Gåtan Bremberg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Finns Bremberg i DIFs lag vid ES premiären?

Ja
62
72%
Nej
24
28%

Antal röster: 86

Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

TomyMörth skrev:
blocco skrev:
TomyMörth skrev:Bygg ditt luftslott! Inse faktum! Vårt lag är en katastrof i år! Börja med att ta in "putte" Carlsson som konsult! DIF Hockey har ingen strategi! Jag säger bara följande DIF skulle värva Mats Sundin,Nisse Ekman,Tjärnqvist Lindtsröm broserna holmqvist etc! Det är ju troligt att man inte skriver på för ett attraktivt lag! Inse DIF har missat slutspelen nu 2 år i rad! DIF har inga pengar! Varför är DIF mer attraktivt att spela i än andra klubbar! Ge dig nu! Vakna upp ur din och styrelsens "sago värld"
Okej, jag tar en sak i taget:

Vårt lag är INTE Katastrof, vi är långt bättre än förra säsongen och om du inte kan se det så kan inte jag hjälpa dig.

Mats Sundin ser NHL mer attraktivt, vilket man kan förstå. Nisse var i princip klar för oss (enligt vissa källor) men sen blev det ryssland ändå. Tjärnqvist är inte förlorad. Vi missade Andreas Holmqvist och därmed gick hans bror till samma lag.

DIF har utökat sin spelarbudjet och det finns gott om pengar kvar i den. Och DIF är attraktivt för den enorma mängd med spelare som vi har gjort proffs av, dvs, Tjärna, Ekman osv...

Sen är det upp till oss fans att hjälpa till att lösa den ekonomiska krisen, och det verkar inte som att du gör så mycket för att hjälpa till, du bara gnäller.

Jag gör så mycket mer! Genom att påtala att DIF inte är en attraktiv klubb idag och om du läser föreslår jag att man kan ta in "putte" Carlsson som konsult! Han är en av de duktigaste visionärerna och lagbyggarna i sverige! Dessutom är han djurgårdare! Men om man tror att DIF är bättre än vad dom är så vaknar man upp med en jävla baksmälla när säsongen är slut!
Men om man inte tror på sitt lag och nervärderar det totalt, trots att man med enkel logik kan räkna ut att det är helt okej, då är man i min mening en plastsupporter.

Jag tror på DIF gör du inte det så är det ditt problem.
LiteOn

Ordet är kris

Inlägg av LiteOn »

Att spelarbudgeten är högre i år än tidigare säsong är ju ingen måttstock på att truppen är bättre.
En vanlig företeelse är ju att spelare får bättre betalt säsong 2, sedan säsong 3 osv... dett kan göra att spelarbudgeten ökat.
Även löneindex ökar ju generellt med ca 3% per år, en annan förklaring till budgetökning utan för den skull förbättra.
SSK i Elitserien, med en "lokal" konkurrent i Elitserien trissas priserna upp på spelare som man kan locka till 08-område med en konkurrent i samma område, även detta utan att förbättra truppen.

Vet inte om jag kan känna mig så lugn, om det finns pengar till spelarköp, varför har man inte köpt nån då?
Det är ju inte så att de bästa spelarna på marknaden går sist direkt... varje dag det signas det spelare så minskar utbudet och prislappen blir dyrare och dyrare.
Tror ärligt att det är så att det inte finns pengar till spelaköp av nån klass, nån/några Allsvenska spelare kanske, eller från nån farmaliga i Nordamerika och detta snack om klassvärvningar är för att inte göra oss supportrar och sponsorerna oroliga fram till seriestart.

Bättre att säga som det är, vi saknar ekonomiska muskler att värva hit någon klasspelare, vi litar på vår förmåga att förvalta begåvade juniorer till Elitseriespelare och det är därför vi lägger 3-4 miljoner på juniorverksamheten varje säsong.

För mig som enbart bryr mig om A-laget tycker jag denna satsning är åt h-e, vi missar slutspel, riskarera att kanske spela negativt elitseriekval för att vi inte har klassspelare, sen lägger vi samma kostnad som 2 Bremberg på juniorer varje år...!?! Känns det rätt prioriterat.
Detta är det enda jag tycker att Färjestad gör helt rätt... Inte konstigt att det är en av de starkaste föreningarna ekonomiskt... de sparar in 20 miljoner på 5 år på att låta sina juniorspelare spela i Skåre i Div 1.
TomyMörth

Inlägg av TomyMörth »

blocco skrev:
TomyMörth skrev:
blocco skrev:
TomyMörth skrev:Bygg ditt luftslott! Inse faktum! Vårt lag är en katastrof i år! Börja med att ta in "putte" Carlsson som konsult! DIF Hockey har ingen strategi! Jag säger bara följande DIF skulle värva Mats Sundin,Nisse Ekman,Tjärnqvist Lindtsröm broserna holmqvist etc! Det är ju troligt att man inte skriver på för ett attraktivt lag! Inse DIF har missat slutspelen nu 2 år i rad! DIF har inga pengar! Varför är DIF mer attraktivt att spela i än andra klubbar! Ge dig nu! Vakna upp ur din och styrelsens "sago värld"
Okej, jag tar en sak i taget:

Vårt lag är INTE Katastrof, vi är långt bättre än förra säsongen och om du inte kan se det så kan inte jag hjälpa dig.

Mats Sundin ser NHL mer attraktivt, vilket man kan förstå. Nisse var i princip klar för oss (enligt vissa källor) men sen blev det ryssland ändå. Tjärnqvist är inte förlorad. Vi missade Andreas Holmqvist och därmed gick hans bror till samma lag.

DIF har utökat sin spelarbudjet och det finns gott om pengar kvar i den. Och DIF är attraktivt för den enorma mängd med spelare som vi har gjort proffs av, dvs, Tjärna, Ekman osv...

Sen är det upp till oss fans att hjälpa till att lösa den ekonomiska krisen, och det verkar inte som att du gör så mycket för att hjälpa till, du bara gnäller.

Jag gör så mycket mer! Genom att påtala att DIF inte är en attraktiv klubb idag och om du läser föreslår jag att man kan ta in "putte" Carlsson som konsult! Han är en av de duktigaste visionärerna och lagbyggarna i sverige! Dessutom är han djurgårdare! Men om man tror att DIF är bättre än vad dom är så vaknar man upp med en jävla baksmälla när säsongen är slut!
Men om man inte tror på sitt lag och nervärderar det totalt, trots att man med enkel logik kan räkna ut att det är helt okej, då är man i min mening en plastsupporter.

Jag tror på DIF gör du inte det så är det ditt problem.

Jag vet inte vad du jämför med! Jag har sett Anders Kallur lira hockey i DIF! Jag har sett Tomas Eriksson,Jens Öhling Bröderna Johansson Anders Johnson etc! Och det här laget är ett lågbudget lag!

Och om "Linkan" drar nu finns det inget attraktionsvärder kvar. DIF har tidigare varit steget före nu är man steget efter! Vad finns logiken att dom är så bra? Alla EXPERTER tippar DIF som bottenlag! Jag hoppas verkligen att DIFS styrelse agerar nu! Det är såna som du de "obotliga" optimistena som är farliga för DIF! I och med att ni inbillar er och alla andra om att situationen är bättre än vad den är!

Realisterna börjar att göra sig hörda nu! Det är väl inte fansen som skall lösa DIFS ekonomi! Den måste styrelsen lösa! Men DIF behöver mer hockey kunnigt folk i styrelsen! Typ "putte"carlsson". Men jag och kloth och några till blir väl avstängda härifrån snart! I och med att vi inte är nöjda med DIF hockey och hur det sportsliga sköts!
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Han har ett kontrakt och han spelar tills det är fullföjt. Och därmed fan
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Jag håller med TomyMörth om att man måste helt enkelt vara realistisk. Djurgården har en av Elitseriens sämsta lag på pappret, och försvinner linkan så tror jag att vi har det allra sämsta laget tillsammans med Luleå. Men man måste stödja laget för att det ska bli bättre, DIF har helt enkelt för dåligt med pengar för att locka till sig de här riktigt heta namnen. Därför måste man gå på så många matcher man kan och kan man inte det så måste man stödja laget genom att t ex teckna medlemskap, köpa souvenirer o.s.v. Men i min mening så måste man behålla linkan och även krydda med en riktigt bra målskytt för att man ens ska börja tala om slutspel. Det är vad jag tror den otrevliga sanningen!
100% DJURGÅRDSJ***L
Highwind

Inlägg av Highwind »

Jockmaniac skrev:Jag håller med TomyMörth om att man måste helt enkelt vara realistisk. Djurgården har en av Elitseriens sämsta lag på pappret, och försvinner linkan så tror jag att vi har det allra sämsta laget tillsammans med Luleå. Men man måste stödja laget för att det ska bli bättre, DIF har helt enkelt för dåligt med pengar för att locka till sig de här riktigt heta namnen. Därför måste man gå på så många matcher man kan och kan man inte det så måste man stödja laget genom att t ex teckna medlemskap, köpa souvenirer o.s.v. Men i min mening så måste man behålla linkan och även krydda med en riktigt bra målskytt för att man ens ska börja tala om slutspel. Det är vad jag tror den otrevliga sanningen!
Det är ett bättre lag än det lag som var väldigt starka under senare delen av elitserien, förra året.

Backar:
1. Marusak kommer tidigare i år.
2. Printz in, Fernholm ut = Vet ej hur bra Printz är men Fernholm var bara hyfsad.
3. Lindman ut, Frylen in: Han har redan börjat producera, en skicklig offensiv back. Dessutom skaplig defensivt.

Forwards:
1. Umicevic ut, Axelsson & Anger in: Ser ut att väga till vår fördel.
2. Spelar Ottoson som han gjorde i slutspurten av elitserien så har vi en riktig toppspelare där.

Även utan en ytterligare klassforward så tror jag stenhårt på slutspel. Jag tycker det är realism och inte önskedrömmande.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Blocco,

Du tänker helt rätt men du är lite väl optimistisk. Visst ska man tro på Djurgården - det är ju på isen det avgörs. Hurra, applådera sjunga, köpa souvenirer osv. Om DIF är bättre än förra säsongen skall jag låta vara osagt, men vi kan nog flastslå att det är titt som tätt.

Men grejen är den att de andra lagen har blivit bättre... på pappret. LHC har (på pappret) den starkaste förtakedjan i Elitserien, men de ligger just nu sist i Nordic Trophy. De kanske kommer igång, kanske inte. Det får tiden utvisa, men de kommer de med all säkerhet att göra.

DIFs slutresultat hänger just nu förmodligen på att de andra lagen inte spelar hundraprocentigt. Det är det som oroar mig. De andra lagen kan... eller bör, ha en växel till - det har inte vi.

Så därför behöver vi mer styrka på offensiven, vi kan inte förlita oss på Linkan (Ok, vi vann med 5 mål idag, men sett över en säsong tror jag att han behövs minst lika mycket).

Du skrev att vi har stommen i laget kvar. Det har vi, än så länge. Men efter denna säsong går b.la. Hörnqvists, Fimpens, Marusaks och inte minst vår käre lagkapten, Jimmie Ölvestads kontrakt ut. Om två år går resten av truppens kontrakt ut.

Frågan är vilka som har hjärta nog att skriva på ett kontrakt med en klubb som förmodligen kämpar om slutspel alt. överlevnad. Om vi signar en vass målskytt på långtidskontrakt nu får man hoppas att de flesta vill spela kvar, eftersom det ökar våra chanser.

Så där måste man skärpa sig om vi ska ha nån stomme kvar.
Mycket mer striktare förhandlingsregler måste inledas om vi ska ha styrka nog att i värsta fall behöva ersätta alla dessa herrar med likgiltiga spelare. Som det ser ut nu är vi långt ifrån där.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

TommyMörth,

Visst, DIF ser inte så starka ut på pappret, men som jag sa - det hela avgörs på isen. Du må ha rätt i en sak, och det är att vi är för slappa och ofokuserade i förhandlingar med spelare, men annars vill jag bara säga en sak:

Om du kastar in handduken nu, börjar gnälla och matchstrejka bara för att DIF inte ser så bra ut på pappret är du en jävligt dålig supporter.
Om du går på årsmötet och uttrycker dig, köper souvenirernirer, går på matcher och sjunger för ditt lag istället så gör du fan så mycket mer nytta än om du sitter här och gnäller.

...och det är klart att Säcken och de andra måste kontra med positiva aspekter när DIF får skit. Den dagen DIF-ledningen går ut och säger att det är kört, då rasar ju hela klubben samman förstår du väl? De måste ju hålla den låga som faktiskt finns vid liv. Om varken supportrar eller ledning är positiv åt det man kämpar för så är det inte bara kört, det är jävligt dåligt agerat. Skärp dig nu.
Säg den glädje som varar
TomyMörth

Inlägg av TomyMörth »

DIF_Soldier skrev:TommyMörth,

Visst, DIF ser inte så starka ut på pappret, men som jag sa - det hela avgörs på isen. Du må ha rätt i en sak, och det är att vi är för slappa och ofokuserade i förhandlingar med spelare, men annars vill jag bara säga en sak:

Om du kastar in handduken nu, börjar gnälla och matchstrejka bara för att DIF inte ser så bra ut på pappret är du en jävligt dålig supporter.
Om du går på årsmötet och uttrycker dig, köper souvenirernirer, går på matcher och sjunger för ditt lag istället så gör du fan så mycket mer nytta än om du sitter här och gnäller.

...och det är klart att Säcken och de andra måste kontra med positiva aspekter när DIF får skit. Den dagen DIF-ledningen går ut och säger att det är kört, då rasar ju hela klubben samman förstår du väl? De måste ju hålla den låga som faktiskt finns vid liv. Om varken supportrar eller ledning är positiv åt det man kämpar för så är det inte bara kört, det är jävligt dåligt agerat. Skärp dig nu.

Vem har pratat om att bojkotta DIF? äläd inlägget innan du skriver Skärpning tack!
Senast redigerad av TomyMörth den 2007-08-30 11:16:37, redigerad totalt 1 gånger.
Madferit

Inlägg av Madferit »

Ryktet gåer ( det är alltså en släkting till migs kompis som har "kontakter" i DIFhockey, så saltkaret redo allihop) att Linkan vill bort från sthlm pga personliga skäl. Det har alltså inget med DIF att göra.

som sagt salt redo.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Madferit skrev:Ryktet gåer ( det är alltså en släkting till migs kompis som har "kontakter" i DIFhockey, så saltkaret redo allihop) att Linkan vill bort från sthlm pga personliga skäl. Det har alltså inget med DIF att göra.

som sagt salt redo.
Bättre pröjs i Ryssland och därmed bättre ekonomi är väl personliga skäl?

Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
Kojak

Inlägg av Kojak »

Helt jävla allvarligt... Rykten startas av människor för att någonstans få bekräftelse att de har fel.

Det har diskuterats om ett rykte som sade att DIF pratar med en rysk klubb och vill ha tio miljoner för Linkan. Skrattretande!

Mats Larsson sa så här till mig när jag frågade rakt ut...
"Skit i dom ryktena".

Ledningen säger hela tiden att Linkan är spelare för DIF och ska spela för DIF. De personliga skäl han säger sig ha ÄR personliga skäl!

Så snälla, Linkan är sjukskriven, tar hand om sina problem och ägnar tid åt det.

Jag tänker hylla honom när han kommer tillbaka till spel!
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Micke Nylander skrev:Jag tänker hylla honom när han kommer tillbaka till spel!
Självklart ska vi göra det! Min passus var bara det, eller tanken i alla fall, att personliga skäl kan vara allt mellan himmel och jord.

Krya på dig Linkan!

Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
Användarvisningsbild
Andy
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Linkan kommer inte att spela för någon annan förening (i Elitserien eller någon annan liga) i år.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Andy skrev:Linkan kommer inte att spela för någon annan förening (i Elitserien eller någon annan liga) i år.
...men kanske efter jul & nyår?
Skriv svar