Djurgårdens IF - Skellefteå AIK, 30/12 2007
- Remy Lebeau
Härligt med ännu en vinst!
Tycker det är ännu skönare att se Danielsson just nu. Det är precis sådana spelare som DIF måste jobba hårt för att behålla. Inte tillräckligt bra för NHL, men håller bra klass i Elitserien.
Nu får vi se om det lossnar för Bengan med..
Tycker det är ännu skönare att se Danielsson just nu. Det är precis sådana spelare som DIF måste jobba hårt för att behålla. Inte tillräckligt bra för NHL, men håller bra klass i Elitserien.
Nu får vi se om det lossnar för Bengan med..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
-
Fy satan vad underbar vinst!
Matchen var riktigt usel förutom kanske i första perioden då vi spelade hyfsat, tredje perioden en katastrof.
MEN... vi vann och det var det viktigaste:) så grymt jävla underbart!
Bengan for president säger jag bara!
Nu kör vi över Brynäs och lule!!!
Åh en sådan hääääärlig dag, gamla fina Djurår'n vann!!
Matchen var riktigt usel förutom kanske i första perioden då vi spelade hyfsat, tredje perioden en katastrof.
MEN... vi vann och det var det viktigaste:) så grymt jävla underbart!
Bengan for president säger jag bara!
Nu kör vi över Brynäs och lule!!!
Åh en sådan hääääärlig dag, gamla fina Djurår'n vann!!
Fan va gott med kvällens seger, därtill losade Frölunda så nu kliver vi upp något steg i tabellen! Vad som dock inte var bra var hur stillastående vi var i tredje perioden. Är jag ensam om den åsikten tro? "Caveman" lär väl slå mig på näsan ikväll igen!
Slutligen klacken, så många, men ändå så pass röstsvaga, sparar ni er till Luleåmatchen?
Hörnqvist fy fan vilken matchhjälte!

- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Helt ofattbart hur man kan vinna när man spelar så fantastiskt dåligt som vi gör idag. Vi hade inte ett rätt på hela matchen förutom början på första perioden och några gånger i andra. Helt underbart med sådana här segrar.
Att vi har några spelare som är individuelt skickliga var det som avgjorde idag, hoppas verkligen att det lossnar för Bengan nu.
Åh en sådan härlig dag, Djurgår'n vann, Djurgår'n vann!
Att vi har några spelare som är individuelt skickliga var det som avgjorde idag, hoppas verkligen att det lossnar för Bengan nu.
Åh en sådan härlig dag, Djurgår'n vann, Djurgår'n vann!
Frölunda vann i suddenKRNI skrev:Fan va gott med kvällens seger, därtill losade Frölunda så nu kliver vi upp något steg i tabellen! Vad som dock inte var bra var hur stillastående vi var i tredje perioden. Är jag ensam om den åsikten tro? "Caveman" lär väl slå mig på näsan ikväll igen!Slutligen klacken, så många, men ändå så pass röstsvaga, sparar ni er till Luleåmatchen?
![]()
DIF kommer vara nummer 1 igen
Vinster som denna är helt avgörande för var man hamnar i tabellen dels för att vi spelar dålig men ändå tar tre pinnar och kanske viktigast av allt vi plockar dessa 3 pinnar mot en direkt konkurrent på den nedre halvan.
Spelet var dock som flera andra redan varit inne på rent bedrövligt. Kunde man nu försöka hindra Brynäs från att ta tre pinnar härnäst samt ta tre pinnar hemma mot Luleå ser det hela rätt mysig ut.
Spelet var dock som flera andra redan varit inne på rent bedrövligt. Kunde man nu försöka hindra Brynäs från att ta tre pinnar härnäst samt ta tre pinnar hemma mot Luleå ser det hela rätt mysig ut.
Men vi passerar väl ändå Frölunda på målskillnad?samiam skrev:Frölunda vann i suddenKRNI skrev:Fan va gott med kvällens seger, därtill losade Frölunda så nu kliver vi upp något steg i tabellen! Vad som dock inte var bra var hur stillastående vi var i tredje perioden. Är jag ensam om den åsikten tro? "Caveman" lär väl slå mig på näsan ikväll igen!Slutligen klacken, så många, men ändå så pass röstsvaga, sparar ni er till Luleåmatchen?
![]()
stämmer brablocco skrev:Men vi passerar väl ändå Frölunda på målskillnad?samiam skrev:Frölunda vann i suddenKRNI skrev:Fan va gott med kvällens seger, därtill losade Frölunda så nu kliver vi upp något steg i tabellen! Vad som dock inte var bra var hur stillastående vi var i tredje perioden. Är jag ensam om den åsikten tro? "Caveman" lär väl slå mig på näsan ikväll igen!Slutligen klacken, så många, men ändå så pass röstsvaga, sparar ni er till Luleåmatchen?
![]()
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Rättvis seger, nja, satt FAN på nålar hela tredje, kändes som det kunde blivit fritt fall som mot TÄLJE.
Men det viktigaste av allt, detta Djurgårdslag, har nån form av flyt, rutin eller kalla det vad ni vill, vi nyper poäng i många matcher där det känns som vi är totalt utspelade
En sådan här seger mot Skellefteå bättrar definitivt på självförtroendet hemma. Hoppas NU på poäng i Gävle och en riktig ketchupeffekt mot LULEÅ
GOTT NYTT alla härliga Djurgårdsfans
Men det viktigaste av allt, detta Djurgårdslag, har nån form av flyt, rutin eller kalla det vad ni vill, vi nyper poäng i många matcher där det känns som vi är totalt utspelade

En sådan här seger mot Skellefteå bättrar definitivt på självförtroendet hemma. Hoppas NU på poäng i Gävle och en riktig ketchupeffekt mot LULEÅ
GOTT NYTT alla härliga Djurgårdsfans

Ja det gjorde de, vet inte hur jag fick för mig att de losade. Ber om ursäkt för den missen. Förvirrad i segerglädjen!samiam skrev:Frölunda vann i suddenKRNI skrev:Fan va gott med kvällens seger, därtill losade Frölunda så nu kliver vi upp något steg i tabellen! Vad som dock inte var bra var hur stillastående vi var i tredje perioden. Är jag ensam om den åsikten tro? "Caveman" lär väl slå mig på näsan ikväll igen!Slutligen klacken, så många, men ändå så pass röstsvaga, sparar ni er till Luleåmatchen?
![]()