Laget 2007/08 - om klassen på vårt nuvarande lag

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Mans91

Re: MOt slutspel

Inlägg av Mans91 »

Lee Harvey Oswald skrev:
FBK_Karlstad skrev:hej jag är från sthlm,uppväxt på lidingö och har bott 3 minuter från stadion!! jag är DIfare i fotboll och FBKare i hockey. men jag lider så oerhört när det går dåligt för DIf hockey!!! jag vill att det ska gå bra för dem för två orsaker.. dels för att rätta till ekonomin och sen skrivs det mycket mer om det går bra för DIF. SÅ jag hoppas verkligen nu när det går bra och ni har ett bra lag att ni sluter upp nu när fotbollen när slut. kom ihåg vad ni hört detta

jag vet att DIF kommer gå till slutspelet och där kan allt hända!! ni är verkligen sveriges bästa klack när ni väl sluter upp som ni gjort mot skellefteå och FBK för nåt år sedan. men det händer ju lite väl sällan att ni går på hockey..skärp er nu och hjälp dif till en lång säsong..skulle inte förvåna mig om det blir DIF-FBK i final

"jag är DIfare i fotboll och FBKare i hockey"
Hmm...

Själv har jag som musikaliska förebilder Led Zeppelin, Black Sabbath & tidiga plattor med Backstreet Boys & Nanne Grönvall

...eller

hahaha :D
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: MOt slutspel

Inlägg av Rash »

FBK_Karlstad skrev:hej jag är från sthlm,uppväxt på lidingö och har bott 3 minuter från stadion!! jag är DIfare i fotboll och FBKare i hockey. men jag lider så oerhört när det går dåligt för DIf hockey!!! jag vill att det ska gå bra för dem för två orsaker.. dels för att rätta till ekonomin och sen skrivs det mycket mer om det går bra för DIF. SÅ jag hoppas verkligen nu när det går bra och ni har ett bra lag att ni sluter upp nu när fotbollen när slut. kom ihåg vad ni hört detta

jag vet att DIF kommer gå till slutspelet och där kan allt hända!! ni är verkligen sveriges bästa klack när ni väl sluter upp som ni gjort mot skellefteå och FBK för nåt år sedan. men det händer ju lite väl sällan att ni går på hockey..skärp er nu och hjälp dif till en lång säsong..skulle inte förvåna mig om det blir DIF-FBK i final
Det som ändå skulle vara intressant och veta är hur du, trots alla goda förutsättningar, väljer att hålla på ett lag som i gnagets frånvaro ses som våra största rivaler?
Lycka är att vara djurgårdare
Highwind

Inlägg av Highwind »

Tänk er FBK-DIF i SM-final. Avgörande match och FBK vinner..

Då gråter denna person av lycka medan hans "vänner" i DIF-fotboll gråter av smärta. Jag får det inte att gå ihop.. Hur kan man kalla sig Djurgårdare då man jublar åt Djurgårdsfamiljens smärta..
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Highwind skrev:Tänk er FBK-DIF i SM-final. Avgörande match och FBK vinner..

Då gråter denna person av lycka medan hans "vänner" i DIF-fotboll gråter av smärta. Jag får det inte att gå ihop.. Hur kan man kalla sig Djurgårdare då man jublar åt Djurgårdsfamiljens smärta..

Eller omvänt scenario.
DIF spöar FBK i finalen & den förvirrade lidingöbon sitter & deppar på ett knökfullt Hovet iförd FBK-keps & blårandig DIF-fotbollströja

Borde inte fungera i verkliga livet, känns lite som nån gammal David Lynch rulle.
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

corrado_boy skrev:
MAP skrev:Don T,

Så värst mycket orutin finns väl inte i truppen? Bortser vi från den verkligen budgetbetonade och helt idiotiska målvaktssidan så har vi:

2 backar under 25 år. De 2 som är under lär dessutom inte få spela speciellt mycket när nyförvärven nu anländer.
5 backar är dessutom över 30 år.

4 forwards under 25 år. Av de som är under kan vi räkna in Bengan som ju är en fullfjädrad elitseriespelare och som knappast står på tillväxt.
Även här har vi 5 spelare över 30 år.

Det känns nästan som om den truppen vi har ska vara som bäst nu. Vi tappar ju Bengan, Bäcker, Falk, Tjomme, Ronnie, Ossi, troligtvis Axelsson till nästa säsong.

Jag vill bara fråga en sak. vem har sagt att vi tappar Falk och ossi till nässta sässong??
Falk tror jag kan spela någn sässe till bara han har lusst.
och ossi kanske får bra intryck av klubben men ett extra pluss i kanten är fler supportrar och att vi inte blir utklassade av bönnderna på läkktaren!!
Vill inte verka knäpp men vem e tjomme?
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

Thomas Johansson, där har du Tjomme
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

Frasse skrev:Thomas Johansson, där har du Tjomme
OK tack :)
FBK_Karlstad

Inlägg av FBK_Karlstad »

njaaa..jag tror faktiskt DIF hockey har nåt stort på gång,...anledningen till att jag blev medlem här cvar att jag vill veta vad JK har på gång..läste om nån storsatsning nånstans..har hört att ni kommer hit den 8 december!!!!!!!! hur många kommer ni???? ni är så välkomna...det var så jävla skönt att nioo tog fjollan bäcker..han var ruskigt dålig
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Jag tar med mig mina tvestjärtar, jag håller på DIF i hockey och aik i fotboll. Vi kommer ta er sååå hårt på läktaren!!!!!!!!! Kan vi inte bilda kluubbb????? Vi är tvestjärtar alllihopa ska den heta!!!!!!!!!!!!

Adda mig på msn?????
FBK_Karlstad

Inlägg av FBK_Karlstad »

Vem ska adda dej på msn???????
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

FBK_Karlstad skrev:njaaa..jag tror faktiskt DIF hockey har nåt stort på gång,...anledningen till att jag blev medlem här cvar att jag vill veta vad JK har på gång..läste om nån storsatsning nånstans..har hört att ni kommer hit den 8 december!!!!!!!! hur många kommer ni???? ni är så välkomna...det var så jävla skönt att nioo tog fjollan bäcker..han var ruskigt dålig
Så klart man är en fjolla om man spelar för FBK, vad annars? Nu är bäcker en riktig superhjälte! Ska bli så jävla skönt och slippa Sveriges mest överskattade Ishockey spelare genom tiderna #21. För på hovet tycker jag alltid att jag hör en nyfödd bebis hålla på och skrika hela tiden, men har nu insett att jag har fel. Det är Jörgen Jönsson som åker och gnäller på rinken...
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

FBK_Karlstad skrev:Vem ska adda dej på msn???????
Jag vill att du ska göra det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Om du lovar att använda mer utropstecken då, jag tycker det är sexy :!: :!: :!: :!: :arrow: :arrow: :evil: :wink: :oops: :oops:
FBK_Karlstad

Inlägg av FBK_Karlstad »

Ja men ge mig den då..elelr så addar du mig kanske!!!!!!!! det finnns ju ingen mail till dej
isolerad

Inlägg av isolerad »

Crashmash skrev: Jag tar med mig mina tvestjärtar, jag håller på DIF i hockey och aik i fotboll. Vi kommer ta er sååå hårt på läktaren!!!!!!!!! Kan vi inte bilda kluubbb????? Vi är tvestjärtar alllihopa ska den heta!!!!!!!!!!!!

Adda mig på msn?????
Crashmash skrev:
Jag vill att du ska göra det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Om du lovar att använda mer utropstecken då, jag tycker det är sexy :!: :!: :!: :!: :arrow: :arrow: :evil: :wink: :oops: :oops:
Alltså jag fattar inte. Du startar ett eget forum för att du (vad jag vet) inte tycker det här har tillräckligt hög nivå på inläggen. Och så håller du på med det här tramset.

Riktigt bra sätt att bidraga till att få det här forumet bättre. Suck. Eller är planen att spamma sönder det här forumet för att folk ska gå till det andra istället?
i
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

isolerad skrev:
Crashmash skrev: Jag tar med mig mina tvestjärtar, jag håller på DIF i hockey och aik i fotboll. Vi kommer ta er sååå hårt på läktaren!!!!!!!!! Kan vi inte bilda kluubbb????? Vi är tvestjärtar alllihopa ska den heta!!!!!!!!!!!!

Adda mig på msn?????
Crashmash skrev:
Alltså jag fattar inte. Du startar ett eget forum för att du (vad jag vet) inte tycker det här har tillräckligt hög nivå på inläggen. Och så håller du på med det här tramset.

Riktigt bra sätt att bidraga till att få det här forumet bättre. Suck. Eller är planen att spamma sönder det här forumet för att folk ska gå till det andra istället?
Var nog mest ironi, för att reta FBK tönten. Vi alla vet att Crash är en full artad grammatikare ! ;)
Skriv svar