Djurgårdens IF - Skellefteå AIK, 30/12 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Härligt med ännu en vinst!

Tycker det är ännu skönare att se Danielsson just nu. Det är precis sådana spelare som DIF måste jobba hårt för att behålla. Inte tillräckligt bra för NHL, men håller bra klass i Elitserien.

Nu får vi se om det lossnar för Bengan med..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
John älskar DIF!

Inlägg av John älskar DIF! »

Fy satan vad underbar vinst!
Matchen var riktigt usel förutom kanske i första perioden då vi spelade hyfsat, tredje perioden en katastrof.
MEN... vi vann och det var det viktigaste:) så grymt jävla underbart!
Bengan for president säger jag bara!

Nu kör vi över Brynäs och lule!!!

Åh en sådan hääääärlig dag, gamla fina Djurår'n vann!!
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av KRNI »

Fan va gott med kvällens seger, därtill losade Frölunda så nu kliver vi upp något steg i tabellen! Vad som dock inte var bra var hur stillastående vi var i tredje perioden. Är jag ensam om den åsikten tro? "Caveman" lär väl slå mig på näsan ikväll igen! :wink: Slutligen klacken, så många, men ändå så pass röstsvaga, sparar ni er till Luleåmatchen? :D

Hörnqvist fy fan vilken matchhjälte! :!:
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Helt ofattbart hur man kan vinna när man spelar så fantastiskt dåligt som vi gör idag. Vi hade inte ett rätt på hela matchen förutom början på första perioden och några gånger i andra. Helt underbart med sådana här segrar.

Att vi har några spelare som är individuelt skickliga var det som avgjorde idag, hoppas verkligen att det lossnar för Bengan nu.

Åh en sådan härlig dag, Djurgår'n vann, Djurgår'n vann!
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

jag var arg hela matchen på vårt usla spel, men vi vinner ändå. det är så JÄ**A underbart :D Linkan till Bengan och LInkan till Bengan vad sla man säga ?.... skönt att se
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Haha DIF spelade ju grymt dåligt sista och men acc så fint jobb av Bengan att sätta 3 mål idag, detta känns underbart att gå ifrån Hovet med 3 pinnar - var ett tag sen!
Gott nytt år!
Användarvisningsbild
samiam

Inlägg av samiam »

KRNI skrev:Fan va gott med kvällens seger, därtill losade Frölunda så nu kliver vi upp något steg i tabellen! Vad som dock inte var bra var hur stillastående vi var i tredje perioden. Är jag ensam om den åsikten tro? "Caveman" lär väl slå mig på näsan ikväll igen! :wink: Slutligen klacken, så många, men ändå så pass röstsvaga, sparar ni er till Luleåmatchen? :D

Frölunda vann i sudden
DIF kommer vara nummer 1 igen
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Vinster som denna är helt avgörande för var man hamnar i tabellen dels för att vi spelar dålig men ändå tar tre pinnar och kanske viktigast av allt vi plockar dessa 3 pinnar mot en direkt konkurrent på den nedre halvan.

Spelet var dock som flera andra redan varit inne på rent bedrövligt. Kunde man nu försöka hindra Brynäs från att ta tre pinnar härnäst samt ta tre pinnar hemma mot Luleå ser det hela rätt mysig ut.
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

samiam skrev:
KRNI skrev:Fan va gott med kvällens seger, därtill losade Frölunda så nu kliver vi upp något steg i tabellen! Vad som dock inte var bra var hur stillastående vi var i tredje perioden. Är jag ensam om den åsikten tro? "Caveman" lär väl slå mig på näsan ikväll igen! :wink: Slutligen klacken, så många, men ändå så pass röstsvaga, sparar ni er till Luleåmatchen? :D

Frölunda vann i sudden
Men vi passerar väl ändå Frölunda på målskillnad?
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Det ljusnar, tre pinnar mot Brynäs och tre mot Luleå så är vi nästan totalt uträknade från streckstriden, om alla inblandade förlorar.

Fan vad trevligt!
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

blocco skrev:
samiam skrev:

Frölunda vann i sudden
Men vi passerar väl ändå Frölunda på målskillnad?
stämmer bra
degen

Inlägg av degen »

Dålig match=3 poäng, detta är konstigt men härligt sant. Jag var på presskonferansen efter matchen och båda lagens tränare var mycket fåordiga. Aiks tränare kallade Djurgårn för hopplösa(att möta) Djurgårn.

Skönt med 3 poäng!
Djurgården
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Rättvis seger, nja, satt FAN på nålar hela tredje, kändes som det kunde blivit fritt fall som mot TÄLJE.

Men det viktigaste av allt, detta Djurgårdslag, har nån form av flyt, rutin eller kalla det vad ni vill, vi nyper poäng i många matcher där det känns som vi är totalt utspelade :!:

En sådan här seger mot Skellefteå bättrar definitivt på självförtroendet hemma. Hoppas NU på poäng i Gävle och en riktig ketchupeffekt mot LULEÅ

GOTT NYTT alla härliga Djurgårdsfans :D
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av KRNI »

samiam skrev:

Frölunda vann i sudden
Ja det gjorde de, vet inte hur jag fick för mig att de losade. Ber om ursäkt för den missen. Förvirrad i segerglädjen! :wink:
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Ska verkligen se sportspegeln ikväll
Skriv svar