan Larssons poängrekord på 527p. Jörgen Jönssons assist ikväll innebar att han gick om, trots samma poäng som Larsson (JJ har gjort fler mål, vilket gör att han är etta).
Linkan gjorde 3p idag och ligger nu på 526. Trots att Jönsson hann före råder det inget tvivel om vem som kommer stå som ledare när säsongen är slut. Jönsson har bara gjort 11 poäng denna säsong medan Linkan gjort 37.
Var glad så länge det varar, rödtott!
Säg den glädje som varar
- season
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Tittade vi på samma match? Det var länge sedan jag sett DIF spela så enkelt, aggressivt och rakt som det gjordes i början. Ett klart vinnande koncept som gav bra utdelning och kunde gett ännu mer för det saknades inte direkt chanser. Sen klappade vi ihop i andra men det var ju kanske inte direkt en överraskning.Jack Daniel skrev:Detta var en skum match. DIF var alldeles för defensiva från början, väntade på rätt möjligheter till spelvändningar och ytor för svepande passningar.
Dagens sämsta: Klackens agerande när det började gå emot i andra. Kidsgröten i center måste fan hålla ihop det även när det går emot. Bra av JK att dra igång i tredje, kändes faktiskt om om det fick matchen att tippa tillbaka till vår fördel.
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Underbart, jag tycker stora delar av matchen är riktigt bra medan andra delar är av mindre stabil karaktär. Men totalt sett en bra match, vår offensiv har verkligen kommit igång och man ser så tydligt att det återvunna självförtroende vi fick under LHC matchen håller i sig. 3 ruskigt sköna poäng bärgade.
Frölunda spelar väl mot SSK innan vi åker ner till dem, skall bli intressant att ser hur den matchen gestaltar sig och om SSK kan gripa det sista halmstrået i tabellen... Skall vi någonsin ha chans på poäng nere i Götlaborg så är det ett gynnsamt läge just nu. Blir ruskigt spännande.
Frölunda spelar väl mot SSK innan vi åker ner till dem, skall bli intressant att ser hur den matchen gestaltar sig och om SSK kan gripa det sista halmstrået i tabellen... Skall vi någonsin ha chans på poäng nere i Götlaborg så är det ett gynnsamt läge just nu. Blir ruskigt spännande.
Fantastisk skön seger ikväll. Tre raka trepoängare och lite medstuds senaste matcherna. Plus att spelarna äntligen insett situationens allvar.
Hade det inte varit för Rögles skamliga bonuspoäng som föreningen fuskade sig till mot HV71 hade vi varit ovanför strecket. Om videodomaren lyckas rädda RBK kvar med de två pinnarna är hans "timeout" ett lågt pris att betala för RBK... Jag vill se Micke Thelven som videodomare på Hovet. Sen kan han ta "timeout" efter att ha dömt till DIF's fördel i ett par tveksamma videosituationer.
Men hur fan räknar journalister och FBK-publik?! Ska man slå ett rekord ska man ikapp och FÖRBI föregående rekordhållare. Pizzafejset har tangerat Janne Larsson men fanimig inte gått förbi än. Antalet mål är i mina ögon helt ointressant när det gäller POÄNG-rekordet och pizzafejset fortfarande är aktiv spelare. Först till 528 räknas, go Linkan go!
Hade det inte varit för Rögles skamliga bonuspoäng som föreningen fuskade sig till mot HV71 hade vi varit ovanför strecket. Om videodomaren lyckas rädda RBK kvar med de två pinnarna är hans "timeout" ett lågt pris att betala för RBK... Jag vill se Micke Thelven som videodomare på Hovet. Sen kan han ta "timeout" efter att ha dömt till DIF's fördel i ett par tveksamma videosituationer.
Men hur fan räknar journalister och FBK-publik?! Ska man slå ett rekord ska man ikapp och FÖRBI föregående rekordhållare. Pizzafejset har tangerat Janne Larsson men fanimig inte gått förbi än. Antalet mål är i mina ögon helt ointressant när det gäller POÄNG-rekordet och pizzafejset fortfarande är aktiv spelare. Först till 528 räknas, go Linkan go!
Tengil skrev:Fantastisk skön seger ikväll. Tre raka trepoängare och lite medstuds senaste matcherna. Plus att spelarna äntligen insett situationens allvar.
Dom räknar så att Jönsson har gjort fler mål än Janne Larsson
- Jack Daniel
Tittade vi på samma match? Det var länge sedan jag sett DIF spela så enkelt, aggressivt och rakt som det gjordes i början. Ett klart vinnande koncept som gav bra utdelning och kunde gett ännu mer för det saknades inte direkt chanser. Sen klappade vi ihop i andra men det var ju kanske inte direkt en överraskning.season skrev:Jack Daniel skrev:Detta var en skum match. DIF var alldeles för defensiva från början, väntade på rätt möjligheter till spelvändningar och ytor för svepande passningar.
Aggressivt från start? Menar du allvar så såg vi nog inte samma match.

Enkelt spel håller jag däremot med om.
-
Du är uppe sent! Klockan måste ju vara närmare två i Tokyo! Men vad gör man inte för att följa DIF!!!Remy Lebeau skrev:Det känns ruskigt nervöst så fort Modo anfaller. Wesslau har ingen av sina bättre dagar..
Han måste lära sig att hålla upp överkroppen mera och vara bestämd och visa vad han vill. Som det är nu skulle Modo kunna vända i sista perioden.
En Fredrik Lindqvist - Det finns bara en Fredrik Lindqvist - En Fredrik Lindqvist, ja det finns bara en Fredrik Lindqvist...
Senast redigerad av Jeremy Roenick den 2009-01-17 19:53:43, redigerad totalt 1 gånger.
Nyss hemkommen från Hovet.
Och vilken match det var... Kan nästan inte nämna något negativt med dagens match, allt satt på plats från första till sista sekund. Helt underbart!
Men det som gjorde dagens match så underbar, var inte segern i sig... Fredrik Bremberg gjorde tre assist och David Printz gjorde 2 mål! Tycker det är riktigt kul att Printz fick göra mål.
Fredrik Bremberg är nu två(!) poäng ifrån Jörgen Jönssons poäng rekord i elitserien... Hoppas han slår det mot Brynäs den 24e.
Jag vill ge stora plus åt:
Fredrik Bremberg
Niklas Anger
David Printz
Gustav Wesslau
Klacken (vissa delar av matchen)
7500(!) på läktaren!
Minus:
Patrik Sjöberg (den jävla pajasen)
Sittplats (Hade grova problem med att sjunga med i M/Js Järnkaminer...)
Dagen roligaste:
Två fjortis tjejer som stod i klacken, var riktigt underhållande och lyssna på dom... Skrek som idioter åt MoDo supportrar på läktaren bredvid klacken "Vad fan gör ni här?" (när en grupp MoDo supportrar jublade över ett mål )... Men det jag funderade mest över, var nog vad dom gjorde i klacken, för dom bidrog inte till allt för mycket.
Härliga Djurgårn!
Nu tar vi oss till slutspel!
Och vilken match det var... Kan nästan inte nämna något negativt med dagens match, allt satt på plats från första till sista sekund. Helt underbart!
Men det som gjorde dagens match så underbar, var inte segern i sig... Fredrik Bremberg gjorde tre assist och David Printz gjorde 2 mål! Tycker det är riktigt kul att Printz fick göra mål.
Fredrik Bremberg är nu två(!) poäng ifrån Jörgen Jönssons poäng rekord i elitserien... Hoppas han slår det mot Brynäs den 24e.
Jag vill ge stora plus åt:
Fredrik Bremberg
Niklas Anger
David Printz
Gustav Wesslau
Klacken (vissa delar av matchen)
7500(!) på läktaren!
Minus:
Patrik Sjöberg (den jävla pajasen)
Sittplats (Hade grova problem med att sjunga med i M/Js Järnkaminer...)
Dagen roligaste:
Två fjortis tjejer som stod i klacken, var riktigt underhållande och lyssna på dom... Skrek som idioter åt MoDo supportrar på läktaren bredvid klacken "Vad fan gör ni här?" (när en grupp MoDo supportrar jublade över ett mål )... Men det jag funderade mest över, var nog vad dom gjorde i klacken, för dom bidrog inte till allt för mycket.

Härliga Djurgårn!
Nu tar vi oss till slutspel!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- Lee Harvey Oswald
Så blev säsongens på förhand mest givna hemmasegar också ett faktum.
MoDo var ju helt ur kurs innan ”Höjdhopparn” hjälpe dom in i matchen med et t 1-3mål som bara måste ha föregåtts av hög klubba
(satt jämnsides med mållinjen & Modoklubban var tydligt högre upp än ribban)
Bra
Bremberg-Ottosson-Anger, kreativt anfallspel av dessa herrar matchen igenom.
Carl Gustafsson - Michael Holmqvist -Robin Figren
Körde in massor med energi i hela laget & lämnade ofta av sina pass i anfallszon
(en av M.Holmqvist bättre matcher)
Distinkta avslut vid målen, inget kladdande & tveksamheter.
Publiken & Klacken, bäst i Sverige……när vi vill
Rögle torskar
Karl åker med pucken fram till 2-3m innan röd linje, sedan följer ett chanspass eller en icing, Andreas MÅSTE spela upp pucken tidigare då uppspelsvägar faktiskt finns
(det flesta gångerna iaf)
Montén/Johanssons handlingsförlamning i 2:a periodens slutskede som så när höll på att kosta oss en sen kvittering av Modo fram till 3-3, givet Time-out läge för att lugna ner killarna & andas ut en smula.
Wesslau kanske inte kan lastas för något av målen, men det är ju uppenbart att försvaret inte litar en sekund på Gustav.
Falk gräver fram en puck som Wesslau (kanske) försöker blockera varpå MoDo nästan trycker in 3-3
En fridsam Lördagskväll väntar, det var ett tag sen......
MoDo var ju helt ur kurs innan ”Höjdhopparn” hjälpe dom in i matchen med et t 1-3mål som bara måste ha föregåtts av hög klubba
(satt jämnsides med mållinjen & Modoklubban var tydligt högre upp än ribban)
Bra

Bremberg-Ottosson-Anger, kreativt anfallspel av dessa herrar matchen igenom.
Carl Gustafsson - Michael Holmqvist -Robin Figren
Körde in massor med energi i hela laget & lämnade ofta av sina pass i anfallszon
(en av M.Holmqvist bättre matcher)
Distinkta avslut vid målen, inget kladdande & tveksamheter.
Publiken & Klacken, bäst i Sverige……när vi vill
Rögle torskar

Bitvis otroligt virrigt försvarsspel där DIFs backar 9 gånger av 10 valde fel väg ur zonen med pucken (såg ut som i ett bortamöte mot FBK)
Andreas Holmqvists ickeuppspel.
Karl åker med pucken fram till 2-3m innan röd linje, sedan följer ett chanspass eller en icing, Andreas MÅSTE spela upp pucken tidigare då uppspelsvägar faktiskt finns
(det flesta gångerna iaf)
Montén/Johanssons handlingsförlamning i 2:a periodens slutskede som så när höll på att kosta oss en sen kvittering av Modo fram till 3-3, givet Time-out läge för att lugna ner killarna & andas ut en smula.
Wesslau kanske inte kan lastas för något av målen, men det är ju uppenbart att försvaret inte litar en sekund på Gustav.
Falk gräver fram en puck som Wesslau (kanske) försöker blockera varpå MoDo nästan trycker in 3-3
En fridsam Lördagskväll väntar, det var ett tag sen......
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
warrant skrev:
Dom räknar så att Jönsson har gjort fler mål än Janne Larsson
Jo, jag förstår hur de resonerar men håller inte med. Gäller det POÄNG-rekord ska man ikapp och förbi, 528 pinnar för rekord. Skulle båda slutat sina aktiva karriärer kan jag köpa att man försöker skilja på dem genom flest mål men inte nu.