Mora IK - Djurgårdens IF, 17/1 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Man är bra naiv som tror att vi ska ha en chans mot särklassiga jumbon egentligen.. naturligtvis blir vi förnedrade än en gång.. enda positiva är att äckel-Skellefteå verkar förlora..
Erik I

Inlägg av Erik I »

Radiosporten ger oss cred (!) efter 2 perioder, säger att Moras 2 är mest slumppuckar och att Mora kämpar bra, men att DIF spelar grymt bra försvar, tar bort Moras anfall, Mora måste se upp hela tiden etc etc. SÅ VAFAN LIGGER VI UNDER FÖR??? Denna match avgör inte säsongen men det är SURA poäng att mista om det skulle bli så....jävla skit att vi inte kan producera mer i PP samt drar på oss så mycket utvisningar, det sabbar ju allt...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Alltid lika genant att torska mot Moras "slit&släng-flykting hockey".
Det gör ont i själen

Men just nu är DIF inte ett dugg bättre, har svårt att se vad detta lag ska göra i ett slutspel.
Ekonomiskt vore det ju guld förstås....
Highwind

Inlägg av Highwind »

Varje kedja bäcker befinner sig i blir dålig.. Tycker Anger, Otto och Dicken måste ta sig i kragen och börja kämpa ordentligt..
Erik I

Inlägg av Erik I »

Japp, Mora är fan mardrömsmotståndaren, sjukt nog...spelar värsta grishockeyn men kämpar som djur. Men man tycker fan vi ska kunna passa ut dem och, om inte annat, tvinga dem dra på sig BP?
Användarvisningsbild
warrant
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

Skulle gärna se Danielsson med Otto och Anger..
Erik I

Inlägg av Erik I »

Tror inte det är kört men det är fan upp till killarna att visa lite tåga, ingen kan fan tro att man åker till Mora (trots att de är jumbo) och bara tar 3p utan vidare, allra minst med vårt facit??
jjonas

Inlägg av jjonas »

Tror DIF kommer att kämpa upp det här och vinna med 4-2 till slut, men då får man inte ta flera onödiga utvisningar.
MAP

Inlägg av MAP »

Mora leder för att de kämpar och sliter i varenda byte hela tiden. DIF var bättre i första och halva andra, men sen var det katastrof när utvisningarna började komma. Lite flyt att det bara står 2-1. Chansen finns fortfarande.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

*Knirre skrev:Känns bra det här, snart kan man börja hoppas på en avskedning av den inkompetenta nollan som står i vårt bås på allvar.. hoppas och tror att det rinner iväg rejält i sista.
Men idag är "Säcken" inte med i båset. Han är magsjuk. antar att det var honom du syftade på med orden "den inkompetenta nollan".

För övrigt gör vi en rätt hyfsad första period medans den andra är under all kritik. Att vi inte ligger sist i PP ligan är ju ett under. Fy faan så uselt alltså.
Dessvärre känns det som att det inte finns en chans att vi klarar poäng trots bara ett måls underläge. Men man kan ju alltid hoppas.
Erik I

Inlägg av Erik I »

Jag tror plats 5-8 kommer stå mellan säg 6-7 lag ända in i de 5 sista omgångarna, det sagt ska vi fan inte torska i kväll...
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

jensa85 skrev:
*Knirre skrev:Känns bra det här, snart kan man börja hoppas på en avskedning av den inkompetenta nollan som står i vårt bås på allvar.. hoppas och tror att det rinner iväg rejält i sista.
Men idag är "Säcken" inte med i båset. Han är magsjuk. antar att det var honom du syftade på med orden "den inkompetenta nollan".
.
Mmm, såg det. Och ja, det var honom jag syftade på. Antagligen har han skickat med instruktioner till spelarna: "Gör som jag skulle ha gjort". Dvs, förlora och spela dålig hockey.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

*Knirre skrev:
jensa85 skrev:
.
Mmm, såg det. Och ja, det var honom jag syftade på. Antagligen har han skickat med instruktioner till spelarna: "Gör som jag skulle ha gjort". Dvs, förlora och spela dålig hockey.
Nu håller du käften din sure fan.
Säg den glädje som varar
Erik I

Inlägg av Erik I »

*Knirre skrev:
jensa85 skrev:
.
Ta det lite lugnt med medgångssupporten här, när vi nosade på plats 4 kring jul var det inte många som klagade på Säcken. Vi har en svacka tyvärr men var fan glada att så många matcher återstår - vi har tid på oss att höja oss samtidigt som andra lag kommer att "vissna". Eller föredrog ni när vi spelade grymt precis fram till de sista omgångarna?
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

DIF_Soldier skrev:
*Knirre skrev:
jensa85 skrev:
.
Nu håller du käften din sure fan.
Haha, förstår att sanningen kan göra ont ibland, så jag ska vara tyst.
Skriv svar