Linköpings HC - Djurgårdens IF, 2/12 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
*Knirre

Re: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 2/12 2008

Inlägg av *Knirre »

Bra insats, vilket resulterar i EN poäng.. det är inte bra, även om vissa verkar tycka det., hade vi haft någon annan än ärkesopan Wesslau i målet så hade vi vunnit.

Engqvist och Otto var bra, men matchens lirare är ju ändå Printz.. han gjorde nästan allt rätt.. riktigt imponerande.. inga utvisningar på honom heller, måste ha varit hans livs match..

Nu gjorde iofs Schneider ett mål i PP, men varför vägrar han skjuta? Det är helt sinnessjukt, och man ser ju hur Falk blir irriterad på hans agerande.. Oscar Eklund är fantastiskt dålig, en riktig attraktion faktiskt..
Bäst-i-stan
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bäst-i-stan »

Viktigt med en poäng. Detta hoppas jag är vändningen.

Anger!
Highwind

Inlägg av Highwind »

Tittar man på när Schneider nu ska "kunna skjuta" så är det inte i särskilt många lägen. Schneider vill dels att ingen blockerar hans skott och att det är mycket trafik. För att han ska få rätt lägen måste pucktempot och rörligheten upp.

A.Holmqvist lirar med mer pondus som PP-back. Han vet var han ska passa innan han får pucken och får således upp pucktempot om det nu inte är läge att skjuta.

Schneider är bättre än Marusak i PP men sämre än Holmqvist. Men att vi på pappret har två bra uppställningar på backsidan i PP känns bra. Tyvärr är det defensiven som är problemet.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Bäst-i-stan skrev:Viktigt med en poäng. Detta hoppas jag är vändningen.

Anger!
Anger var helt okej idag. Falkens passning till hans mål håller också den högsta klass.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Stabil bortamatch mestadels som totalt sett påminde en del om det bortaspel vi skall försöka hålla oss till. Men när vi blir stillastående så drar vi på oss alldeles för många onödiga utvisningar som lätt kunde kostat oss matchen.

Tycker Wesslau totalt sett gör en bra match, inledde ju inte så fantastiskt lovande men han - liksom hela laget - spelade upp sig.

2 poäng upp till Timrå på 10:e plats som har 2 matcher mindre spelade...vi har en jävligt lång och jobbig uppförsbacke framför oss.
Torpedo Novgorod

Inlägg av Torpedo Novgorod »

Fortfarande problem att göra mål, man kan inte stirra sig blint på antalet gjorda mål utan att kika på hur dom kom till, inte bara en utan två av målen gjordes i 5 mot 3.

Ottosson missar fritt mål i OT och det speglar lite laget, är inga riktigt målgörare utan det är många bra lagspelare.
Är väl bara Engqvist som kan klassas som en sniper, han vågar också att skjuta.
Linkan har bra teknik och kan gå själv men han försöker, som alla andra, hitta nån att passa istället.
Försök låna hem Hörnqvist, försök värva hem Thoresen, försök nånting...
Richard DIF Skåne

Inlägg av Richard DIF Skåne »

Emil Svelander skrev:
Bäst-i-stan skrev:Viktigt med en poäng. Detta hoppas jag är vändningen.

Anger!
Anger var helt okej idag. Falkens passning till hans mål håller också den högsta klass.

ÄNTLIGEN!!! TACK HELA LAGET!
Kämpa på ! :wink:
Användarvisningsbild
DIFference

Inlägg av DIFference »

nog för att vi tar en skrällpoäng ikväll...

men vi suger i år. tyvärr. trodde på någöt halvskapligt. men icke!

kvalserien nästa!
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

Spring Spring linköping !
DIF <3
Erik I

Inlägg av Erik I »

Man måste ju sälla sig till gratulanterna en dag som denna, kanske (men än så länge bara kanske) var detta vändpunkten....?

Starkt iaf att komma igen efter 0-2 och även 2-3, att inte vika ner sig. Mål i PP också bra, kan man ju visserligen kräva i 5 mot 3 men minns bara senast mot HV. Sen är det klart att lägen att avgöra fanns också men mentalt kan denna pinne visa sig väl viktig, det var ändå laget som krossade VF senast.

Hoppas på snar comeback av A Holmqvist och att hemmastatistiken kan få sig ett rejält lyft de kommande matcherna...!
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av KRNI »

*Knirre skrev:...hade vi haft någon annan än ärkesopan Wesslau i målet så hade vi vunnit.
Hade vi haft en back som försvarat framför mål så hade kanske inte Linköping tagit ledningen, då hade vi kanske fått sett en annan matchbild och en säkrare målvakt. Vad vet jag, funderar lite spontant bara!! :|
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Madferit

Inlägg av Madferit »

Alltså jag blir inte klok på det här, vad gör Wesslau i båset när Schneider gjort mål?? Inte plockade vi väl limmet i d 5-3?
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Madferit skrev:Alltså jag blir inte klok på det här, vad gör Wesslau i båset när Schneider gjort mål?? Inte plockade vi väl limmet i d 5-3?
Jo, de gjorde vi. Montén ville satsa på en tidig reducering genom att chansa med ett 6/3 spel.
Nä skämt åsido så är självklart den bilden från en annan match :wink:

För jag antar att du syftar på bilden på startsidan?
Madferit

Inlägg av Madferit »

jensa85 skrev:Jo, de gjorde vi. Montén ville satsa på en tidig reducering genom att chansa med ett 6/3 spel.
Nä skämt åsido så är självklart den bilden från en annan match

För jag antar att du syftar på bilden på startsidan?
Precis den tänkte jag på!

Ja så måste det ju vara, tänkte inte så långt :D
Skriv svar