Tyvärr är resultattavlan K-märkt. Det som talar för att få upp en ny tavla är att den är lätt att ta ner och sätta upp igen.Stiff skrev:Mitt förslag, fimpa den klockan som sitter i taket (Marabou/Estrella, hur anrik den än är så är den en smula omodern)
Idéer för upprustningen av Hovet
Det kunde man nästan ana. Hur menade du nu det sista du skrev. Att den som sitter är lätt att ta ner, den behöver väl inte hänga kvar för att den är K märkt. Vi kan ju ställa den på något museum kanske..Don_T skrev:Tyvärr är resultattavlan K-märkt. Det som talar för att få upp en ny tavla är att den är lätt att ta ner och sätta upp igen.Stiff skrev:Mitt förslag, fimpa den klockan som sitter i taket (Marabou/Estrella, hur anrik den än är så är den en smula omodern)
Det är en sån liten grej som skulle göra så mycket. En jumbotron, ska sägas är ju ingen billig historia men det hjälper helhetsintrycket..
- blårandigt
- Säsongskort: Ja
Hur länge har klockan varit där igentligen?Stiff skrev:Det kunde man nästan ana. Hur menade du nu det sista du skrev. Att den som sitter är lätt att ta ner, den behöver väl inte hänga kvar för att den är K märkt. Vi kan ju ställa den på något museum kanske..Don_T skrev:Tyvärr är resultattavlan K-märkt. Det som talar för att få upp en ny tavla är att den är lätt att ta ner och sätta upp igen.Stiff skrev:Mitt förslag, fimpa den klockan som sitter i taket (Marabou/Estrella, hur anrik den än är så är den en smula omodern)
Det är en sån liten grej som skulle göra så mycket. En jumbotron, ska sägas är ju ingen billig historia men det hjälper helhetsintrycket..
Kan man inte bygga ut en läktare där för att göra mera platser?Stiff skrev:Vi har satt en flatscreen tv där..Örebroarn skrev:Är det nån som vet varför ena sidan på hovet är tom?
Mitt förslag, fimpa den klockan som sitter i taket (Marabou/Estrella, hur anrik den än är så är den en smula omodern) och sätt dit en eklare jumbotron i stället. På så vis frigör vi läktarplatserna vid restaurangen.
Visserligen har vi haft svårt att fylla Hovet som det redan är men i och med upprustning och ett allmänt bättre surr kring DIF hockey så kommer förhoppningsvis publiksiffrorna öka nästa säsong.
Detta skulle jag vilja göra med Hovet dock kanske inte helt realistiskt men men, först och främst så skulle jag ta bort baren som går vid kortsidan under storbilds TVn. Och bygga om den kortsidan så den är utformad som motsvarande kortsida som klacken står vid på andra sidan. Sedan ta bort den gammla poängtavlan i taket och sätta ditt en riktig jumptron eller hur det stavas, en liknande som i Globen. Sedan för slipsnissar och sponsoreretc istället för baren bygga lodger (stavning?) vid tak höjd ovanför läktaren genom att "höja" upp hela hovets tak så man får plats med lodger och barer i uppe vid taket ovanför sittplats. Nya ingångar samt allmän uppfräshning i hela arenan självfallet. Sist men inte minst en fantastisk fasadbelysning i DIF färgerna som Globen har skulle inte sitta fel på Hovet, samt nån form av uppfräshning på utsidan då jag tycker Hovet ser så gammalt och trist ut gemfarbart med Globen! Låter kanske lite dyrt men var en häftig tanke bara 

- reservjesus
Visst är den klassisk, men ska det stå i vägen för en toppmodern arena!? Vissa vill ha Stockholm till ett museeum - INTE JAG!reservjesus skrev:Tycker självklart man ska fixa till Hovet, men man får hålla de till en viss gräns. Inte för mycket, Hovet är ändå en klassisk arena som man inte ska göra om för mkt.
Bygg en Arena till DIF Fotboll - NU!!! (och gärna en till DIF Hockey också!)

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl

Det blev lite krångligt.blårandigt skrev:Hur länge har klockan varit där igentligen?Stiff skrev:Det kunde man nästan ana. Hur menade du nu det sista du skrev. Att den som sitter är lätt att ta ner, den behöver väl inte hänga kvar för att den är K märkt. Vi kan ju ställa den på något museum kanske..Don_T skrev:Tyvärr är resultattavlan K-märkt. Det som talar för att få upp en ny tavla är att den är lätt att ta ner och sätta upp igen.Stiff skrev:Mitt förslag, fimpa den klockan som sitter i taket (Marabou/Estrella, hur anrik den än är så är den en smula omodern)
Jag menade att det kan bli svårt att byta ut en K-märkt resultattavla. Samtidigt inte då den är lätt att ta ner.
Skänk den till Tekniska Museet!
Den har hängt med länge, skänktes av NHL i slutet av 60-talet om jag minns rätt.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
-
Att komma närmare rinken måste nästa var en av det högsta prioriteringarna om man nu skall rusta upp hovet. ju närmar man kommer, desto mer brukar man oftast kom in i matchen.
Någon ovan skrev att man inte kan se helheten av spelet när man står vid Plexit. Ställ dig längre upp om du nu vill se helheten. Själv skulle jag hellre stå nära sargen och nästan kunna ta på spelarna!
Någon ovan skrev att man inte kan se helheten av spelet när man står vid Plexit. Ställ dig längre upp om du nu vill se helheten. Själv skulle jag hellre stå nära sargen och nästan kunna ta på spelarna!
Djurgår'n tills jag dör !
Sirrebirre skrev:Att komma närmare rinken måste nästa var en av det högsta prioriteringarna om man nu skall rusta upp hovet. ju närmar man kommer, desto mer brukar man oftast kom in i matchen.
Jag sitter högre upp, då jag är mer intresserad av hockeyn än att komma nära, skull aldrig betala för platser nere vid plexit. Du kommer väl inte in i matchen när du tappar helheten, det pågår spel över hela banan.
Kanske skulle DIF spela med endast tre femmor, så får det plats med lite publik längst ut på spelarbänken?
Senast redigerad av Caveman den 2008-03-04 21:08:02, redigerad totalt 2 gång.
-
,,,,,,,,,\,,,,,etage,,,,,,/,,,,,,,
,,,,,,,,,,,\,,,Familje,,,/,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,(------------),,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,\,,,,,borta,,,,/,,,,,,,,,L
,,,,,,,,,,,,\,,,,,stå,,,,,/,,,,,,,,,,å
,,,,,,,,,,,,(######),,,,,,,,,,,n
L,,,,,,,,,,,l++++++l,,,,,,,,,,,g
å,,,,,,,,,,,l++++++l,,,,,,,,,,,s
n,,,,,,,,,,,l++++++l,,,,,,,,,,,i
g______,Kortsida,,_______d
Pubbar,,(________),,Pubbar
Pubbar,,/,Ståplatts,\,,Pubbar
pubbar,/,,,,nedre,,,,,\,pubbar
______,,,,,,,,,,,,,,,,,_______
,,,,,,,,,,(_________),,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,/,,Övre,,stå,,\,,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,/,,,övre,,Stå,,,\,,,,,,,,,,,
ung_________________Ung
Student___________Sudent
fattar ni min skiss eller??
detta ska föreställa kortsidan där vi står nu
men lite mordernare och coooooolare enligt mig
Nedre stå, platts för 500-1000
Övre stå
500 = vanlig hockeyvardag då matcherna inte är så klack sattsande
1000 = till storsattsning från jk
då bli student stolarna utbytta mot räcken
Ung student,
billigare sittplatts till yngre hockeyfanatiker
Famillje etage
platts för 500 åskådare
hoppas ni fattar nu
jag vet att det är svårt men försök
,,,,,,,,,,,\,,,Familje,,,/,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,(------------),,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,\,,,,,borta,,,,/,,,,,,,,,L
,,,,,,,,,,,,\,,,,,stå,,,,,/,,,,,,,,,,å
,,,,,,,,,,,,(######),,,,,,,,,,,n
L,,,,,,,,,,,l++++++l,,,,,,,,,,,g
å,,,,,,,,,,,l++++++l,,,,,,,,,,,s
n,,,,,,,,,,,l++++++l,,,,,,,,,,,i
g______,Kortsida,,_______d
Pubbar,,(________),,Pubbar
Pubbar,,/,Ståplatts,\,,Pubbar
pubbar,/,,,,nedre,,,,,\,pubbar
______,,,,,,,,,,,,,,,,,_______
,,,,,,,,,,(_________),,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,/,,Övre,,stå,,\,,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,/,,,övre,,Stå,,,\,,,,,,,,,,,
ung_________________Ung
Student___________Sudent
fattar ni min skiss eller??
detta ska föreställa kortsidan där vi står nu
men lite mordernare och coooooolare enligt mig

Nedre stå, platts för 500-1000
Övre stå
500 = vanlig hockeyvardag då matcherna inte är så klack sattsande
1000 = till storsattsning från jk
då bli student stolarna utbytta mot räcken
Ung student,
billigare sittplatts till yngre hockeyfanatiker
Famillje etage
platts för 500 åskådare
hoppas ni fattar nu

jag vet att det är svårt men försök
-
Du ser fortfarande isen ifrån plexit.. det du kanske inte ser är klara passningsvägar eller dy l. men att påstå att man tappar helhet är lögn.. Kanske ska spelarbåset ligga i höjd med jumbotronen?Caveman skrev:Sirrebirre skrev:Att komma närmare rinken måste nästa var en av det högsta prioriteringarna om man nu skall rusta upp hovet. ju närmar man kommer, desto mer brukar man oftast kom in i matchen.
Jag sitter högre upp, då jag är mer intresserad av hockeyn än att komma nära, skull aldrig betala för platser nere vid plexit. Du kommer väl inte in i matchen när du tappar helheten, det pågår spel över hela banan.
Kanske skulle DIF spela med endast tre femmor, så får det plats med lite publik längst ut på spelarbänken?
Djurgår'n tills jag dör !
Ha Ha, vilket skitsnack. Du vet att det är ishockey DIF spelar på Hovet. Då måste jag älska DIF än mer eftersom jag följer varje match på plats samtidigt som jag ser/förstår hur DIFs taktik är upplagd/fungerar på isen. Anledningen till att jag går på just DIFs matcher är att jag är född Djurgårdare men vill då också se hur spelet/taktiken är upplagd även från motståndarnas sida. Men jag förstår autografjägare & barn som vill röra spelarna.Bautabröl skrev:Vi älskar Djurgår´n mer än spelet Ishockey!Caveman skrev:Jag sitter högre upp, då jag är mer intresserad av hockeyn än att komma nära...
Men jag skrev i ett tidigare inlägg de som är mer intresserade av showen säkert vill sitta/stå vid ett plexi.
Sirrebirre>>
Klart att man ser isen från plexit, men du ser inte mycket av spelet. Det är väl därför tränarna brukar STÅ på bänkarna för att få mer överblick?