Timrå IK - Djurgårdens IF, 26/9 2005

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
lu

Inlägg av lu »

Hovet skrev:Med tanke på hur underlägsna vi "ska" vara, enligt media och hockeykunnare iår så är väl detta ett bra resultat.
Men fan vad skönt det hade varit med en vinst!
Ja och med tanke på att vi inte gick ut på isen förrän efter en kvart in i första så är det väl godkänt. :-)

Lassila hamna på 90%. Bra. Men vi får inte mycket skott på mål.

Vad hände med Mikas hand?... Inga skador nu väll?

Hm... känns bra ändå.
Highroller

Inlägg av Highroller »

Ja inga sura miner nu, man får ta de för va de är, en premiär , de är alltid ovisst, jag är iaf imponerad. Men de är ju försvarsspelet som sviktar, de ser man ju vid målen. Men jag tror på seger mot SSK och även Brynär, nu vet vi att vi kan. Nu ska vi visa resten av hockeysverige de me!
Användarvisningsbild
DIFference
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIFference »

Det blev ju positivt det här ändå måste jag säga!

FORZA DIF!
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Precis som Säcken säger ska man aldrig varit nöjd med en förlust. Och vi var ju inte långt ifrån. Men en uddamåls förlust på bortais mot Timrå är inte är väl inte hela världen. Fan så mycket bättre än den 7-1 utskåpningen vi åkte på förra säsongen!

Nu glömmer vi den här matchen, för den kommer ändå ingen ihåg om 10 år! På torsdag är det hemmapremiär! Och då ska varenda jävla hockeyintresserad djurgårdare infinna sig i Globen SENAST klockan 19.00!
Vi ska fanimej köra över bönderna från tälje både på isen och läktaren!

Yksi, kaksi...MIKA!
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
ZtAvVe

Inlägg av ZtAvVe »

Såg bara ett sammandrag av matchen, men säger bara en sak. MIKA! 2 mål talar ett ganska tydligt språk. Jävla massa skitsnack har det varit om den spelaren...
Lädersliparen

Inlägg av Lädersliparen »

grandstoff skrev:
Rådgivaren skrev:2-2! Nu börjar det likna något.

Strömberg igen. Skyttekung!
Det var tätt! En sekund före... Bättre lycka nästa gång. :wink:
Tror någon nästan var minuten före, så du kanske bör skriva bättre lycka nästa gång till dig själv :)

Neh, skämt osido. Såg bara Hockeykväll och dom sågade backarna ganska rejält. HS skrev att han var nöjd. Någon som såg matchen i helhet och kan ge omdömme?
Eftersom backsnacket i Dif varit det hetaste samtalsämnet på försäsongen.
PerkaBalo

Inlägg av PerkaBalo »

Kort sammanfattning från läktar plats:

P1: Virrigt som satan, ingen hittat sin plats. Såg mest ut som ett gäng hönor som irrade runt. (gäller att INTE glöma att det var premiär)

P2: Vart kom dessa killar ifrån och varför var dom inte på isen i första.

P3: Imponerande spel stundtals, riktigt dåliga passningar till å från.

Helhet:
Ge detta lag ett gäng matcher å dom kommer att visa en hel del på plan, som många sagt redan MIIIIIIIIIIKKKKKAAAAAAAAA.
Backarna:
var som väntat inte av den kalibern som man ville se, men dock var det ett gäng fina uppoffringar framför kassen!
Lassila:
Billiga mål som Timrå fick. En som rullade (sackta) mellan bena, 3-2 målet var en halvmiss och hade lika gärna kunna gått utanför!!
Kunde faktist ha vart 4-2 en puck som gick stolpe stolpe ut (så ut som att den gick in)
Herr Andersson:
Herr Andersson måste vara det sämsta som hänt svensk hockey, han e så förbannat dålig. Inte bara för att han dömde mest till Timrå's fördel i går. Har sett han döma mer å Dif's håll oxså, Men karln är ju för fan blind!!
DIF i mitt hjärta!!!
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Ritterwand skrev:Förvånansvärt nära poäng ikväll. Kul, hoppas att det ger lite självförtroende till grabbarna. Det behövs..

Kommande matcher:

29/9 Södertälje SK (h) Globen, 19:00
2/10 Brynäs IF (h) Globen, 16:00
4/10 Frölunda (b) Scandinavium, 19:00
6/10 Leksands IF (h) Globen, 19:00
9/10 HV71 (h) Globen, 16:00
11/10 Färjestads BK (b) Löfbergs Lila Arena, 19:00
13/10 Linköpings HC (b) Cloetta Center, 19:00
16/10 Modo (h) Globen, 16:00
18/10 Luleå HF (b) COOP Arena, 19:00
20/10 Mora IK (h) Globen, 19:00

Nån som vill tippa i vilken match första segern kommer?
första vinsten kommer 29/9 mot kringlorna då vi gör fågelsmulor av dem!;]
Erik I

Inlägg av Erik I »

Hmmm...lite besviken trots allt att det inte blev en pinne, sett över hela matchen kanske Timrå förtjänade segern med tanke på första perioden, men när Dif kom ikapp...0-2 var ju en sån jävla tabbe att man ville sjunka genom golvet, men sånt jämnar ut sig över en hel säsong...

(Någon som är överraskad att riksidioten Lasse Anrell skrev om djurgårdsmatchen? Ignorera honom säger jag, att inte få några reaktioner alls är det värsta som finns för den typen av människor.)

Har insett att den här säsongen blir speciell och att det mer än någonsin gäller att ta en match i taget. "Normalt" vinner ju Dif kanske 2 eller 3 av fyra matcher och förlorar sällan två matcher i rad. Den lyxen lär vi inte få i år. Kan Dif bara täta till bakåt tror jag man kan sno poäng av de flesta, och det lär behövas. Tror Mora och Timrå kommer hålla till där nere, och trots Boorken kan jag svårligen föreställa mig Brynäs i slutspelet...kan Dif bara undvika kvalserien så är jag nöjd.

Nån som vet nåt ang fler nyförvärv, dvs backar?
Användarvisningsbild
Strömberg=power

Inlägg av Strömberg=power »

[quote="lu"][quote="Hovet"]Med tanke på hur underlägsna vi "ska" vara, enligt media och hockeykunnare iår så är väl detta ett bra resultat.
Men fan vad skönt det hade varit med en vinst![/quote]

Ja och med tanke på att vi inte gick ut på isen förrän efter en kvart in i första så är det väl godkänt. :-)

Lassila hamna på 90%. Bra. Men vi får inte mycket skott på mål.

Vad hände med Mikas hand?... Inga skador nu väll?

Hm... känns bra ändå.[/quote]

Mika har ont i revnenen och handen är illa dära.
Jag hoppas det går över :!:
Skriv svar