Hur länge får tränarna stanna?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Re: Hur länge får tränarna stanna?

Inlägg av Stocky »

Så länge Mr. "Ändra alla femmor" är kvar som tränare, ger jag bort mina resterande biljetter till nån som vill se eländet.
Tour Burner
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Tour Burner »

"Garpen" må vara en av mina favoritspelare men jag tror tyvärr inte att han har något mer att tillföra just nu. Näe, vi behöver som sagt någon utomstående. Många här inne pratar ju sig varma kring Wikegård och även om jag har haft svårt att se hans storthet som tränare så kanske han vore rätt man i just det här läget. Nu är väl inte Wikegård någon realistisk lösning då klubben förmodligen inte har råd att kicka tränarna vi har idag, plus att Wikegård väl har lagt sin tränarkarriär på hyllan.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Finns bara ett namn som kan tända ett novembertrött Djurgårn, HARDY NILSSON, ring nu
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Doyle skrev:Finns bara ett namn som kan tända ett novembertrött Djurgårn, HARDY NILSSON, ring nu
Om Hardy mot förmodan dyker upp så drar Linkan som ett skott till Ryssland.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Jupp och det är gambling på hög nivå, sjunka till botten eller räddas det som kan.

Missförstå mig inte, Bremberg har burit Djurgårn så många år på sina axlar, frågar mig själv hur länge orkar karln
niklashenriksson

Inlägg av niklashenriksson »

Nu är det dax att agera från styrelsens sida innan kvalserien är ett faktum. Jag vill inte ha en flinande Montén i båset då vi ligger under mot AIK med 10-0. och urträde ur elitserien är ett faktum. Lösgör Wikegård från sitt tv kontrakt och behåll Djurgårdshjärtat Johansson så är guld nr 17 bärgat. Klockren analys från Wikegård i hockeykväll då han sa. Vem som helst kan vara bra på träning men det gäller att ha fokus då det är match. Vad sa Montèn? Jo Vi förlorade i dag men spelade bra på träning senast. Så vitt jag vet får man inga elitseriepoäng på bra träningar. Tränarbyte nu innan det är försent. Mitt djurgårds hjärta blöder- DIF-forever
Kojak

Inlägg av Kojak »

Men för i helvete...

Jag skulle sammanfatta de flesta inkompetenta personerna här inne med ett enda ord: Idioter!

Jag börjar fan tro att jag hamnat hos Sorkarna i solna när jag läser inlägg här inne. Vi är fan inte Aik!

Jag skulle kunna prata mig varm om Tomas Montén och Micke Johansson, men jag tror ändå inte det skulle gå fram. Det går tungt, 11:e platsen är ett skämt och inte acceptabel. Men det är det fan inte heller om man väljer att ge bort sina biljetter! Den som vägrar gå på hockey när det går tungt, den personen kan dra åt helvete! Det är vid de tillfällen jag skäms över att vara Djurgårdare, när jag säger till bönderna att de har fel om att vi skulle vara medgångssupportrar!

Skiter ni i att gå på matcherna för att det går tungt så pissar ni på DIF! Samma sak om motivet är "Styrelsen agerar inte..."

Att det går tungt är allas jävla ansvar. Från ledare till spelare. Styrelsen till kansliet. Sittplatssupportrar till "klackmänniskor" som sitter ner så fort vi släppt in två mål! ALLA bär ett jävla ansvar - Det är därför vi är Djurgårdsfamiljen!

Ett löfte har jag också: Om någon jävla idiot smäller upp en banderoll där det står något om tränarnas avgång så kommer jag personligen bege mig dit och riva sönder den! Jag lovar!
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Jag hjälper Kojak om jag ser någon sådan banderoll.

Det är själva fan vad vissa idioter här inne hakat upp sig på att Montén garvade i båset nån gång när vi låg under med 1-4 eller så. Har ni missat att han varit totalt bedrövad efter de senaste två matcherna?

Det allmänna missnöjet med fotbollstränarna verkar ha fått fjortonåringarna här inne att tro att det är häftigt att bua och skrika avgå när det går dåligt. Det är det absolut inte. Att det till viss del är samma personer som buar och skriker avgå som sätter sig ner och håller käften när DIF hamnar i underläge säger väl det mesta.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

För mig personligen handlar det knappast om att Herr Montén flinar i båset; det stör mig visserligen något enormt men det är ju en petitess i sammanhanget. Det jag som mest opponerar mig emot är bristen på grundspel DIF lyckats visa upp under den här säsongen. Ytterst är det givetvis en tränares ansvar att få ihop ett gäng och göra att de agerar just som ett lag. Vi har spelarmaterial att prestera ett någotsånär tryggt grundspel, men det har liksom lyst med sin frånvaro något så kapitalt denna säsong att man inte riktigt förstår hur det lyckas se så bedrövligt ut.

Till Montén / Johanssons försvar kan man ju säga att stommen i laget försvann när Daniel Larsson åkte över till NHL, och den faktorn har ju visat sig ganska övertydig då ingen av våra keeprar har mäktat med att axla det stora ansvaret första spaden i DIF innebär. Backarna blir osäkra och fladdriga och vi får inte tryggheten bakåt, men trots detta anser jag att man kan kräva en annan skärpa i laget och en press från tränarna att; prestera (dvs ge 110% i varenda jävla byte) annars har du inget här att göra. Spela ett rakare försvarspel, försök inte krånga dig ur situationer etc.etc. Det handlar om Elitserie-hockey, inte Division 4.
Kojak

Inlägg av Kojak »

-daniel- skrev:För mig personligen handlar det knappast om att Herr Montén flinar i båset; det stör mig visserligen något enormt men det är ju en petitess i sammanhanget. Det jag som mest opponerar mig emot är bristen på grundspel DIF lyckats visa upp under den här säsongen. Ytterst är det givetvis en tränares ansvar att få ihop ett gäng och göra att de agerar just som ett lag. Vi har spelarmaterial att prestera ett någotsånär tryggt grundspel, men det har liksom lyst med sin frånvaro något så kapitalt denna säsong att man inte riktigt förstår hur det lyckas se så bedrövligt ut.

Till Montén / Johanssons försvar kan man ju säga att stommen i laget försvann när Daniel Larsson åkte över till NHL, och den faktorn har ju visat sig ganska övertydig då ingen av våra keeprar har mäktat med att axla det stora ansvaret första spaden i DIF innebär. Backarna blir osäkra och fladdriga och vi får inte tryggheten bakåt, men trots detta anser jag att man kan kräva en annan skärpa i laget och en press från tränarna att; prestera (dvs ge 110% i varenda jävla byte) annars har du inget här att göra. Spela ett rakare försvarspel, försök inte krånga dig ur situationer etc.etc. Det handlar om Elitserie-hockey, inte Division 4.
Det där är, mestadels, konstruktiv kritik. Kanske kritiken också ska riktas till värvningsansvariga om vi nu ska kritisera enskilda personer?

Jag är övertygad om att Montén jobbar stenhårt för att nå det här du säger, och jag lovar, jag tänker bevisa för samtliga hur mycket Montén jobbar för lagets bästa!

När det gäller hans ledaregenskaper... Ett silver med J20? Arbetat med hockey på heltid flera år och fortfarande väldigt ung. Tänk dig vad han kan göra om något år med mer erfarenhet!

Unga tränare är en annan fråga också för elitserien. Vilka tränare ska vi se i elitserien när alla gamla stofiler försvinner?

Så.. Ge fan i att sparka Montén, ge fan i att kräva hans avgång! Jag och Diffe89 blir inte ensamma om att riva ner banderoller om de sätts upp, det kan jag garantera!
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Användarvisningsbild
grandstoff

Inlägg av grandstoff »

Diffe89 skrev:Jag hjälper Kojak om jag ser någon sådan banderoll.

Det är själva fan vad vissa idioter här inne hakat upp sig på att Montén garvade i båset nån gång när vi låg under med 1-4 eller så. Har ni missat att han varit totalt bedrövad efter de senaste två matcherna?

Det allmänna missnöjet med fotbollstränarna verkar ha fått fjortonåringarna här inne att tro att det är häftigt att bua och skrika avgå när det går dåligt. Det är det absolut inte. Att det till viss del är samma personer som buar och skriker avgå som sätter sig ner och håller käften när DIF hamnar i underläge säger väl det mesta.
Ingen banderoll ska upp. Vi är större än så. Låt anarki styra andra klubbar (läs: aik), men inte Djurgården.
Antie

Inlägg av Antie »

Till vilken nivå ska man låta spelet sjunka innan ni ändrar er? Om DIF torskar 10 matcher i rad, vad ska man då göra åt problemet anser ni? Det finns en gräns, och även om DIF kanske inte ligger nära den nu så närmar vi iaf den oss med stormsteg. Vi kan inte säga "Vi har inga pengar" som ursäkt till varje sak. När vi spelar i allsvenskan, kommer ni fortfarande säga att tränarna inte hade ett ansvar?

Som jämförelse, om ett bygge skulle gå dåligt. Mycket saker tar längre tid och saker blir inte gjorda. Vem sparkar man då? 50 bygggubbar? Nej, man sparkar chefen för dom. Det är chefens uppgift att få dom som ska göra sakerna gjorda också.
Kojak

Inlägg av Kojak »

Antie skrev:Till vilken nivå ska man låta spelet sjunka innan ni ändrar er? Om DIF torskar 10 matcher i rad, vad ska man då göra åt problemet anser ni? Det finns en gräns, och även om DIF kanske inte ligger nära den nu så närmar vi iaf den oss med stormsteg. Vi kan inte säga "Vi har inga pengar" som ursäkt till varje sak. När vi spelar i allsvenskan, kommer ni fortfarande säga att tränarna inte hade ett ansvar?

Som jämförelse, om ett bygge skulle gå dåligt. Mycket saker tar längre tid och saker blir inte gjorda. Vem sparkar man då? 50 bygggubbar? Nej, man sparkar chefen för dom. Det är chefens uppgift att få dom som ska göra sakerna gjorda också.
Dagens mest korkade...

50 Byggjobbare lär inte göra ett bättre eller snabbare jobb för att man låter chefen gå. Korkad jämförelse!

För övrigt, har jag eller Diffe89 sagt att tränarna inte har ett ansvar? Ta fram det citatet direkt då!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Kojak skrev:Men för i helvete...

Jag skulle sammanfatta de flesta inkompetenta personerna här inne med ett enda ord: Idioter!

Jag börjar fan tro att jag hamnat hos Sorkarna i solna när jag läser inlägg här inne. Vi är fan inte Aik!

Jag skulle kunna prata mig varm om Tomas Montén och Micke Johansson, men jag tror ändå inte det skulle gå fram. Det går tungt, 11:e platsen är ett skämt och inte acceptabel. Men det är det fan inte heller om man väljer att ge bort sina biljetter! Den som vägrar gå på hockey när det går tungt, den personen kan dra åt helvete! Det är vid de tillfällen jag skäms över att vara Djurgårdare, när jag säger till bönderna att de har fel om att vi skulle vara medgångssupportrar!

Skiter ni i att gå på matcherna för att det går tungt så pissar ni på DIF! Samma sak om motivet är "Styrelsen agerar inte..."

Att det går tungt är allas jävla ansvar. Från ledare till spelare. Styrelsen till kansliet. Sittplatssupportrar till "klackmänniskor" som sitter ner så fort vi släppt in två mål! ALLA bär ett jävla ansvar - Det är därför vi är Djurgårdsfamiljen!

Ett löfte har jag också: Om någon jävla idiot smäller upp en banderoll där det står något om tränarnas avgång så kommer jag personligen bege mig dit och riva sönder den! Jag lovar!
Dagens tränarduo i DIF är sämre än Jonevret och där dök det upp banderoller. Slet du ner dem också månne?

Kort sagt det finns förluster som man kan skylla på spelare, tränare och materialet i stort. Problemet med dagens DIF är att vi inte har något fungerande försvarsspel samt att vi inte sätter de chanser vi skapar. Försvarsspel samt tveksam spelidé är defintivit sådant som tränarna är ansvariga för. Att vi dessutom har ett av seriens sämsta boxplay gör inte saken bättre. Kort sagt hade jag sett embryo till bättring hade jag också varit för att ge tränarna mer förtroende, men som det känns nu gör de bara förändringar för förändringarnas skull, inte för att de tror på dem direkt eller för att det finns mycket tankeverksamhet bakom det hela.

Kort sagt jag tror inte att våran Duo har en plan b redo att sätta in nu när det osm bäst behövs. Blir inte spelet bättre fram till jul och inget görs under uppehållet känns kvalserien mycket nära förestående. Tyvärr tror inte jag att dessa båda individer var riktigt redo för detta ansvar utan att de nog snarast hade mått bättre av att jobba tillsammans med en mer erfaren tränare.

Frågan är om man skall chansa på att vå nuvarande duo kan få ordning på det hela, eller skall man välja att plocka in en ny röst och se om det fungerar bättre? Jag är för de senare då jag tyvärr inte ser mycket till tendenser till bättring i vårt spel...

För övrigt är det väldigt löjligt att börja snacka om att riva ner saker. Vi lever i ett demokratiskt land och då har vi rätt att yttra oss så länge som det inte blir tal om någon form av diskriminering eller hets mot folkgrupp.
Brutus

Inlägg av Brutus »

Kojak skrev:
-daniel- skrev:För mig personligen handlar det knappast om att Herr Montén flinar i båset; det stör mig visserligen något enormt men det är ju en petitess i sammanhanget. Det jag som mest opponerar mig emot är bristen på grundspel DIF lyckats visa upp under den här säsongen. Ytterst är det givetvis en tränares ansvar att få ihop ett gäng och göra att de agerar just som ett lag. Vi har spelarmaterial att prestera ett någotsånär tryggt grundspel, men det har liksom lyst med sin frånvaro något så kapitalt denna säsong att man inte riktigt förstår hur det lyckas se så bedrövligt ut.

Det där är, mestadels, konstruktiv kritik. Kanske kritiken också ska riktas till värvningsansvariga om vi nu ska kritisera enskilda personer?

Jag är övertygad om att Montén jobbar stenhårt för att nå det här du säger, och jag lovar, jag tänker bevisa för samtliga hur mycket Montén jobbar för lagets bästa!

När det gäller hans ledaregenskaper... Ett silver med J20? Arbetat med hockey på heltid flera år och fortfarande väldigt ung. Tänk dig vad han kan göra om något år med mer erfarenhet!

Unga tränare är en annan fråga också för elitserien. Vilka tränare ska vi se i elitserien när alla gamla stofiler försvinner?

Så.. Ge fan i att sparka Montén, ge fan i att kräva hans avgång! Jag och Diffe89 blir inte ensamma om att riva ner banderoller om de sätts upp, det kan jag garantera!
1. Ett stenhårt jobb gör Montén säkerligen. Det är jag övertygad om att alla på den nivån gör. Det är nog mer en fråga om kapacitet. Unga talangfulla spelare som tas ut i landslagen är ofta med för att "se och lära". Vad gör man med tränare som har potential? Jo de är assisterande tränare för att va med och "se och lära".

2 Det är en oerhörd skillnad att ta ett J-20 silver och träna ett lag i elitserien. Man kan inte flytta upp en hel femma från J-20 och spela den mot motståndarens första line. (Liknelse angående Montén och Johanssons rutin)

3. Något måste göras för att få spelarnas självförtroende tillbaka. En ny röst i båset och på träningarna ser jag som det enda alternativet idag, då det är helt omöjligt att värva till sig framgång med rådande ekonomi. Jag ser heller inte att det skulle va bra att skicka ner Garpenlöv eller Södergren i båset för att elda på spelarna, det är inte det som saknas. Det saknas en rutinerad herre typ "Putte", Lasse Falk eller "Boorken" som har en tydlig spelidé. Det måste finnas en trygghet att falla tillbaka på då det inte klaffar eller de dagar motståndarna inte har en dålig dag. Låt vår nuvarande duo ta ett steg tillbaka, det kanske skulle gynna dom på längre sikt. Elitidrott handlar om att prestera här och nu, inte om en vecka eller en månad eller till och med om ett år.

Sen ska man inte sluta att gå på matcherna bara för att det går lite tungt för tillfället. Inget är väl bättre än en seger då det behövs som mest. Det får bli uppryckning på den fronten om DIF skall överleva på sikt.
Skriv svar