Frölunda vinner serien, grymmt komplett trupp, Gistedt blir bättre iår t.ex.
Ett oerhört Kämpade DIF lyckas knipa åt sig en slutspel plats, med ett jämt streck, med Linköping,Brynäs,SAIK. Södertälje och Mora tappar mycket poäng i slutet, Samt Luleå med en alldeles för kass start för att hänga med. Mora åker ur, in med Leksand. Malmö klarar dock inte sig upp.
Tycker de är konstigt att så många tippar Timrå så långt ner, dom har väl nästan värvat bäst av alla lag + att dom har behållt hela sitt lag från förra säsongen, en riktig outsider enligt mitt tycke, sen tror ja Brynäs kommer få det svårare i år, helt klart överskattade. SAIK och Luleå kommer 11-12, Mora, SSK och DIF kanske också Brynäs kommer få kämpa om SS platsen.
Killer Kennholt skrev:Tycker de är konstigt att så många tippar Timrå så långt ner, dom har väl nästan värvat bäst av alla lag + att dom har behållt hela sitt lag från förra säsongen, en riktig outsider enligt mitt tycke, sen tror ja Brynäs kommer få det svårare i år, helt klart överskattade. SAIK och Luleå kommer 11-12, Mora, SSK och DIF kanske också Brynäs kommer få kämpa om SS platsen.
1. Frölunda Indians
2. Färjestads BK
3. Linköpings HC
4. Modo Hockey
5. HV71
6. Brynäs IF
7. Timrå IK
8. Skellefteå AIK
-----------------------
9. Djurgårdens IF
10. Mora IK
-----------------------
11. Luleå HF
12. Södertälje SK
Utan ytterligare bra förstärkning är jag väldigt orolig. Det kan bli kval, det kan bli slutspel, så därför blir det nånstans mittemellan.
HV71 floppar (det gör de ju vartannat år ), mest p.g.a. snedsteget Jämtin/Ledin.
1. Frölunda Indians
2. Timrå IK
3. MODO
4. HV71
5. Linköping HC
6. Brynäs IF
7. Djurgårdens IF
8. Skellefteå AIK
--------------
9. Mora IK
10. Färjestad BK
--------------
11. Södertälje SK
12. Luleå HF
Om Djurgården får igång fler kedjor än firma Bremberg, och 1-2 nyförvärv kommer in är saken klar.
pekka21 skrev:Nog för att jag är optimist men att tro att Djurgården med det laget dem har nu är alldeles för optimistiskt att tro på en 4:de plats.
Vi var det näst bästa laget efter jul förra säsongen. Och jag tycker laget ser bättre ut. Och om vi då spelar som vi gjorde efter jul förra säsongen redan från start nu i höst.
blocco skrev:
Vi var det näst bästa laget efter jul förra säsongen. Och jag tycker laget ser bättre ut. Och om vi då spelar som vi gjorde efter jul förra säsongen redan från start nu i höst.
Borde vi då inte kunna komma 4a i tabellen??
Visst att efter jul så var vi det nästa bästa laget det går inte att snacka bort, men det gäller att spela bra över en hel säsong och jag tror inte dem håller så pass hög nivå hela tiden och dessutom så ser dem andra lagen också bättre ut så att Djurgården ser bättre än är ingen garanti.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
blocco skrev:
Visst att efter jul så var vi det nästa bästa laget det går inte att snacka bort, men det gäller att spela bra över en hel säsong och jag tror inte dem håller så pass hög nivå hela tiden och dessutom så ser dem andra lagen också bättre ut så att Djurgården ser bättre än är ingen garanti.
Glöm inte att det inte bara är Djurgårdens lag som ser bättre ut...
blocco skrev:
Glöm inte att det inte bara är Djurgårdens lag som ser bättre ut...
Nej det vet jag men eftersom serien inte dragit igång så vet man inte hur bra något av lagen är egentligen. Så, vi kan både överraska och floppa.