Läktar puckon.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Kylskåp

Inlägg av Kylskåp »

Jack Daniel skrev:Vi lever i en moralpanisk värld nuförtiden - när jag var liten så var man medveten om att gå på hockeymatch eller fotboll inte var samma sak som att gå på Gröna Lund eller bio.

Visst blir jag trött på folk som gapar aggressivt i tre perioder och bara skriker könsord, men låt personen hålla på. Det är antagligen hans ventilation i livet.
En del av saken med sport är chansen att ventilera känslor - även om folk även där har olika "talang" för saken.

Jag skulle ALDRIG ta med en liten dotter (om jag hade nån) på en hockeymatch och sitta i närheten av klacken. Då går jag på Astrid Lindgren värld istället.
Exakt! Bra beskrivet.
Användarvisningsbild
Oulf
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Oulf »

Detta har inget med DIF att göra men ändå.. bajen supportrarna var ju på en roadtrip till leksand igår och skämde ut sig totalt. Det roliga var att de försökte göra ett inbrott i leksands souvenirshop. Kanske var det bajens fotbollsfans som ville ha lif tröjor. De flesta bajare håller väl på leksand i hockey..
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Oulf skrev:Detta har inget med DIF att göra men ändå.. bajen supportrarna var ju på en roadtrip till leksand igår och skämde ut sig totalt. Det roliga var att de försökte göra ett inbrott i leksands souvenirshop. Kanske var det bajens fotbollsfans som ville ha lif tröjor. De flesta bajare håller väl på leksand i hockey..
Dem är alltid där uppe och ställer till det.. Detta var inte första gången direkt...
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Caveman skrev:Dem är alltid där uppe och ställer till det.. Detta var inte första gången direkt...
Snälla! Om Ni inte vet om Ni ska använda DEM eller DOM, så använd det sistnämnda!

Mvh

Språkpolisen :D
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
Kojak

Inlägg av Kojak »

Bautabröl skrev:
Caveman skrev:Dem är alltid där uppe och ställer till det.. Detta var inte första gången direkt...
Snälla! Om Ni inte vet om Ni ska använda DEM eller DOM, så använd det sistnämnda!

Mvh

Och Mr. Duktig har slagit till igen.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Micke Nylander skrev:Och Mr. Duktig har slagit till igen.
WOW! Ett inlägg där du visserligen gnäller, men inte på Svenska Fans den här gången.

Grattis!!!

Du kanske såg min "glada gubbe" efter mitt tidigare inlägg? Jag tolkar åtminstone en sådan smaily som att man ska ta inlägget med en nypa salt, men det gör tydligen inte du :D

Spänn av :D :D :D
Bild

Kojak

Inlägg av Kojak »

Nypa salt? Med dig behöver jag ett helt jävla saltkar för att hålla mig lugn ibland.

Det är svårt att, trots din "glada gubbe", skratta när du tidigare har visat prov på att inte ha någon "glad gubbe" i DITT gnällande på andra människor, inte heller är det lätt att ta dig seriöst eller "med en nypa salt".

Det är fan lika svårt som att ta moralkärringarna, som skrivit i den här tråden, på allvar också.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Micke Nylander skrev: Nypa salt? Med dig behöver jag ett helt jävla saltkar för att hålla mig lugn ibland.

Micke Nylander skrev:Det är fan lika svårt som att ta moralkärringarna, som skrivit i den här tråden, på allvar också.
HAHAHA!!! Word!

Det är bra Micke! Nu ska åtminstone jag hoppa i bingen. Hoppas att ungarna sover för DEM behöver sin sömn :D
Bild

jjonas

Inlägg av jjonas »

Vad har det här med trådens ämne att göra egentligen?
Kojak

Inlägg av Kojak »

jjonas,

Egentligen ingenting! Men Bauta vill ju leka duktig (trots sin "glada gubbe") och på det viset förstöra trådens syfte. Sånt blir jag förbannad på. Det kanske var fel att påpeka för honom, men vissa personer på det här forumet önskar jag kunde hålla sig borta helt och hållet.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Det som är lite märkligt med läktarpuckon är att de har svårt att hänga med i "positiva" sånger och ramsor där man hyllar det egna laget, men samma läktarpucko är inte sen att haka på när det ska hatas och skrika invektiv till motståndarna.

Lite synd faktiskt.
Bild

Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Bautabröl skrev:

Mvh

Men jag hoppas att du förstod vad jag menade?

Om du inte vet vad du ska skriva så skriv då ingenting, det blir bara löjligt....
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Dissa dom nya skribenterna på gamla 08-hockey går bra och påpeka hur illa dessa skriver och att standarden sjunkit sedan de tidigare gurun som härskat där försvunnit går tydligen bra, men ett vänligt påpekande om att man bör välja dom istället för dem, och hela helvetet bryter tydligen löst...

Nåja detta om detta...

Kom till Stadshagen på lördag kl. 13.00. Då vankas det fotboll.
Bild

Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Bautabröl skrev:Dissa dom nya skribenterna på gamla 08-hockey går bra och påpeka hur illa dessa skriver och att standarden sjunkit sedan de tidigare gurun som härskat där försvunnit går tydligen bra, men ett vänligt påpekande om att man bör välja dom istället för dem, och hela helvetet bryter tydligen löst...

Nåja detta om detta...

Kom till Stadshagen på lördag kl. 13.00. Då vankas det fotboll.
De skulle jag skrivit men råkade få med ett m i bara farten, kan tyvärr inte lova att det inte händer igen. Du får mycket att göra om du ska påpeka alla fel som görs här inne.

Stadshagen var det......
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Caveman skrev: De skulle jag skrivit men råkade få med ett m i bara farten, kan tyvärr inte lova att det inte händer igen. Du får mycket att göra om du ska påpeka alla fel som görs här inne.

Stadshagen var det......
Att Tryckfelsnisse är framme har jag veterligt aldrig haft någon åsikt om, så småaktig skulle jag aldrig nedlåta mig till att vara

Så här skrev jag -
Bautabröl skrev:Snälla! Om Ni inte vet om Ni ska använda DEM eller DOM, så använd det sistnämnda!

Mvh

Ett vänligt påpekande som har fått alltför stora proportioner.

På lördag ska BP få igen för sex tappade poäng under förra säsongen.

Väl mött!
Bild

Skriv svar