HV71 - Djurgårdens IF, 21/10 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 21/10 2008

Inlägg av Caveman »

Kall-El skrev:
Caveman skrev:
-daniel- skrev:Printz är bra utan puck, men sist jag kollade så var hockey ett spel som även innefattar spel med puck. Där gör karln inte mycket rätt, han duttar, väljer helt jävla fel alternativ, verkar bli stressad, kommer på efterkälken, slashar lite > åker på utvisning och huxflux har man hamnat i en bra mycket jobbigare sits än om man hade en back som åtminstonde kunde hantera gummitrissan dugligt.

Finns ju omöjligt någon som kan påstå han gjorde en bra match igår...? Att säga Schneider & Ragge var sämre är så förbannat löjligt så jag finner inga ord.
Det var ett jävla tjat om Printz, ja han gjorde ingen vidare bra match igår det gjorde varken Schneider eller Ragge (se hv 1:a mål) heller. Visst han tog en onödig utvisning sedan drog Ronnie på sig en lika onödig då han inte hann med i sarghörnet där av fick hv spela 5/3. Tim E är väl annars mästare på att ta onödiga utvisningar (Anger ä också bra på det) Nu verkar det som om du blundar för dom gånger som Printz bär in pucken i offensiv zon eller dom uppspelen som han verkligen lyckas med. Det är märkligt att han som är så kass får så mycket istid samtidigt som han ofta står som sista man och får på så sätt sköta uppspelen. Du får nog upplysa Montén & Micke om detta.
* Ronnies utvisning hade aldrig inträffat om inte Printz darigt på sig sin.

* En sak att ta utvisning för att förhindra en målchans vilket Ronnie gjorde en helt annan för att man slashar en spelare som inte har läge att göra mål.

* Ronnies utvisning känns aningen tveksam då det mer verkar vara HV-spelaren som söker upp Ronnies klubba än klubban som söker spelaren, därav Ronnies protest efter beslutet.

För övrigt måste en back har kvalité nog att även kunna spela pucken till rätt adress. Det hjälper inte hur bra man är i spelet utan trissan, kan man inte hantera den kommer man sätta både sig själv och laget i stora svårigheter. Är man så begränsad som spelare som Printz är ställer det enorma krav på den back som han kamperar ihop med. Med tanke på detta hooppas jag innerlig att Printz lirar ihop med Holmqvist på torsdag. OM Andreas sköter uppspelen kanske det blir färre misstag gjorda.

Det säger kanske det mesta om dina hokeykunskapert om du på fullaste allvar anser att Printz var bättre än Ragge igår. Ragge var som vanligt bästa back i DIF, kanske t o m hela lagets mest framstående.

För övrigt är det helt underbart att vi nu har ett par backar som kan slå en passning till rätt adress. De bättre uppspelen gör att vi får färre spelvändningar mot oss samtidigt som det offensiva spelet blir bättre.
Kan du sluta att ifrågasätta min hockeykunskap där slår du mig inte på fingrarna det kan du vara säker på. Klart att det var Printz fel att Ronnie blev utvisad, även hvs mål får han ta på sig. Men nu vet vi återigen att Printz är sämst, för det bestämde du redan när han kom hit. Och ja, Ragnarsson gjorde en slät figur igår men du har kanske bestämt något annat?

Förstår inte hur Montén & Micke kan ha en sådan bristande hockeykunskap att de fortsätter att spela med Printz, mycket märkligt. När Ronnie åkte på sin första utvisning för en onödig high-sticking, det var Printz fel bara så att alla vet. Vilka skojare det finns...
Skriv svar