Daniel Larsson
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jösses...
Daniel Larsson sa att han skulle stanna i DIF om Detroits målvaktssituation skulle se ut som den gjorde den gångna säsongen. När Hasek slutade uppstod en ny målvaktssituation som betyder att Larsson har en chans på en topp 3 plats istället för att vara båsöppnare i AHL. Med andra ord så har det skett en förändring i villkoret som inte Larsson kan påverka. Eftersom en ny situation uppstod så kan han bryta den muntliga överenskommelsen då han har sagt att han stannar i DIF om målvaktssituationen i Detroit förblir som den var!
Daniel Larsson sa att han skulle stanna i DIF om Detroits målvaktssituation skulle se ut som den gjorde den gångna säsongen. När Hasek slutade uppstod en ny målvaktssituation som betyder att Larsson har en chans på en topp 3 plats istället för att vara båsöppnare i AHL. Med andra ord så har det skett en förändring i villkoret som inte Larsson kan påverka. Eftersom en ny situation uppstod så kan han bryta den muntliga överenskommelsen då han har sagt att han stannar i DIF om målvaktssituationen i Detroit förblir som den var!

Hur vet du det? Var du närvarande när de slöt avtalet? Nyfiken.Therocket1 skrev:Jösses...
-
Nej, jag var inte närvarande. Har dock fått detta bekräftat av en oberoende part som har talat med båda sidor där båda sidor har sagt samma sak.
Som tidigare sagt är muntliga avtal rätt genomskinliga, och det är rätt lätt att ge sig på den andra om den ena parten bryter avtalet. (Jag vet att man från DIF-håll varit på beredd på att Larsson ska dra över, man har jobbat med eventuella ersättare så det är inget som kom som en chock, även fast man kan tro det av diverse artiklar).
Som tidigare sagt är muntliga avtal rätt genomskinliga, och det är rätt lätt att ge sig på den andra om den ena parten bryter avtalet. (Jag vet att man från DIF-håll varit på beredd på att Larsson ska dra över, man har jobbat med eventuella ersättare så det är inget som kom som en chock, även fast man kan tro det av diverse artiklar).

-
- DIF_Soldier
Tänk på att han bara är 18 år också. De flesta spelare når sin topp när de är 20-28 år.Diffe89 skrev:Word.DIF_Soldier skrev:Mark kommer aldrig att bli nåt.sthlm_dif skrev:Ja, vi har 2 stycken målvakter som håller för att spela i Elitserien...
Sen har vi Mark (Mark in da fucking park) Owuya som snart är redo för spel i Elitserien också!
Du tror inte att DIF_Soldier och Diffe89 vet att Mark inte nått toppen av sin karriär ännu? Det går ju ändå ganska enkelt att se på en spelare om han har potentialen att utvecklas till en klasspelare.jjonas skrev:Tänk på att han bara är 18 år också. De flesta spelare når sin topp när de är 20-28 år.Diffe89 skrev:Word.DIF_Soldier skrev:Mark kommer aldrig att bli nåt.sthlm_dif skrev:Ja, vi har 2 stycken målvakter som håller för att spela i Elitserien...
Sen har vi Mark (Mark in da fucking park) Owuya som snart är redo för spel i Elitserien också!
Jag tror inte heller att Mark kommer att bli något.
Ja, där har du en poäng. Men man vet ju aldrig, jag tyckte inte att Henrik Lundqvist var så jättebra i Frölunda förrän de sista 2 åren han spelade där.blocco skrev:Det går ju ändå ganska enkelt att se på en spelare om han har potentialen att utvecklas till en klasspelare.jjonas skrev:Tänk på att han bara är 18 år också. De flesta spelare når sin topp när de är 20-28 år.Diffe89 skrev:Word.DIF_Soldier skrev:Mark kommer aldrig att bli nåt.sthlm_dif skrev:Ja, vi har 2 stycken målvakter som håller för att spela i Elitserien...
- DIF_Soldier
Kanske det, men med Henke såg man hela tiden en formkurva uppåt, Mark har stannat i utvecklingen en längre tid. Mark måste bli 2x bättre på i princip allt och det ser jag som nästintill obefintligt i dagsläget.jjonas skrev:Ja, där har du en poäng. Men man vet ju aldrig, jag tyckte inte att Henrik Lundqvist var så jättebra i Frölunda förrän de sista 2 åren han spelade där.blocco skrev:Det går ju ändå ganska enkelt att se på en spelare om han har potentialen att utvecklas till en klasspelare.jjonas skrev:Tänk på att han bara är 18 år också. De flesta spelare når sin topp när de är 20-28 år.Diffe89 skrev:Word.DIF_Soldier skrev: Mark kommer aldrig att bli nåt.
Säg den glädje som varar
Okej, du vinner. Men man ska aldrig säga aldrig.DIF_Soldier skrev:Kanske det, men med Henke såg man hela tiden en formkurva uppåt, Mark har stannat i utvecklingen en längre tid. Mark måste bli 2x bättre på i princip allt och det ser jag som nästintill obefintligt i dagsläget.jjonas skrev:Ja, där har du en poäng. Men man vet ju aldrig, jag tyckte inte att Henrik Lundqvist var så jättebra i Frölunda förrän de sista 2 åren han spelade där.blocco skrev:Det går ju ändå ganska enkelt att se på en spelare om han har potentialen att utvecklas till en klasspelare.jjonas skrev:Tänk på att han bara är 18 år också. De flesta spelare når sin topp när de är 20-28 år.Diffe89 skrev: Word.