Idéer för upprustningen av Hovet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Don_T
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Don_T »

Stiff skrev:Mitt förslag, fimpa den klockan som sitter i taket (Marabou/Estrella, hur anrik den än är så är den en smula omodern)
Tyvärr är resultattavlan K-märkt. Det som talar för att få upp en ny tavla är att den är lätt att ta ner och sätta upp igen.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Stiff

Inlägg av Stiff »

Don_T skrev:
Stiff skrev:Mitt förslag, fimpa den klockan som sitter i taket (Marabou/Estrella, hur anrik den än är så är den en smula omodern)
Tyvärr är resultattavlan K-märkt. Det som talar för att få upp en ny tavla är att den är lätt att ta ner och sätta upp igen.
Det kunde man nästan ana. Hur menade du nu det sista du skrev. Att den som sitter är lätt att ta ner, den behöver väl inte hänga kvar för att den är K märkt. Vi kan ju ställa den på något museum kanske..

Det är en sån liten grej som skulle göra så mycket. En jumbotron, ska sägas är ju ingen billig historia men det hjälper helhetsintrycket..
Användarvisningsbild
blårandigt

Inlägg av blårandigt »

Stiff skrev:
Don_T skrev:
Det kunde man nästan ana. Hur menade du nu det sista du skrev. Att den som sitter är lätt att ta ner, den behöver väl inte hänga kvar för att den är K märkt. Vi kan ju ställa den på något museum kanske..

Det är en sån liten grej som skulle göra så mycket. En jumbotron, ska sägas är ju ingen billig historia men det hjälper helhetsintrycket..
Hur länge har klockan varit där igentligen?
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Stiff skrev:
Örebroarn skrev:Är det nån som vet varför ena sidan på hovet är tom?
Vi har satt en flatscreen tv där..

Mitt förslag, fimpa den klockan som sitter i taket (Marabou/Estrella, hur anrik den än är så är den en smula omodern) och sätt dit en eklare jumbotron i stället. På så vis frigör vi läktarplatserna vid restaurangen.

Visserligen har vi haft svårt att fylla Hovet som det redan är men i och med upprustning och ett allmänt bättre surr kring DIF hockey så kommer förhoppningsvis publiksiffrorna öka nästa säsong.
Kan man inte bygga ut en läktare där för att göra mera platser?
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Detta skulle jag vilja göra med Hovet dock kanske inte helt realistiskt men men, först och främst så skulle jag ta bort baren som går vid kortsidan under storbilds TVn. Och bygga om den kortsidan så den är utformad som motsvarande kortsida som klacken står vid på andra sidan. Sedan ta bort den gammla poängtavlan i taket och sätta ditt en riktig jumptron eller hur det stavas, en liknande som i Globen. Sedan för slipsnissar och sponsoreretc istället för baren bygga lodger (stavning?) vid tak höjd ovanför läktaren genom att "höja" upp hela hovets tak så man får plats med lodger och barer i uppe vid taket ovanför sittplats. Nya ingångar samt allmän uppfräshning i hela arenan självfallet. Sist men inte minst en fantastisk fasadbelysning i DIF färgerna som Globen har skulle inte sitta fel på Hovet, samt nån form av uppfräshning på utsidan då jag tycker Hovet ser så gammalt och trist ut gemfarbart med Globen! Låter kanske lite dyrt men var en häftig tanke bara :)
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Tycker självklart man ska fixa till Hovet, men man får hålla de till en viss gräns. Inte för mycket, Hovet är ändå en klassisk arena som man inte ska göra om för mkt.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

reservjesus skrev:Tycker självklart man ska fixa till Hovet, men man får hålla de till en viss gräns. Inte för mycket, Hovet är ändå en klassisk arena som man inte ska göra om för mkt.
Visst är den klassisk, men ska det stå i vägen för en toppmodern arena!? Vissa vill ha Stockholm till ett museeum - INTE JAG!

Bygg en Arena till DIF Fotboll - NU!!! (och gärna en till DIF Hockey också!)
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

blårandigt skrev:
Stiff skrev:
Don_T skrev:

Hur länge har klockan varit där igentligen?
Det blev lite krångligt.

Jag menade att det kan bli svårt att byta ut en K-märkt resultattavla. Samtidigt inte då den är lätt att ta ner.

Skänk den till Tekniska Museet!

Den har hängt med länge, skänktes av NHL i slutet av 60-talet om jag minns rätt.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Sirrebirre

Inlägg av Sirrebirre »

Att komma närmare rinken måste nästa var en av det högsta prioriteringarna om man nu skall rusta upp hovet. ju närmar man kommer, desto mer brukar man oftast kom in i matchen.

Någon ovan skrev att man inte kan se helheten av spelet när man står vid Plexit. Ställ dig längre upp om du nu vill se helheten. Själv skulle jag hellre stå nära sargen och nästan kunna ta på spelarna!
Djurgår'n tills jag dör !
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Sirrebirre skrev:Att komma närmare rinken måste nästa var en av det högsta prioriteringarna om man nu skall rusta upp hovet. ju närmar man kommer, desto mer brukar man oftast kom in i matchen.

Någon ovan skrev att man inte kan se helheten av spelet när man står vid Plexit. Ställ dig längre upp om du nu vill se helheten. Själv skulle jag hellre stå nära sargen och nästan kunna ta på spelarna!

Jag sitter högre upp, då jag är mer intresserad av hockeyn än att komma nära, skull aldrig betala för platser nere vid plexit. Du kommer väl inte in i matchen när du tappar helheten, det pågår spel över hela banan.

Kanske skulle DIF spela med endast tre femmor, så får det plats med lite publik längst ut på spelarbänken?
Senast redigerad av Caveman den 2008-03-04 21:08:02, redigerad totalt 2 gång.
corrado_boy

Inlägg av corrado_boy »

,,,,,,,,,\,,,,,etage,,,,,,/,,,,,,,
,,,,,,,,,,,\,,,Familje,,,/,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,(------------),,,,,,,,,

,,,,,,,,,,,\,,,,,borta,,,,/,,,,,,,,,L
,,,,,,,,,,,,\,,,,,stå,,,,,/,,,,,,,,,,å
,,,,,,,,,,,,(######),,,,,,,,,,,n
L,,,,,,,,,,,l++++++l,,,,,,,,,,,g
å,,,,,,,,,,,l++++++l,,,,,,,,,,,s
n,,,,,,,,,,,l++++++l,,,,,,,,,,,i
g______,Kortsida,,_______d
Pubbar,,(________),,Pubbar
Pubbar,,/,Ståplatts,\,,Pubbar
pubbar,/,,,,nedre,,,,,\,pubbar

______,,,,,,,,,,,,,,,,,_______
,,,,,,,,,,(_________),,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,/,,Övre,,stå,,\,,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,/,,,övre,,Stå,,,\,,,,,,,,,,,
ung_________________Ung
Student___________Sudent

fattar ni min skiss eller??
detta ska föreställa kortsidan där vi står nu
men lite mordernare och coooooolare enligt mig :)

Nedre stå, platts för 500-1000

Övre stå
500 = vanlig hockeyvardag då matcherna inte är så klack sattsande
1000 = till storsattsning från jk
då bli student stolarna utbytta mot räcken

Ung student,
billigare sittplatts till yngre hockeyfanatiker

Famillje etage
platts för 500 åskådare

hoppas ni fattar nu :)
jag vet att det är svårt men försök
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Caveman skrev:Jag sitter högre upp, då jag är mer intresserad av hockeyn än att komma nära...
Vi älskar Djurgår´n mer än spelet Ishockey!
Bild

Sirrebirre

Inlägg av Sirrebirre »

Caveman skrev:
Sirrebirre skrev:Att komma närmare rinken måste nästa var en av det högsta prioriteringarna om man nu skall rusta upp hovet. ju närmar man kommer, desto mer brukar man oftast kom in i matchen.

Jag sitter högre upp, då jag är mer intresserad av hockeyn än att komma nära, skull aldrig betala för platser nere vid plexit. Du kommer väl inte in i matchen när du tappar helheten, det pågår spel över hela banan.

Kanske skulle DIF spela med endast tre femmor, så får det plats med lite publik längst ut på spelarbänken?
Du ser fortfarande isen ifrån plexit.. det du kanske inte ser är klara passningsvägar eller dy l. men att påstå att man tappar helhet är lögn.. Kanske ska spelarbåset ligga i höjd med jumbotronen?
Djurgår'n tills jag dör !
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Bautabröl skrev:
Caveman skrev:Jag sitter högre upp, då jag är mer intresserad av hockeyn än att komma nära...
Vi älskar Djurgår´n mer än spelet Ishockey!
Ha Ha, vilket skitsnack. Du vet att det är ishockey DIF spelar på Hovet. Då måste jag älska DIF än mer eftersom jag följer varje match på plats samtidigt som jag ser/förstår hur DIFs taktik är upplagd/fungerar på isen. Anledningen till att jag går på just DIFs matcher är att jag är född Djurgårdare men vill då också se hur spelet/taktiken är upplagd även från motståndarnas sida. Men jag förstår autografjägare & barn som vill röra spelarna.

Men jag skrev i ett tidigare inlägg de som är mer intresserade av showen säkert vill sitta/stå vid ett plexi.

Sirrebirre>>

Klart att man ser isen från plexit, men du ser inte mycket av spelet. Det är väl därför tränarna brukar STÅ på bänkarna för att få mer överblick?
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Bautabröl skrev: Vi älskar Djurgår´n mer än spelet Ishockey!
Caveman skrev:Ha Ha, vilket skitsnack.
I rest my case! Kom inte till Stadshagen på söndag! Matchen ses bara ur grodperspektiv sörru.
Bild

Skriv svar