Djurgårdens IF - Södertälje SK, 28/10 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 28/10 2008

Inlägg av Rash »

odburt skrev:Samba-Ronnie klipper till, 1-0 till Djurgar'n!
Jag säger bara 0:42, helt klart samba-klass!
Lycka är att vara djurgårdare
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Lee Harvey Oswald skrev:
Bodda skrev: överlag är jag faktiskt ganska nöjd med säsongen so far. vi ligger 4a i tabellen, kan ju inte klaga direkt..
Ska väl vara då att DIF faktiskt med 16 omgångar spelade "bara" har vunnit 5 matcher efter 60min, i det långa loppet måste DIF även kunna rada upp några 3p-sviter annars vankas det sträckdramatik framåt Februari-Mars iaf...
Visst 3 poängare behövs, men glöm inte bort att även en pinne borta betyder at vi tar poäng av andra lag som däremd tappar poäng. Dock på hemmapaln bör vi försöka plocka 3 poänger inte minst mot lag som SSK.
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

5-2 inför storpublik.

Detta får man inte missa!
lilleman

Inlägg av lilleman »

Klockan närmar sig slutet på jobbet, skolan eller vart man än är där man inte vill vara. Man går därifrån och kommer ihåg att det är match ikväll. Det är ett länsderby. Man pratar med en polare som är minst lika hockeyintresserad som jag är och frågar om han ska med på matchen ikväll. Min polare har glömt bort att det är match men är ruskigt taggad, precis som jag!

Vi går hem till mig, han råkar ha med sig sin Djurgårdströja och även jag tar på mig min Djurgårdströja och halsduken. Vi skiter i allt som har med plugget att göra, käkar en snabb middag och sedan är det dags att börja bege sig mot Hovet. Klockan närmar sig 18.00 när vi ankommer på Hovet. Vi ställer oss i kö för biljettinsläppet och när klockan är 18.15 är vi inne på Hovet och till våran förvånan ser vi redan att stämningen är på topp i Djurgårdsfamiljen redan när det är 45 minuter kvar till nedsläpp. Jag och min polare letar upp våran plats i mitten av klacken och vi börjar ta i så att vi spricker. Det mest fantastiska är att alla står upp och verkligen sjunger, till och med sittplats! Södertäljes lilla bortaklack kommer in på Hovet och vi hälsar de välkommna med att ta i ännu mera. När klockan närmar sig 19.00 får vi höra och se introt på tavlan och rysningarna börjar sakteligen komma. Efter introt entrar DIF isen och det smälls av en "Åh Djurgården" från sektion A18. Sedan är det dags för SFGD(Sjung för gamla Djurgår´n) och man kan se 4-5000 halsdukar i luften och småbarnen med dess föräldrar springer i panik ut och arenan redan i början PGA för hög ljudnivå.

Efter första perioden så står det redan 4-0 till Djurgården. Detta resultat hinner bli 5-0 innan matchen är slut. Man inser att man just i detta står mitt inne i sin familj, Djurgårdsfamiljen. Man åker hem och sover i Djurgårdströjan samtidigt som man hör att sitt Djurgårdshjärta bankar för DIF, större och högre än någonsin!

Nu kör vi, nu jävlar krossar vi Södertälje SK!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Lucas

Inlägg av Lucas »

lilleman skrev:Klockan närmar sig slutet på jobbet, skolan eller vart man än är där man inte vill vara. Man går därifrån och kommer ihåg att det är match ikväll. Det är ett länsderby. Man pratar med en polare som är minst lika hockeyintresserad som jag är och frågar om han ska med på matchen ikväll. Min polare har glömt bort att det är match men är ruskigt taggad, precis som jag!

Vi går hem till mig, han råkar ha med sig sin Djurgårdströja och även jag tar på mig min Djurgårdströja och halsduken. Vi skiter i allt som har med plugget att göra, käkar en snabb middag och sedan är det dags att börja bege sig mot Hovet. Klockan närmar sig 18.00 när vi ankommer på Hovet. Vi ställer oss i kö för biljettinsläppet och när klockan är 18.15 är vi inne på Hovet och till våran förvånan ser vi redan att stämningen är på topp i Djurgårdsfamiljen redan när det är 45 minuter kvar till nedsläpp. Jag och min polare letar upp våran plats i mitten av klacken och vi börjar ta i så att vi spricker. Det mest fantastiska är att alla står upp och verkligen sjunger, till och med sittplats! Södertäljes lilla bortaklack kommer in på Hovet och vi hälsar de välkommna med att ta i ännu mera. När klockan närmar sig 19.00 får vi höra och se introt på tavlan och rysningarna börjar sakteligen komma. Efter introt entrar DIF isen och det smälls av en "Åh Djurgården" från sektion A18. Sedan är det dags för SFGD(Sjung för gamla Djurgår´n) och man kan se 4-5000 halsdukar i luften och småbarnen med dess föräldrar springer i panik ut och arenan redan i början PGA för hög ljudnivå.

Efter första perioden så står det redan 4-0 till Djurgården. Detta resultat hinner bli 5-0 innan matchen är slut. Man inser att man just i detta står mitt inne i sin familj, Djurgårdsfamiljen. Man åker hem och sover i Djurgårdströjan samtidigt som man hör att sitt Djurgårdshjärta bankar för DIF, större och högre än någonsin!

Nu kör vi, nu jävlar krossar vi Södertälje SK!
Hahaha god bless! SÅ SKA DET LÅTA!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

-daniel- skrev: Så nu sitter man här med 2st vuxenbiljetter + 1 barnbiljett över. Hoppas på att någon granne med barn vill ha dem gratis... :)
Gårdagskvällens goda gärning; en granne med hans barn tog gladeligen biljetterna och skulle gå och se matchen. Kanske föds ett nytt intresse som i framtiden kan gagna DIF hockey? :wink:
lilleman

Inlägg av lilleman »

-daniel- skrev:
-daniel- skrev: Så nu sitter man här med 2st vuxenbiljetter + 1 barnbiljett över. Hoppas på att någon granne med barn vill ha dem gratis... :)
Gårdagskvällens goda gärning; en granne med hans barn tog gladeligen biljetterna och skulle gå och se matchen. Kanske föds ett nytt intresse som i framtiden kan gagna DIF hockey? :wink:
Eller så blir det så att barnen springer från arenan i panik? :wink:
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

lilleman skrev: Eller så blir det så att barnen springer från arenan i panik? :wink:
Äh, det tror jag inte. Det skulle såfall vara om tälje-tattarfansen skämmer ut sig som lhc-fjantarna gjorde för några veckor sedan. Men annars är det nog ingen risk. :wink:
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

7100 plåtar sålda. Börjar lukta riktigt bra publiksiffra (om nu folk behagar att dyka upp också).
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

lilleman skrev:TAGGA, TAGGA!
Som vanligt jävligt bra lilleman, nu jävlar!!
NU KÖR VI!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
Pinnen

Inlägg av Pinnen »

Extra viktig match pga den höga publiksiffran, hoppas DIF bjduer på riktigt rolig hockey så att alla kommer tillbaka på nästa match!

Värt att notera är att SSK är sämst i elitserien i både Boxplay och i Power play :roll:
lilleman

Inlägg av lilleman »

-daniel- skrev:
lilleman skrev: Eller så blir det så att barnen springer från arenan i panik? :wink:
Äh, det tror jag inte. Det skulle såfall vara om tälje-tattarfansen skämmer ut sig som lhc-fjantarna gjorde för några veckor sedan. Men annars är det nog ingen risk. :wink:
Läs mitt långa inlägg så förstår du nog :wink:

Krossa tattarna!

Avgå Johnny Brenemark!
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Domare: Marcus Vinnerborg
Peter Sabelström, Fredrik Carlman

Läget i Djurgårdens IF
Saknas på grund av skador gör Timmy Pettersson, Jimmie Ölvestad och Kristofer Ottosson.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

lilleman skrev:
-daniel- skrev:
Läs mitt långa inlägg så förstår du nog :wink:

"småbarnen med dess föräldrar springer i panik ut och arenan redan i början PGA för hög ljudnivå. "
:mrgreen: Just did. Ungar är dock mer vana än oss andra med höga ljudnivåer. Dagis nuförtiden du vet...
Lucas

Inlägg av Lucas »

God damn! 7,500 sålda! Om inte annat så har vi tjänat en god slant på denna match!

Tycker att det bara är 3 poäng som räknas i denna match, enklare motstånd får vi inte. Speciellt med tanke på SSKs form. Det här går vägen!

4-1.

Ragge
Printz
Figren
Anger
Skriv svar