Södertälje SK - Djurgårdens IF, 27/11 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
jensa85

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 27/11 2008

Inlägg av jensa85 »

Och nu var det godnatt!
Stod ens Wesslau mellan stolparna? Till och med jag hade ju gjort mål i det läget. Helt öppen kasse.

Detta kommer bli bottenstrid på allvar, troligen allvarligare än någonsin innan.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

jensa85 skrev:Och nu var det godnatt!
Stod ens Wesslau mellan stolparna? Till och med jag hade ju gjort mål i det läget. Helt öppen kasse.

Detta kommer bli bottenstrid på allvar, troligen allvarligare än någonsin innan.

Det är inte kört än, bara vi fortsätter pumpa!
Säg den glädje som varar
jensa85

Inlägg av jensa85 »

DIF_Soldier skrev:
jensa85 skrev:Och nu var det godnatt!

Det är inte kört än, bara vi fortsätter pumpa!

Möjligen att de inte är det. Men isf måste vi nog få ett PP som strecker sig över resterande del av matchen. Då kanske vi kan lyckas trycka in ett par puckar.
För om SSK får någonting som ens liknar en målchans så sitter den.

Väldigt konstigt hur det kan vara så. Särskilt med tanke på kringlornas i impotens när det gäller målskytte mot seriens övriga lag.

För övrigt borde "Linkan" åkt hem till Sthlm efter rättegången istället för till Södertälje. Helt sinnessjukt va mycket puckar han slår bort.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Frågan är om det överhuvudtaget finns en rimlig chans att undvika kvalserien(=allsvenskan) detta år.
Vi kan ju inte räkna med fler matcher som senast menar jag, då Challe förmodligen beodrat sina spelare att lägga sig för att han tyckte så synd om klubben i sitt hjärta..(tack för det iaf Challe) För jag har då aldrig sett Timrå så dåliga.
Och det var knappt att vi lyckades vinna ens då.

Det kommer inte hålla att ha målvakter som i varannan match släpper 4-6 mål.
Sen när någon av dem väl sprattlar till och gör en kanonmatch i kombination med att vi spelar bra försvarsspel så är vi helt jävla uddlösa framåt. Så har det tyvärr varit hela säsongen.

Våra mästerliga tränare har sannerligen en svårlöst ekvation att lösa om detta ska kunna sluta någorlunda bra efter 55 omgångar.

Det enda positiva i matchen är väl annars Tim Eriksson. Killen är faktiskt riktigt bra.
Att han har varit bänkad i matcher tidigare är ju helt jävla sanslöst.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Fy fan vad man skäms. "Det här var droppen" tänker man varje gång.. men det blir aldrig droppen., det kommer aldrig att bli någon förändring. Skylla lite på otur och "fortsätta jobba" nästa match... så jävla patetiskt.,

Wesslau är ett sånt jävla skämt att man inte kan hålla sig för skratt...
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Kolla Ölvestad! Han ser ut som en blöt katt som skäms typ. Ingen som helst gnista eller vilja.

Eklund & Eklund, Ölvestad, Anger, Schneider och Falk är så jävla dåliga att dom inte ska spela i elitserien. Wesslau är ett skämt som inte ens ska spela i division 1. Montén ska inte träna ett juniorlag.

Jakob Josefsson, Henrik Eriksson och Tim Eriksson är bäst på plan. Vem fan kunde tro det?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Allt vi kan hoppas är att tälje går ut i tredje och tror att det är klart.
Fimpens treårs-deal var pengar i sjön.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Bastard47

Inlägg av Bastard47 »

Så va det dags igen. Bara att hoppas på att det inte blir tvåsiffrigt i alla fall. Pinsamt
Användarvisningsbild
Doyle
Säsongskort: Ja

Inlägg av Doyle »

Nu måste någonting ske i Djurgården för att ändra detta. Det är pinsamt att se ett lag av Djugårns kaliber uppträda så oinspirerat. Vad göra...lämnar det åt Djurgårdens styrelse, Jag skäms som Djurgårdare. Trodde fotbollen nått ett bottenrekord men nu är ishockyn på väg åt samma håll....vem stoppar det fria fallet, HJÄLP :(
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Fricke skrev:Kolla Ölvestad! Han ser ut som en blöt katt som skäms typ. Ingen som helst gnista eller vilja.

Eklund & Eklund, Ölvestad, Anger, Schneider och Falk är så jävla dåliga att dom inte ska spela i elitserien. Wesslau är ett skämt som inte ens ska spela i division 1. Montén ska inte träna ett juniorlag.

Jakob Josefsson, Henrik Eriksson och Tim Eriksson är bäst på plan. Vem fan kunde tro det?

Han visar ju ingen direkt irritation eller besvikelse i intervjun efter andra heller.
Man skulle kunna tro att han blev intervjuad efter en konsert med "Electric Banana Band".

Han är bra på att ta schemalagda utvisningar i anfallszon. Men sen är det inte mer.

Nä, usch fy fan. Vet inte om mitt psyke kommer klara att se återstående delen av säsongen. Mår riktigt dåligt psykiskt.
sebbe90

Inlägg av sebbe90 »

Så sorgligt jävla dåliga! FYFAN
Dify

Inlägg av Dify »

Lyckas Vi undvika kvalserien i år så är det ett mirakel.
Att få möte ett taggat Leksand och eventuellt ett Råttlag där,gör ju inte saken bättre.
Risken kan ju vara att hela laget tappar allt vad självförtroende heter och trillar då ur i år.
Men politikerna här i stan kommer inte fatta något förän det är försent.
Då lär det dröja många långa år innan man tar sig tillbaka igen.
Men hockeyförbundet är väl då stolta med fulla Arenor i Elitserien på ca 4000 personer.
Djurgården kanske skulle bygga en Arena för 4000 personer där man kan få tillstånd att bygga den.Det lär ju inte bli en så dyr arena i alla fall.Man får då in mer pengar på matcherna än vad man får i dag skulle jag tro.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm_dif »

Djurgården borde få ett diplom!
Vi är det enda laget som lyckas att bli utklassade av Södertäje (som spelar division 1 hockey), en mycket positivt bedrift! Fyfan va pinsamt!

4-0 efter 2 perioder, kämpa nu för i helvette. Inte för jag tror på en vändning, men se till att göra mål... :roll:

Men det som oroar mig nu, är att det är 2 raka förluster på gång... :?
Hv71 hemma, förlust så det skriker om det.
Linköping borta, lika bra att inte åka till Linköping denna afton, skulle varit bättre med ett träningspass... :shock:
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

VI SLÄPPER IN FLEST MÅL I ELITSERIEN. Jag KAN INTE släppa det!! Vad hände med vår fantastiska defensiv?

Kan NÅGON svara på om det är en REN slump att Eklund (C), Ölvestad, Falk, Eklund, Anger gör sina sämsta säsonger i mannaminne? Vad hände?

Det blir mer och mer klart för varje match att tränarna inte kan få ut något av detta lag som är bättre än ifjol (bortsett målvakterna)
Användarvisningsbild
grandstoff

Inlägg av grandstoff »

Så fruktansvärt tråkigt att se... Efter en bra insats mot Timrå särar man på skinkorna för ssk. Igen. Ingen heder eller stolthet för skölden.

Kan ingen väcka Wesslau?
Skriv svar